Platforma Internațională de Teatru București – la prima ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/platforma-internationala-de-teatru-bucuresti-la-prima-editie/

În 95% din cazuri, atunci când ne uităm la un personaj feminin pe o scenă românească ceea ce vedem este un punct de vedere masculin. La noi, poveştile femeilor sunt spuse de către bărbaţi. Ce-ar fi să aflăm ce au de spus femeile despre ele însele? Acesta este punctul de plecare pentru tema primei ediţii a Platformei Internaţionale de Teatru Bucureşti – „Viitorul este feminin”.

Un articol de Petre Ivan|10 octombrie 2014

Evenimentul, produs de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și de Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului, în parteneriat cu British Council și Institutul Polonez, și cu sprijinul Ibsen Scholarship, va avea o frecvență anuală și își propune să acopere o lipsă de spectacole internaționale de teatru într-un oraș care se dorește o adevărată capitală europeană și din punct de vedere cultural.

La prima sa ediție, Platforma se desfășoară în perioada 13-16 noiembrie și aduce laolaltă, în noile spații de la Hanul Gabroveni, spectacole de teatru din Marea PlatformaBritanie, Polonia și SUA, filme, dezbateri pe teme feminine și o celebrare a talentului local printr-un casting național cu roluri din Ibsen, casting deschis actrițelor de toate vârstele din România.

Castingul a început pe 15 septembrie și se va încheia pe 15 octombrie, și este parte integrantă a proiectului Hedda’s Sisters. Empowering Women Theatre Artists in Romania and Eastern Europe (Surorile Heddei. Susținerea femeilor artist în teatrul din România și Estul Europei), proiect de aducere în contemporaneitate a textelor lui Ibsen, din perspectivă feminină.

„Mediul public românesc e destul de impermeabil la punctele de vedere feminine. În multe cazuri nici măcar femeile – mai ales cele cărora li s-a dat o șansă să acceadă pe scara ierarhică, chiar dacă nu până în vârful ei – nu-și dau seama de acest adevăr.

Nici măcar ele nu mai cred că merită mai mult și că au mai multe de spus decât li se permite în mod obișnuit să o facă”, observă Cristina Modreanu, inițiatorul și curatorul evenimentului. „Cred că merită să să investim toată încrederea și curiozitatea noastră de spectatori – și mă refer aici la spectatorii de ambele sexe pe care îi așteptăm la eveniment – în ceea ce au femeile de spus despre ele însele”.

Timp de 4 zile, în centrul vechi, punctele de vedere feminine vor fi la ele acasă în cadrul Platformei Internaționale de Teatru București #1.

Foto: Platforma Internațională de Teatru București  – arcub.ro.

 

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.