Pianul călător al lui Horia Mihail a rămas la Tulcea
http://www.ziarulmetropolis.ro/pianul-calator-a-ramas-la-tulcea/

După ce a străb[tut mai mult de 4000 de km, a atins 15 oraşe din România şi Republica Moldova, cel de-al treilea pian călător a ajuns la destinaţia sa finală, Tulcea.

Un articol de Andrada Văsii|28 Aprilie 2013

După ce a străbatut mai mult de 4000 de km, a atins 15 oraşe din România şi Republica Moldova, a adunat circa 8 500 de spectatori şi milioane de ascultători virtuali prin radio, televiziune sau internet dar şi nenumărate minute de aplauze, cel de-al treilea pian călător a ajuns la destinaţia sa finală, Tulcea.

După recitalul de pe 27 aprilie 2013, pianul a rămas la Teatrul Jean Bart pentru trei ani, fiind pus la dispoziţia comunităţii locale de Radio România.

Sunt aproape convins că acest al treilea Pian Călător va fi folosit de către comunitatea de aici, atât prin invitarea artiştilor locali – tinerii care studiază la Liceul de Muzică – artiştilor din România sau internaţionali şi asta spre binele oamenilor în general şi al tulcenilor în mod special. M-am simţit bine în toate oraşele în care am fost, am întâlnit oameni avizi de muzică şi m-am bucurat că eu am dus-o la ei acasă. Una peste alta, a fost un turneu reuşit şi mă bucur că am ajuns în oraşe în care nu mai fusesem până acum, aşa cum este, de exemplu, oraşul Tulcea, în care prietenul meu, Pianul Călător, va rămâne.

Horia Mihail,
pianist

Reîntâlnirea cu celelalte două piane

Turneul „Pianul călător“ s-a dovedit, pentru a treia oară, o poveste de succes. Horia Mihail a străbătut toate zonele istorice ale ţării, s-a reîntâlnit cu primele două piane călătoare la Sânnicolau Mare şi la Mediaş, a călătorit cu cel de-al treilea pian (un Steinway recondiţionat şi pus la dispoziţie de Radio România) prin parcurile bucureştene şi apoi prin trei oraşe din Moldova în care nu se găsesc piane de concert, respectiv Bârlad, Tecuci, Roman.

Drumul nu a fost uşor deoarece pianul, care cântăreşte 700 de kg, a fost coborât, montat şi acordat în fiecare oraş. Efortul însă a meritat din plin, pentru că peste tot sălile au fost neîncăpătoare pentru numărul mare de spectatori veniţi la recitaluri.

Repertoriul ales – ,,Patetica, ,,Sonata Lunii” şi ,,Appassionata” de Beethoven ,,Concertul nr. 4 in Sol major pentru pian şi orchestră” de Beethoven – a fost pe placul tuturor, atât al cunoscătorilor ce au apreciat la superlativ interpretarea lui Horia Mihail, cât şi a celor ce pentru prima dată, în parcuri de exemplu, au auzit această muzică şi au ales să vină apoi în sala de concert.

Mă bucur foarte mult că acest al treilea pian a ajuns la Tulcea, în această sală în care mai demult exista un cinematograf. Am fost aici la film în anii `80, dar sunt încântată să revăd sala în această formă nouă, elegantă, extrem de potrivită pentru spectacol, indiferent de genul acestuia şi mă bucur să văd că în Tulcea există public pentru muzică clasică. De altfel, ştiam că există un Liceu de Artă foarte puternic, ştiam că există mulţi tineri muzicieni care au pornit de aici şi au făcut performanţă.

Radioul public are în misiunea lui şi educaţia prin cultură, iar aceste turnee, fie că se numesc Pianul Călător, Vioara lui Enescu la sate, Duelul Viorilor sau Flautul de Aur,  încearcă să susţină o dezvoltare la scară cât mai mare a culturii şi, în particular, să facă muzica clasică accesibilă cât mai multor oameni.

Oltea Şerban-Pârâu,
redactor şef Radio România Cultural 

Foto credit: Virgil Oprina

23
/06
/17

Artiștii care doresc o carieră internațională, contracte care să le permită bugete de dezvoltare sau concerte la Eurosonic, Reeperbahn, Tallin Music Week, Where’s The Music, MENT, Novarock, Hurricane, Lollapalooza și alte mari festivaluri ale lumii au șansa unică să-i întâlnească la Sibiu pe cei mai importanți decidenți din industria muzicală europeană, reuniți în perioada 27-29 iulie pentru prima ediție East European Music Conference.

23
/06
/17

Hit-ul „Despacito“, cântat de Luis Fonsi şi Daddy Yankee, a stârnit isterie în întreaga lumea. Pe lângă faptul că de şase săptămâni este pe primul loc în prestigiosul top Billboard Hot 100, peste 10 milioane de persoane au ascultat, în doar 24 de ore, piesa difuzată de radiourile din Statele Unite.

22
/06
/17

În februarie 1938, vocea Mariei Tănase răsuna pentru prima dată „pe viu" la Radio România, într-un program de cântece româneşti, la emisiunea „Ora satului". Douăzeci de ani mai târziu, celebră deja, Maria Tănase era invitată din nou la microfonul Radioului, să vorbească despre locul în care s-a născut şi despre cântecele sale. Autorul interviului a rămas anonim, ca şi violonistul care cântă discret în fundal. Astăzi de împlinesc 54 de ani de când Maria Tănase, una dintre cele mai mari voci ale muzicii romanesti, nu se mai află printre noi.

22
/06
/17

După o stagiune intensă, care a adus în fața publicului nume sonore ale scenei muzicale naționale și internaționale, și un program la granița între clasic și contemporan, Orchestra Națională Radio susține, alături de Corul Academic Radio, ultimul concert din acest sezon la Sala Radio vineri, 23 iunie, ora 19.00.

22
/06
/17

În ziua dinaintea prezentării spectacolului ”Naharin’s Virus” în FITS 2017, una dintre conferințele de la Librăria Habitus l-a avut ca invitat pe unul dintre cei mai aclamați coregrafi contemporani, colaborator al celor mai importante companii de dans din lume. Un om și un artist care intrigă, năucește și totodată provoacă revelații profunde despre dans, corp și mișcare.

20
/06
/17

Orchestra de Cameră Radio încheie stagiunea la Sala Radio miercuri, 21 iunie, ora 19.00, cu un concert-eveniment sub bagheta lui Jankó Ferenc - Zsolt, dirijor permanent al Operei de Stat din Cluj-Napoca, al Filarmonicii din Oradea și dirijor asistent al Budapest Festival Orchestra.

15
/06
/17

Proiectul Tango la cetate se deschide în luna iunie prin două concerte susţinute la Hunedoara (16 iunie) şi Alba Iulia (24 iunie) de binecunoscutul grup Argentango. La Hunedoara concertul va avea loc la Castelul corvinilor, în Sufrageria Bethlen pe 16 iunie de la ora 19,00 iar la Alba Iulia, proiectul va fi inclus în “Sărbătoarea muzicii” şi se va desfăşura în Piaţa cetăţii de la ora 18.00

15
/06
/17

”Captivează instantaneu... Inspirat din Keaton, Fellini și desigur Chaplin, acest spectacol atemporal despre hilare accidente minore și acrobații excepționale este încântător...Obligatoriu de văzut... Contagios, extraordinar, magic.. Adorabil...Un deliciu, mergeți neapărat să-l vedeți....” Dincolo de astfel de spicuiri din aprecierile presei internaționale la adresa acestui spectacol, exact în ziua în care o mult necesară lege a fost adoptată în România (interzicerea folosirii de animale sălbatice în numerele de circ pe tot teritoriul țării), ”Pss psss/ Chiar... fără cuvinte” a făcut istorie în multe suflete și la FITS 2017.

14
/06
/17

Față de cum au cunoscut circul multe generații, acest relativ nou tip de artă performativă, circul contemporan, împletește acrobațiile și performanțele fizice cu dansul, prezentarea unui fir narativ prin mijloace de expresie teatrală, lightning design și o estetică centrată pe om, pe sentimentele, călătoria și poveștile sale. Australia, patria celebrissimei trupe Cirque du Soleil,  este unul dintre creatorii circului contemporan, care a luat avânt în anii 1970. Este o artă care conectează corpurile și sufletele fără a avea nevoie de prea mult decor sau artificii ornamentale sau de animale. Istoria circului dar și numeroasele frământări și teme ale culturii contemporane se regăsesc în această artă măiastră, complexă, extrem de muncită și totodată simplificată până la esențe: mișcare, dans, ritm, conexiune, capodoperă a corpului uman. Doamnelor și domnilor, Circa Contemporary Circus!

13
/06
/17

Compania spaniolă Tutais a adus la FITS 2017 un spectacol cu care publicul românesc cu siguranță a rezonat puternic. ”Dansul urșilor din Pirinei” valorifică o tradiție culturală extrem de veche în multe zone montane ale Europei și ale lumii, inclusiv în România, în centrul căreia se află urșii și lumea lor de munți și păduri. Încărcătura simbolică enormă a ursului este, toată, incorporată în acest spectacol: animal totemic, heraldic, călăuză a sufletelor după moarte, vestitor ritualic al primăverii, simbol regal înțelepciunii dar și al forței brute dezlănțuite, arhetip al vindecătorului șamanic, principiu dual al adormirii și reînvierii și multe altele.

13
/06
/17

Știți unde e Guadalupe? În largul coastei vestice a Mexicului. Știți ce legătură are cu România? (Desigur, dincolo de faptul că este cel mai populat teritoriu al Uniunii Europene -întrucât aparține de Franța, face parte și din UE- din America de Nord.) Una enormă, aceeași legătură pe care o poate stabili orice loc din lume cu un altul: conexiunea prin muzică, dans, ritm, culoare, zâmbet, bucurie.

Page 1 of 10512345...102030...Last »