Prin creatie se dezvolta o fenomenalitate a sensului- sau de vorba cu George Balint
http://www.ziarulmetropolis.ro/prin-creatie-se-dezvolta-o-fenomenalitate-a-sensului-sau-de-vorba-cu-george-balint/

Compozitorul George Balint a fost prezent de curând la Bruxelles, în cadrul Festivalului „World Music Days”cu lucrarea „Din demult” cântată de reputatul ansamblu coral „Aquarius”,  dirijat de Marc M. De Smet.   J. F. : Ce ar trebui să ştie orice ascultător despre compoziţia dumneavoastră „Din demult” ? George Balint: Se pleacă de la ideea […]

Un articol de Judy Florescu|4 Decembrie 2012

Compozitorul George Balint a fost prezent de curând la Bruxelles, în cadrul Festivalului „World Music Days”cu lucrarea „Din demult” cântată de reputatul ansamblu coral „Aquarius”,  dirijat de Marc M. De Smet.

 

J. F. : Ce ar trebui să ştie orice ascultător despre compoziţia dumneavoastră „Din demult” ?

George Balint: Se pleacă de la ideea unui joc, din perspectiva vârstei adolescenţei. Pe parcursul celor patru părţi starea iniţială se transformă, tinzând către o dominantă lirică. Cu rol de culoare, diferitele silabe inventate par uneori să se coaguleze în cuvinte inexistente, alcătuindu-se astfel un text virtual. Pe un alt plan de lectură, are loc o subtilă trecere de la întunecat către luminos, de la sunetul şoptit-vorbit la cel cântat, de la spontaneitate la textualitate.

J. F. : Care este următorul eveniment în cadrul căruia vă putem asculta creaţiile?

G. B.: Ajuns la a VIII-a ediţie, Festivalul internaţional al muzicii contemporane “MERIDIAN, Zilele SNR-SIMC” va avea loc anul acesta în Bucuresti, între 4-8 decembrie, în Aula Palatului Cantacuzino şi la Universitatea Nationala de Muzica – Sala “George Enescu” şi Studioul de Opera si Multimedia. Eu voi avea o lucrare pe 5 decembrie, intitulată “Fluctuaţii pe o linie de orizont”– pentru fagot (Maria Chifu) şi septetul instrumental “Traiect”, înfiinţat şi dirijat în acest concert de compozitorul Sorin Lerescu.

J. F. : Care sunt perspectivele muzicii moderne în străinătate în comparaţie cu România?

G.B. : În general, în ţările nordice se face foarte bine muzica modernă, pentru care există, pe lângă altitudinea execuţiei, atât o critică adecvată cât şi un publicde elită. La noi, aceste repere joncţionează într-un mod paradoxal. Avem o înaltă şcoală de compoziţie, numeroase ansambluri şi artişti competenţi şi deschişi către muzica nouă, în raport însă cu o critică sumară, adesea superficială şi, în consecinţă, inaptă să determine profilarea unui public care să se poată orienta în plan axiologic. Pe de altă parte, deşi în România există câteva festivaluri internaţionale dedicate muzicii noi, consistente în promovarea primelor audiţii, mai cu seamă ale compozitorilor autohtoni, principalii producători artistici, respectiv filarmonicile şi teatrele muzicale (toate fiind de stat, şi într-un număr apreciabil), nu sunt interesate măcar la nivel de informaţie să afle despre cum şi ce muzică se mai scrie astăzi. Sub acest aspect, deşi există, excepţiile nu clatină adevărul celor afirmate mai sus. Cu siguranţă, asta ţine de o anume mentalitate dezvoltată mai cu seamă în ultimii douăzeci de ani, când statul postcomunist şi-a recuzat orice implicare în politicile repertoriale din domeniul muzical. Aşa se face că, decidenţii multor instituţii de profil se orientează confuz, fie după repere de ordin comercial (deşi nimeni nu le pretinde asta), fie după propria lor putinţă a aprehendare. În plus, nici şcoala de azi nu face mai mult, programele învăţământului muzical general fiind de mult depăşite de actualitate, atât sub aspectul informaţiei cât şi al metodei.

21
/03
/17

INIȚIATIVĂ Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu, propune, la zece ani de la înfiinţare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectaţi de maeştri ai scenei româneşti de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

19
/03
/17

Scurt interviu cu Paul Negoescu, regizorul comediei „Două lozuri”, nominalizat în acest an la Premiile Gopo, la categoriile „Cel mai bun film” și „Cel mai bun scenariu”.

17
/03
/17

Ambasadoare a campaniei „Artiștii pentru artiști”, inițiată de UNITER, Dorina Chiriac vă invită la teatru. Ea joacă rolul principal în “Micul Prinț”, la Teatrul de Comedie, în seara aceasta, de la ora 19.00. Cumpărând bilete la spectacol, contribuiți la fondul de ajutorare a artiștilor în vârstă și în dificultate.

15
/03
/17

Judith State este Sandra din filmul „Sieranevada”, în regia lui Cristi Puiu, fapt care îi aduce o nominalizare la Premiile Gopo pentru „Cea mai bună actriță într-un rol secundar”. Însă Judith State nu este actriță, ea vine din zona dansului. Cum se împacă, așadar, filmul și dansul contemporan?

15
/03
/17

Face parte din generaţia tânără de actori şi a absolvit Facultatea de Teatru de la Universitatea, Iaşi, la clasa profesorului Sergiu Tudose, în 2003. A debutat ca actor la Teatrul Național din Târgu Mureş. Colaborează permanent cu Teatrul "Tony Bulandra" din Targoviște, Teatrul “L.S. Bulandra” din București și urmează să joace la Teatrul Metropolis din București, în spectacolul “Histerical blindness”, în regia lui Cristi Juncu, spectacol care se află deja în repetiții și care va avea premiera în primăvara lui 2017.

13
/03
/17

Nominalizat la Premiile Gopo din acest an, la categoria „Cel mai bun actor într-un rol principal”, pentru rolul Hogaș din „Câini”, actorul Gheorghe Visu spune că cel mai mult în filmul lui Bogdan Mirică i-a plăcut să tragă cu pistolul, la final.

08
/03
/17

Ana a teminat recent filmările la primul ei lungmetraj american, „Induced Effect”, în care l-a avut ca partener pe Eric Roberts și a început repetițiile la „Upstart”, un show TV despre realizarea unui Start-Up YouTube Channel. Între filmări, a finalizat un pictorial care celebrează actrițe îndrăgite de publicul român.

07
/03
/17

INTERVIU. Mihai Călin (49 de ani) lucrează de peste două decenii la Naționalul bucureștean. E un actor apreciat (premiat de UNITER acum doi ani pentru rolul Caliban din „Furtuna”). L-am văzut de multe ori în ultimul timp și – comit o indiscreție – a fost singurul actor la care am avut permanent senzația că e din ce în ce mai bun.

07
/03
/17

Face parte din generația tânără de actori și este absolventă a Facultății de Teatru, secția actorie, a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale”, București, precum și a masteratului, unde i-a avut profesori pe Ion Cojar, Adrian Titieni, Liviu Lucaci și Gelu Colceag.

02
/03
/17

„Pitch Perfect”, filmul despre o trupă a cappella de studenți, este comedia musical pe locul 2 ca încasări din istoria înregistrată a filmului. Filmul a adus în atenția publicului mondial un fenomen muzical vechi de câteva secole bune, care atrage numeroase tipuri de public modern: muzica a cappella.

14
/02
/17

Pe 17 februarie, de la ora 20.00, la Sala Atelier din Matei Voievod 75-77 se joacă ''Medeea'', un spectacol scris și regizat de Andreea Iacomiță. Este cea mai nouă producție a Laboratorului de creație inițiat de Iaco și echipa sa de tineri actori. Vă invităm să o descoperiți pe Andreea Iacomiță în interviul următor.

Page 1 of 2412345...1020...Last »