RECENZIE: Boris Berezovsky a adus măiestria pianului la Bucureşti

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală. Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un […]

Un articol de Andrada Văsii|8 Noiembrie 2012

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală.

Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un sfert de oră mai târziu, în aplauzele publicului. Elegant, artistul rus a atacat rapid clapele pianului, impresionând spectatorii cu virtuozitatea sa. Deşi majoritatea publicului avea pliante cu programul concertului anunţat iniţial, Boris Berezovsky a surprins audienţa, interpretând cu totul alte piese. Doar patru dintre titlurile anunţate anterior concertului au fost interpretate de către artist.

Naturaleţea virtuozităţii la pian

Pianistul este recunoscut pentru naturaleţea cu care redă părţi dificile din opera clasică pentru pian. De altfel, virtuozitatea sa la pian a fost răsplătită pe parcursul carierei sale cu numeroase premii şi aprecieri pozitive. Ascensiunea sa artistică a început după 1990, când a câştigat medalia de aur la Concursul Internaţional “Ceaikovski” de la Moscova.

Boris Berezovskzy a colaborat cu multe dintre cele mai importante orchestre ale lumii: New York Filarmonica, Filarmonica din Londra, Orchestra Simfonica Radio din Frankfurt şi multe altele. De asemenea, a avut ocazia să concerteze pe marile scene modiale: Théatre des Champs-Elysees din Paris, Palatul de Arte Frumoase din Bruxelles, Konzerthaus din Viena, Megaron din Atena, precum şi la cele mai renumite festivaluri internaţionale în Verbier, Salzbourg sau la Roque d’Anthéron.

Un concert îndelung aplaudat

Remarcabil la Boris Berezovsky a fost modul în care reuşea să transmită emoţiile muzicii, atât prin forţa pianului, cât şi prin expresiile sale faciale, din timpul interpretării. Pe chip i se puteau citi serenitatea sau forţa notelor muzicale, în funcţie de ritmul abordat.

Din repertoriul lui Boris Berezovsky la Bucureşti au făcut parte opere ale unor mari compozitori, precum Ravel cu “Gaspard De La Nuit” şi “La Valse“,Albéniz Suite Española, Op.47: “Asturias” (Leyenda) şi “Granada“, Balakirev –“Islamey“, Gershwin – “3 Prelude“. De asemenea, pianistul a interpretat pentru public şi piese inspirate de folclorul rusesc. Finalul concertului a fost încunant de opera lui Liszt, şi anume, “Mephisto Waltz no. 1″, “Der Tanz in der Dorfschenke”, S 514. Boris Berezovsky a fost îndelung aplaudat de către public, la final, motiv pentru care a revenit de trei ori pe scenă pentru a le mulţumi cu eleganţa-i caracteristică.

Sursa: iConcert

20
/02
/17

La împlinirea a 165 de la naşterea lui I.L. Caragiale, Casa de Producţie TVR prezintă în această seară, de la ora 20.10, la TVR2, spectacolul „Al matale, Caragiale”, în regia lui Mircea Cornişteanu. Din distribuție fac parte regretații actori Radu Beligan, Mircea Albulescu și Șerban Ionescu.

20
/02
/17

Profesorul universitar Jean-Pierre Sirois-Trahan a descoperit în arhivele Centrului Naţional al Cinematografiei din Canada un film alb-negru care l-ar reprezenta pe scriitorul francez Marcel Proust, literatul considerând că montajul este singurul existent care îl înfăţişează pe scriitor.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

Cu prilejul „Zilei Brâncuși ” care se sărbătorește la nivel național în fiecare an, la 19 februarie, MNAR prezintă în perioada 19-26 februarie 2017 o selecție de fotografii-document care surprind pe de o parte etapele instalării Coloanei Infinitului la Târgu-Jiu și pe de altă parte atmosfera atelierului parizian al lui Constantin Brâncuși care, în unele imagini, apare alături de sculpturile sale.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

O cărticică scrisă în 1943 de Antoine de Saint-Exupery, pasionat aviator, autor de cărţi de aventuri şi amintiri, reporter de război, avea să devină cea mai celebră operă literară de limbă franceză din secolul XX şi să creeze un simbol cu valoare de cult. După succesul înregistrat la Cluj Napoca si Brașov, unde s-au jucat cate doua reprezentații cu casa închisă, "Micul Print" pornește mai departe în călătorie, oprindu-se si la Alba Iulia și Sibiu.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

17
/02
/17

Într-o zi de 17 februarie avea loc, la Milano, premiera mondială a operei "Madame Butterfly" de Puccini. Tot într-o zi de 17 februarie încetau din viață Giordano Bruno (susţinător al teoriei coperniciene conform căreia Pământul şi celelalte planete se rotesc în jurul Soarelui şi în jurul propriilor axe) și celebrul dramaturg francez Moliere (Jean Baptiste Poquelin).

Page 1 of 59412345...102030...Last »