Protest mut în Centrul Vechi: „Salvaţi studioul de teatru Casandra!“
https://www.ziarulmetropolis.ro/protest-mut-in-centrul-vechi-salvati-studioul-de-teatru-casandra/

UPDATE / Protestul mut ”Salvaţi Studioul de Teatru Casandra”, anunţat pentru data de 10 noiembrie, ora 13:00, a fost amânat până după alegeri, anunţă
Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” (UNATC).

Un articol de Petre Ivan|7 noiembrie 2014

Organizatorii îi roagă pe participanţi să păstreze tăcerea pe toată durata protestului.

În cadrul campaniei „Salvaţi Casandra!“, UNATC a iniţiat o petiție online, care a strâns, în patru zile, un număr de 1.109 de semnături. „Acest fapt, alături de încurajările venite din partea personalităților din lumea artistică, a absolvenților și a studenților UNATC, ne determină să aducem și mai pregnant în atenția societății necesitatea salvării Studioului de Teatru Casandra“, spun reprezentanţii UNATC. „Dorim să intrăm, din nou, în posesia imobilului care a găzduit Studioul de Teatru Casandra. Dorim să renaștem Casandra ca reper a tot ceea ce înseamnă teatrul tânăr“.

Pentru semnarea petiției on-line accesați următorul link.

Generația actuală de studenți – viitori actori, regizori, scenografi și coregrafi, de la UNATC se află în impas. Le lipsește singurul teatru destinat în exclusivitate spectacolelor studențești, singurul spațiu unde, până acum câțiva ani, s-au întâlnit cu succes creația, cercetarea și experimentul, în fața unui public numeros și fidel.

Studioul a făcut parte din baza materială a UNATC „I. L. Caragiale”, reprezentând un reper cultural unic și oferind o rampă de lansare pentru noile generații de artiști. În anul 2012, ca urmare a unei decizii ilegale, universitatea a fost privată de acest spațiu foarte important, care a oferit vizibilitate pentru producțiile studenților timp de 50 de ani.

În viitorul apropiat, prin campania „Salvați Studioul de Teatru Casandra!” UNATC îşi propune să genereze o mișcare de susținere și sprijin din partea autorităților, a instituțiilor de cultură, a personalităților din sfera artistică și, totodată, a publicului larg.

Următoarele acțiuni vor fi: organizarea unor caravane pentru strângerea de semnături în locuri publice, lână instituții de cultură și universități; strângerea de mesaje din partea artiștilor care au jucat pe scena Studioului de Teatru Casandra și din partea publicului, prin intermediul site-ului oficial dedicat campaniei; filmarea unor testimoniale cu actori, regizori, scenografi, coregrafi – personalități marcante ale teatrului românesc, în vederea sprijinirii campaniei online, demararea campaniei pe posturi de radio și televiziune.

Ce au spus rectorii UNATC I.L.Caragiale, despre Casandra

1953 – 1970
Costache Antoniu (1900 – 1979) – artist al poporului, prof. univ
„La «Casandra» studenții repetă ca orice actor profesionist. Trebuie menționat îndeosebi eleanul şi dăruirea care îi caracterizează. Febrilitatea căutării de mijloace noi de expresie atistică.“

1970 – 1972
George Dem Loghin (1919 – 1987) – prof. univ. emerit, regizor
„CASANDRA” este cutia miracolelor de unde se ivesc, an de an, speranțele de azi, certitudinile de mâine ale teatrului românesc.”

1972 – 1976
Eugenia Popovici (1914 – 1986) – artistă emerită, prof. univ.
„STUDIOUL este un teatru unde în primul rând se învață și apoi se dau spectacole pentru public. Este un laborator de formare a talentelor, nu un podium de afirmare a posibilităților definitive și definite.”

Mircea Drăgan (1976 – 1980) – regizor de film, prof. univ. dr.
„Menirea STUDIOULUI este de a-l pune pe student în relație cu publicul, condiție esențială a oricărui spectacol teatral. Fără cunoașterea acestei relații – care are legile sale destul de complicate – absolventul va fi expus multor primejdii în primii ani ai exercitării profesiunii de actor.”

Octavian Cotescu (1980 – 1985) – prof. univ. dr.
„Spectacolele «CASANDREI» devin evenimente, nu atât în măsura în care propun noi experimente, ci, mai ales, atunci când reușesc să impună pe podiumul celei mai tinere scene noi nume de actori adevărați.”

Ileana Berlogea (1985 – 1991) – prof . univ. dr., critic de teatru, istoric și memorialist
„Ce înseamnă pentru mine «CASANDRA»? Înseamnă imens… Impresii emoționante, descoperiri ale celor mai mari talente ale țării la primii lor pași pe scenă.”

Victor Rebengiuc (1991 – 1996) – actor
„Au și trecut 50 de ani!
Când, Doamne?
Va să zică, interpreții primelor producții inaugurale ale CASANDREI se apropie la rândul lor de aniversarea de 50 de ani de teatru. De 50 de ani, CASANDRA prima scenă, rămâne prima dragoste.”

Florin Mihăilescu (1996 – 2000) – operator imagine, prof. univ.
„CASANDRA este ultima scenă de școală și prima scenă profesionistă. Normalitatea funcționării ei este semnalul normalității teatrelor noastre.”

Florin Zamfirescu (2000 – 2008) – actor, prof. univ. dr.
„Studioul «CASANDRA» este pentru toți actorii români un reper definitiv, pentru că este primul, este o matrice care formează. Din cauza asta este atât de important în viața artistică românească, și de neuitat.”

UPDATE – Protestul, amânat până după alegeri

Protestul mut ”Salvați Studioul de Teatru Casandra”, anunțat pentru data de 10 noiembrie, ora 13:00, a fost amânat până după alegeri, anunţă organizatorii.

Dorim ca protestul să aibă vizibilitate de sine stătătoare și să nu existe posibilitatea de a fi asimilat politic, în aceste momente de tensiune electorală. De asemenea, eforturile conjugate și susținerea pe care am primit-o ne-au adus în condiția redeschiderii dialogului necesar pentru rezolvarea problemei.

Feedback-ul primit ne-a fost extrem de necesar pentru a înțelege că încampania electorală, fără intenția noastră, protestul ”Salvați Studioul de Teatru Casandra” ar putea să capete o coloratură politică, cu posibilitatea de a fi asimilat de o tabără sau alta, lucru pe care nu ni-l dorim.

Mai mult, această manifestare, pe care noi o programasem pentru ziua de luni, 10 noiembrie, nu ar dobândi gradul de vizibilitate onest pe care ni l-am propus.

Drept urmare, am decis să amânăm Protestul mut ”Salvați Studioul de Teatru Casandra” fără a renunța la obiectivul propus, acela de a recupera un spațiu investit de 50 de ani de teatru românesc.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.