Opinii
In aceasta sectiune puteti citi eseuri, comentarii si cronici scrise de actori, regizori, scenografi, directori de teatru. Opiniile lor pornesc de la informatii culturale de actualitate
In aceasta sectiune puteti citi eseuri, comentarii si cronici scrise de actori, regizori, scenografi, directori de teatru. Opiniile lor pornesc de la informatii culturale de actualitate
La invitația Ziarului Metropolis, regizorul Paul Negoescu, premiat pentru cea mai bună regie și cel mai bun lungmetraj („Oameni de treabă“) la Gala Premiilor GOPO 2023, adaugă propriile idei la dezbaterea inițiată de regizoarea Iulia Rugină despre situația uneori abracadabrantă a cinematografiei românești.
În urma întâlnirii de ieri de la Godot, care marca şi deschiderea Festivalului Naţional de Teatru Independent, am putut să-mi fac şi eu o idee despre ce cred că înseamnă pentru mine această sintagmă de teatru independent şi am decis să mă retrag din această categorie atunci când vorbesc despre creaţiile proprii.
Hamlet Next Hours este un test, iar teatrul independent este porția de realitate cu care trebuie să se confrunte orice actor sau regizor. În teatrul independent nu contează că ești imaginea unui lanț de farmacii sau că ești apreciat în filme la nivel internațional. În teatrul independent ești sau nu ești pe gustul publicului.
Când am fost recuziter la Bulandra şi am privit teatrul din toate unghiurile posibile mi-am dat seama că nu-mi mai pot şterge niciodată de pe retină acele imagini. Şi am hotărât să le prind într-o ramă mai mare. Am folosit ca ramă chiar viaţa mea. Iar teatrul îşi desfăşoară culorile lui pe o pânză care nu se va umple niciodată.
EXCLUSIV Irina Margareta Nistor, critic de film, corespondenṭă specială de la Berlin pentru Ziarul Metropolis. „În sfârșit am ajuns la ea. Și este una strălucitoare, venită din lumea Fraților Lumière, e Luminița noastră, Gheorghiu, care a pășit pe covoarele roșii de la Cannes și Los Angeles cu „Moartea Domnului Lăzărescu” și acum ca Doamna în […]