Platforma Internațională de Teatru București – la prima ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/platforma-internationala-de-teatru-bucuresti-la-prima-editie/

În 95% din cazuri, atunci când ne uităm la un personaj feminin pe o scenă românească ceea ce vedem este un punct de vedere masculin. La noi, poveştile femeilor sunt spuse de către bărbaţi. Ce-ar fi să aflăm ce au de spus femeile despre ele însele? Acesta este punctul de plecare pentru tema primei ediţii a Platformei Internaţionale de Teatru Bucureşti – „Viitorul este feminin”.

Un articol de Petre Ivan|10 octombrie 2014

Evenimentul, produs de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și de Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului, în parteneriat cu British Council și Institutul Polonez, și cu sprijinul Ibsen Scholarship, va avea o frecvență anuală și își propune să acopere o lipsă de spectacole internaționale de teatru într-un oraș care se dorește o adevărată capitală europeană și din punct de vedere cultural.

La prima sa ediție, Platforma se desfășoară în perioada 13-16 noiembrie și aduce laolaltă, în noile spații de la Hanul Gabroveni, spectacole de teatru din Marea PlatformaBritanie, Polonia și SUA, filme, dezbateri pe teme feminine și o celebrare a talentului local printr-un casting național cu roluri din Ibsen, casting deschis actrițelor de toate vârstele din România.

Castingul a început pe 15 septembrie și se va încheia pe 15 octombrie, și este parte integrantă a proiectului Hedda’s Sisters. Empowering Women Theatre Artists in Romania and Eastern Europe (Surorile Heddei. Susținerea femeilor artist în teatrul din România și Estul Europei), proiect de aducere în contemporaneitate a textelor lui Ibsen, din perspectivă feminină.

„Mediul public românesc e destul de impermeabil la punctele de vedere feminine. În multe cazuri nici măcar femeile – mai ales cele cărora li s-a dat o șansă să acceadă pe scara ierarhică, chiar dacă nu până în vârful ei – nu-și dau seama de acest adevăr.

Nici măcar ele nu mai cred că merită mai mult și că au mai multe de spus decât li se permite în mod obișnuit să o facă”, observă Cristina Modreanu, inițiatorul și curatorul evenimentului. „Cred că merită să să investim toată încrederea și curiozitatea noastră de spectatori – și mă refer aici la spectatorii de ambele sexe pe care îi așteptăm la eveniment – în ceea ce au femeile de spus despre ele însele”.

Timp de 4 zile, în centrul vechi, punctele de vedere feminine vor fi la ele acasă în cadrul Platformei Internaționale de Teatru București #1.

Foto: Platforma Internațională de Teatru București  – arcub.ro.

 

24
/11
/23

Pe Facebook, pe whatsApp, peste tot aruncăm cuvinte în grabă, le scriem în grabă le rostim în grabă. Folosim adesea structuri gramaticale greșite, preluate multe dintre ele din mass-media și propagate cu o viteză uimitoare.

24
/11
/23

“Lacul Lebedelor”, cel mai cunoscut spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă săptămâna viitoare pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului și Orchestrei Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială, Iana Salenko și Marian Walter.

22
/11
/23

Iosif Paștina joacă în “Disco Regret”, piesă scrisă de Doru Vatavului și regizată de Irisz Kovacs. A terminat U.N.A.T.C-ul în 2020 la clasa profesorilor Marius Gîlea, Bogdana Darie, Ioana Barbu și spune că: "Am avut noroc că am terminat chiar la începerea pandemiei și am avut privilegiul de a apuca să joc de câteva ori licența până la lockdown. Alți colegi n-au fost așa norocoși”.