Programul In Culise pentru 22-28 Februarie
https://www.ziarulmetropolis.ro/programul-in-culise-pentru-22-28-februarie/

Programul In Culise 22-28 Februarie     SAMBATA, 23 Februarie ORA 20:00 PISICILE SUNT HOŢOMANE Regia şi adaptarea: Liliana Cîmpeanu Cu: Ionuţ Morăriţă,FlorinHritcu/ Matei Dobrovie, Ruxandra Grecu/Roxana Neagu Durata: 1h10min     O adaptare realistă după piesa lui John Galsworthy, autorul celebrului roman Forsythe Saga, spectacolul „Pisicile sunt hoţomane?” este o incursiune curajoasă în universul […]

Un articol de Andrada Văsii|19 februarie 2013

Programul In Culise 22-28 Februarie

 

 

SAMBATA, 23 Februarie

ORA 20:00

PISICILE SUNT HOŢOMANE

Regia şi adaptarea: Liliana Cîmpeanu

Cu: Ionuț Morăriţă,FlorinHritcu/ Matei Dobrovie, Ruxandra Grecu/Roxana Neagu

Durata: 1h10min

 

 

O adaptare realistă după piesa lui John Galsworthy, autorul celebrului roman Forsythe Saga, spectacolul „Pisicile sunt hoțomane?” este o incursiune curajoasă în universul unor personaje chinuite de o societate a puterii și a banului, foarte asemănătoare celei de astăzi. Keith este un tânăr avocat de succes din Londra. Într-o seară este trezit din somn de fratele său mai mic, Larry, care îi mărturisește că a omorât un om. Pe soțul femeii pe care o iubește. O crimă accidentală. Keith înțelege că situația este gravă și că e nevoie de măsuri extreme. Totul este dat peste cap de arestarea unui homeless acuzat de uciderea și jefuirea soțului femeii pe care Larry o iubește. Keith îi convinge pe Larry și Wanda, femeia de care el este îndragostit, să plece împreună în Argentina promițându-le că va face tot ce poate pentru ca cel arestat nevinovat să nu fie condamnat. Dar vagabondul este condamnat…Wanda intervine și situația se complică …Finalul nu este însă unul de Romeo și Julieta pentru că pisicile sunt hoțomane. De ce? Veniți să descoperiți o poveste emoționantă despre realitate și închipuire, despre femei și bărbați, despre remușcări și sentimente. La Teatrul În Culise.

 

DUMINICA, 24 Februarie

ORA 20:00

PISICILE SUNT HOŢOMANE

Regia şi adaptarea: Liliana Cîmpeanu

Cu: Ionuț Morăriţă, Florin Hritcu/ Matei Dobrovie, Ruxandra Grecu/Roxana Neagu

Durata: 1h10min

 

O adaptare realistă după piesa lui John Galsworthy, autorul celebrului roman Forsythe Saga, spectacolul „Pisicile sunt hoțomane?” este o incursiune curajoasă în universul unor personaje chinuite de o societate a puterii și a banului, foarte asemănătoare celei de astăzi. Keith este un tânăr avocat de succes din Londra. Într-o seară este trezit din somn de fratele său mai mic, Larry, care îi mărturisește că a omorât un om. Pe soțul femeii pe care o iubește. O crimă accidentală. Keith înțelege că situația este gravă și că e nevoie de măsuri extreme. Totul este dat peste cap de arestarea unui homeless acuzat de uciderea și jefuirea soțului femeii pe care Larry o iubește. Keith îi convinge pe Larry și Wanda, femeia de care el este îndragostit, să plece împreună în Argentina promițându-le că va face tot ce poate pentru ca cel arestat nevinovat să nu fie condamnat. Dar vagabondul este condamnat…Wanda intervine și situația se complică …Finalul nu este însă unul de Romeo și Julieta pentru că pisicile sunt hoțomane. De ce? Veniți să descoperiți o poveste emoționantă despre realitate și închipuire, despre femei și bărbați, despre remușcări și sentimente. La Teatrul În Culise.

 

 

LUNI, 25 Februarie

SHOT

5 piese scurte

Cu: Andreea Bibiri, Florina Gleznea, Andreea Mateiu, Andrei Mateiu, Rolando Matsangos

 

temaspectacolului: femeileconsideracaestedesprefemei. barbatiiconsideracaestedesprebarbati. pentrucaeu, cea care scrieacest text de prezentaresuntfemeie, consider caestetotusidesprefemei. noitoticonsideramcaeste un text politic saudesprecorectitudinepolitica. dacavasimtiticumva, peundeva, lezati de incorectitudineapolitica din spectacol, ne ceremscuzesivadorimsaaveti in continuare o viataplina de corectitudinepolitica

 

MARTI, 26 Februarie

ORA 21:00

SPECTATORUL CONDAMNAT LA MOARTE – comedie

De Matei Vişniec

Cu: Alexandru Minculescu, Ştefan Nistor, Florin Frăţilă, Paul Alexandru, Maria Popovici, Laura Marin, Ioana Chelmuş.

Regia: Cristian Bajora

Durata: 1h30

 

 

Pe lângă parodierea actului justiţiei – haina comică obişnuită în dramele lui Vişniec – evidentă încă din primele secvenţe ale spectacolului, textul lui Matei Vişniec are un mesaj aproape strigat, acela de a nu uita că atunci când mergem “la teatru” păşim într-un spaţiu al artei, iar persoanele din faţa noastră nu sunt nişte simpli bufoni angajaţi să binedispună iubitele şi odraslele ci …nişte artişti care slujesc frumosului.
Fără a vinde surprizele care fac din spectacolul “Spectatorul Condamnat la Moarte” un happening, vă spunem că piesa trece peste orice barieră a convenţiei, începe cu mult înaintea “primului gong” şi se termină, aşa cum spune Vişniec, “în stradă”, mult după ce reflectoarele deja s-au stins, iar relaţia spectator-actor capătă dimensiuni nemaiîntâlnite într-o sală de teatru obişnuită.
Textul permite momente lungi de improvizaţie ale actorilor – “Dar de unde stiţi că ce spun eu acum nu e decât o improvizaţie menită să-i amagească pe toţi cei din jur?” şi cu siguranţă fiecare reprezentaţie este diferită datorită numarului imens de variabile. Care va fi sentinţa???

 

 

MIERCURI, 27 Februarie

ORA 21:00

TOŢI BĂRBAŢII MEI

După Cristi Juncu

Cu: Diana Giubernea

Regia: Mona Gavrilaş

Durata 1h

 

 

“Toţi bărbaţii mei” este o comedie spumoasă, plasată în decorul urban. În centru atenţiei avem o femeie, care nu poate să doarmă din cauza vecinilor de bloc, prea zgomotoşi. Situaţia este absolute normal sau măcar binecunoscută de toată lumea. La fel e şi femeia: cel puţin normală. Frământările şi monologurile ei, mai mult sau mai puţin interioare, sunt însă pretextul pentru o comedie în care ne regăsim toţi, femei şi bărbaţi, cu neîncrederi, întrebări şi gânduri secrete.

Actriţa cameleonică Diana Giubernea (în “Monoloagele Vaginului” interpretează mai mult de zece personaje) intră sub incidenţa personajului creat de regizoarea Mona Gavrilaş, adică devine o femeie ca o “vioară Strafivarius cu corzile cam întinse, gata să plesnească”.

Fireşte că meditaţiile doamnei în cauză se îndreaptă destul de repede spre universal masculine cunoscut sau în curs de cercetare.

Un jurnaş cu zâmbet al simţurilor, spectacolul “Toţi bărbaţii mei” analizează cu ironie sau seriozitate experienţe şi trăiri umane, predominant feminine.

 

JOI, 28 Februarie

ORA 21:00

FRUMOASA CĂLĂTORIE A URŞILOR PANDA POVESTITĂ DE UN SAXOFONIST CARE AVEA O IUBITĂ LA FRANKFURTH

De Matei Vişniec

Cu: Cosmina Soare, Ştefan Nistor, Maria Popovici, Laura Marin, Alexandru Banciu, Bogdan Stanciu

La saxofon: Sofian Miron

Durata: 1h15

 

“Cãlãtoria urşilor panda reprezintã înseşi vietile lor trãite pânã la punctul terminus. Viaţa este privitã ca „vis al morţii”, ca o trecere a sufletului prin anumite etape, cãtre atingerea ataraxiei. Cãlãtoria urşilor panda trimite cu gândul la cãlãtoria lui Dionis sau la cea a lui Gavrielescu din „La Tigãnci”. Totodatã ea reprezintã proiecţia unui nou început, un nou „ab origo”, punctul iniţial al unei noi vieţi. Şi astfel nimic nu se pierde, totul se transformã, cãci totul este un ciclu neîntrerupt de momente repetabile. Un cerc ce revine invariabil la punctul din care a plecat.

Parcurgerea celor nouã nopţi poate echivala cu coborârea celor 9 trepte ezoterice. Coborârea acestora fãrã a cãdea înseamnã a-şi fi ţinut în frâu simţurile. Nouã este şi cifra care, corespunzând celor 9 deschideri ale omului, simbolizeazã cãile acestuia de comunicare cu lumea. Existã astfel credinţa celor nouã ceruri sau nouã etape pe care trebuie sã le parcurgã sufletul pentru a dobândi pacea vesnicã.” (Irninis Miricioiu – prefata la volumul semnat Matei Visniec – Frumoasa cãlãtorie a urşilor panda povestitã de un saxofonist care avea o iubitã la Frankfurt).

 

 

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!