RECENZIE: Boris Berezovsky a adus măiestria pianului la Bucureşti

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală. Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un […]

Un articol de Andrada Văsii|8 Noiembrie 2012

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală.

Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un sfert de oră mai târziu, în aplauzele publicului. Elegant, artistul rus a atacat rapid clapele pianului, impresionând spectatorii cu virtuozitatea sa. Deşi majoritatea publicului avea pliante cu programul concertului anunţat iniţial, Boris Berezovsky a surprins audienţa, interpretând cu totul alte piese. Doar patru dintre titlurile anunţate anterior concertului au fost interpretate de către artist.

Naturaleţea virtuozităţii la pian

Pianistul este recunoscut pentru naturaleţea cu care redă părţi dificile din opera clasică pentru pian. De altfel, virtuozitatea sa la pian a fost răsplătită pe parcursul carierei sale cu numeroase premii şi aprecieri pozitive. Ascensiunea sa artistică a început după 1990, când a câştigat medalia de aur la Concursul Internaţional “Ceaikovski” de la Moscova.

Boris Berezovskzy a colaborat cu multe dintre cele mai importante orchestre ale lumii: New York Filarmonica, Filarmonica din Londra, Orchestra Simfonica Radio din Frankfurt şi multe altele. De asemenea, a avut ocazia să concerteze pe marile scene modiale: Théatre des Champs-Elysees din Paris, Palatul de Arte Frumoase din Bruxelles, Konzerthaus din Viena, Megaron din Atena, precum şi la cele mai renumite festivaluri internaţionale în Verbier, Salzbourg sau la Roque d’Anthéron.

Un concert îndelung aplaudat

Remarcabil la Boris Berezovsky a fost modul în care reuşea să transmită emoţiile muzicii, atât prin forţa pianului, cât şi prin expresiile sale faciale, din timpul interpretării. Pe chip i se puteau citi serenitatea sau forţa notelor muzicale, în funcţie de ritmul abordat.

Din repertoriul lui Boris Berezovsky la Bucureşti au făcut parte opere ale unor mari compozitori, precum Ravel cu “Gaspard De La Nuit” şi “La Valse“,Albéniz Suite Española, Op.47: “Asturias” (Leyenda) şi “Granada“, Balakirev –“Islamey“, Gershwin – “3 Prelude“. De asemenea, pianistul a interpretat pentru public şi piese inspirate de folclorul rusesc. Finalul concertului a fost încunant de opera lui Liszt, şi anume, “Mephisto Waltz no. 1″, “Der Tanz in der Dorfschenke”, S 514. Boris Berezovsky a fost îndelung aplaudat de către public, la final, motiv pentru care a revenit de trei ori pe scenă pentru a le mulţumi cu eleganţa-i caracteristică.

Sursa: iConcert

29
/05
/17

Ediția din acest an a Salonului Internațional de Carte Bookfest, redată în 25 de fotografii care surprind atmosfera din ultimele zile, de la Romexpo: iubitori de carte de toate vârstele, titluri noi, focus pe Suedia, oameni de litere, lansări și alte întâmplări. Foto: Laura Dobre

28
/05
/17

FEST-FDR2017 s-a încheiat. Timp de douăsprezece zile, între 14 și 25 mai, Teatrul Național din Timișoara a fost liantul care a adus împreună artiști și spectatori, povești și întâmplări, zile și nopți de teatru, de dans, de muzică.

27
/05
/17

În ultima sa corespondență de la Cannes, Mihai Cristea a scris despre cel mai nou film al regizoarei Claire Denis, ”Un beau soleil intérieur”, cu Juliette Binoche în rolul principal, și despre documentarul ”Napalm”, de Claude Lanzmann, care a filmat în Coreea de Nord. Și a surprins-o printr-o fotografie pe Elle Fanning.

27
/05
/17

Wolfgang Muthspiel, Håkon Kornstad (foto), Nguyên Lê, Vasil Hadžimanov Band și Bobo Stenson se alătură lineup-ului final Gărâna Jazz Festival 21. Sunt așteptate 12 trupe internaționale în cele patru zile de jazz, din iulie, la poalele Munților Semenic.

27
/05
/17

A fost premieră la UNTEATRU, „Hughie”, piesă de Eugene O’Neill, în regia lui Alexa Visarion, cu Richard Bovnoczki și Andrei Seușan.

26
/05
/17

„Ca să scrii bine, trebuie să suferi!”, era crezul său, iar pana care-i țâșnea din suflet își trage seva din lumea penală a ocnelor siberiene, unde a fost încarcerat cu lanțuri la picioare. Ridicat la rangul de mari gânditori, titanul literaturii ruse a crezut până în ultima clipă a vieții sale că lumea se va salva prin frumusețe.

26
/05
/17

“Un înger se îndreaptă către un spital bucureştean, prin ploaia cenuşie de iarnă. Vrea să vadă cu ochii săi supraceleşti dacă nu s-a împuţinat lumina în ochii şi în sufletele chirurgilor. Omul de la volan zări îngerul, îi ghici şi aripile pe sub pardesiul subţire şi se gândi că un asemenea trofeu nu avea nimeni.”. Scriitorul Șerban Tomşa a lansat de curând „SUPRAVEGHETORUL şi alte povestiri”, volum din care vă vom prezenta câteva povestiri, pe parcursul acestei luni.

26
/05
/17

Cum vii dinspre Hala Traian către Piața Unirii, pe Calea Călărașilor – la numărul 55 – este La Scena. Un local prietenos, cu o curte primitoare și o sală de teatru la etaj, situat chiar la stradă. La doi pași de Centrul Vechi al Bucureștiului, această sală a Teatrului Arca, înființat prin Fundația Culturală ParteR, este unul dintre primele spații neconvenționale în care, la începutul anilor 2000, tinerii artiști creau spectacole și jucau teatru, atrăgând în proiectele lor îndrăznețe actori consacrați precum Valeria Seciu, Victor Rebengiuc ori Șerban Ionescu. Făcând un salt rapid în timp – ca într-o poveste SF – acesta este și locul care găzduiește duminică, pe 28 mai, a doua reprezentație a Cenușăresei. Primul musical produs de Compania Pelerin, în regia lui Bogdan Tudor Pelerin și pe muzica lui Zeno Apostolache Kiss, este o premieră și pentru La Scena, fiind primul spectacol pentru copii care se joacă aici.

26
/05
/17

Într-o zi de 26 mai se stingeau din viaţă doi mari actori români: Ștefan Bănică, în 1995, şi Jean Constantin, cincisprezece ani mai târziu. Despre Bănică se ştie că era nu doar un actor uriaş, ci şi un foarte apreciat cântăreţ/lăutar, printre cele mai celebre piese muzicale ale acestuia numărându-se: „Îmi acordați un dans”, „Cum am ajuns să te iubesc”, „Gioconda se mărită”, „Hei, coșar, coșar” și „Astă seară mă fac praf”.

26
/05
/17

În perioada 27 mai-3 iunie 2017, Facultatea de Teatru și Televiziune din Cluj-Napoca organizează cea de a XIV-a ediție a Festivalul Absolvenților „Galactoria”. În cele 8 zile vor avea loc spectacole de teatru susținute de absolvenții școlii și workshopuri conduse de invitații Galei.

26
/05
/17

Prima ediție a LIM – Less is More, platforma europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat continuă să se desfășoare prin două evenimente importante, ambele organizate în România: cel de-al doilea Workshop din seria LIM și prezentarea celor 16 proiecte selecționate, în fața unui public specializat, în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF).

Page 1 of 62112345...102030...Last »