RECENZIE: Boris Berezovsky a adus măiestria pianului la Bucureşti

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală. Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un […]

Un articol de Andrada Văsii|8 Noiembrie 2012

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală.

Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un sfert de oră mai târziu, în aplauzele publicului. Elegant, artistul rus a atacat rapid clapele pianului, impresionând spectatorii cu virtuozitatea sa. Deşi majoritatea publicului avea pliante cu programul concertului anunţat iniţial, Boris Berezovsky a surprins audienţa, interpretând cu totul alte piese. Doar patru dintre titlurile anunţate anterior concertului au fost interpretate de către artist.

Naturaleţea virtuozităţii la pian

Pianistul este recunoscut pentru naturaleţea cu care redă părţi dificile din opera clasică pentru pian. De altfel, virtuozitatea sa la pian a fost răsplătită pe parcursul carierei sale cu numeroase premii şi aprecieri pozitive. Ascensiunea sa artistică a început după 1990, când a câştigat medalia de aur la Concursul Internaţional “Ceaikovski” de la Moscova.

Boris Berezovskzy a colaborat cu multe dintre cele mai importante orchestre ale lumii: New York Filarmonica, Filarmonica din Londra, Orchestra Simfonica Radio din Frankfurt şi multe altele. De asemenea, a avut ocazia să concerteze pe marile scene modiale: Théatre des Champs-Elysees din Paris, Palatul de Arte Frumoase din Bruxelles, Konzerthaus din Viena, Megaron din Atena, precum şi la cele mai renumite festivaluri internaţionale în Verbier, Salzbourg sau la Roque d’Anthéron.

Un concert îndelung aplaudat

Remarcabil la Boris Berezovsky a fost modul în care reuşea să transmită emoţiile muzicii, atât prin forţa pianului, cât şi prin expresiile sale faciale, din timpul interpretării. Pe chip i se puteau citi serenitatea sau forţa notelor muzicale, în funcţie de ritmul abordat.

Din repertoriul lui Boris Berezovsky la Bucureşti au făcut parte opere ale unor mari compozitori, precum Ravel cu “Gaspard De La Nuit” şi “La Valse“,Albéniz Suite Española, Op.47: “Asturias” (Leyenda) şi “Granada“, Balakirev –“Islamey“, Gershwin – “3 Prelude“. De asemenea, pianistul a interpretat pentru public şi piese inspirate de folclorul rusesc. Finalul concertului a fost încunant de opera lui Liszt, şi anume, “Mephisto Waltz no. 1″, “Der Tanz in der Dorfschenke”, S 514. Boris Berezovsky a fost îndelung aplaudat de către public, la final, motiv pentru care a revenit de trei ori pe scenă pentru a le mulţumi cu eleganţa-i caracteristică.

Sursa: iConcert

22
/09
/17

INTERVIU Născut în 1977, la Piatra Neamț, regizorul Daniel Sandu alegea să studieze în adolescență la Seminarul Teologic „Sfântu Gheorghe” din Roman, experiență care avea să inspire primul său lungmetraj – „Un pas în urma serafimilor”, care intră astăzi în cinematografe.

22
/09
/17

Au mai rămas doar câteva zile până când adolescenții bucureșteni se vor putea reîntâlni cu EXCELSIOR TEEN-FEST – un eveniment dedicat în exclusivitate lor, o întâlnire cu teatrul, dar și cu arta filmului de animație, a sound design-ului și a editării de film. La fel ca în fiecare ediție de până acum, adolescenții vor fi implicați activ în procesul artistic. Vor aplauda și vor fi aplaudați.

22
/09
/17

Pe 30 septembrie și 1 octombrie, Teatrul Mic propune publicului său o nouă premieră, o piesă dinstinsă în anul 2008 cu Premiul Pulitzer pentru dramaturgie. Din distribuție fac parte nume consacrate ale scenei Teatrului Mic, Rodica Negrea, Dana Dembinski-Medeleanu și Caudiu Istodor, dar și o parte din trupa tânără de actori, Silvana Mihai, Cezar Grumăzescu și Ionuț Vișan.

22
/09
/17

După ce a deschis Festivalul "George Enescu" la București, pe 2 septembrie 2017, cu opera „Oedipe“, în variantă concertantă, alături de London Philharmonic Orchestra, Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului "George Enescu", conduce aceeaşi celebră orchestră la ea acasă, prezentând opera lui George Enescu, pe 23 septembrie 2017, la Royal Festival Hall din Londra.

21
/09
/17

Editura Nemira lansează un nou roman scris de Iulian Tănase – Melciclopedia, o carte plină de jocuri de cuvinte și cu numeroase trimiteri culturale, o aventură a imaginației, a erudiției și a spiritului ludic. Povestea este însoțită de ilustrațiile lui Mircea Pop.

21
/09
/17

Festivalul Enescu aşază, de ceva vreme, România pe harta festivalurilor de muzică clasică din lumea largă. Citim topuri în care Festivalul Enescu se află pe locul trei după evenimente precum BBC Proms (Marea Britanie) şi Festivalul din Lucerna (Elveţia).

21
/09
/17

Teatrul Apollo111 anunță primul spectacol din stagiunea Satelit – PULVERIZARE – în regia lui Andrei Măjeri. Bazat pe un text premiat al Alexandrei Badea care a fost pus în scenă cu succes în mai multe țări europene, piesa se află la prima montare în România.

20
/09
/17

Peste o treime (34%) din numărul biletelor pentru spectacolele celei de-a 27-a ediţii a Festivalului Naţional de Teatru au fost deja epuizate, la doar 24 de ore de la momentul punerii lor în vânzare. Recordul a fost stabilit după primele 4 ore, când se înregistra o cotă de 25% vânzări din totalul biletelor Festivalului.

20
/09
/17

„Perfect sănătos”, noul lungmetraj al Ancăi Damian (scenariu – Lia Bugnar, actori în cele mai importante roluri: Anghel Damian, Olimpia Melinte, Vlad Ivanov și Cristina Florea), nu se înscrie în noul val. Ceea ce nu înseamnă că nu e important.

20
/09
/17

„Am avut norocul de a avea succes în anii ‘50, când frumuseţea avea o altă însemnătate decât are astăzi. În zilele noastre, orice actriţă tânără sau model devin celebre foarte repede şi nu au timp să-şi dezvolte personalitatea.” - Sophia Loren. Legendă a cinematografiei mondiale, divă inconfundabilă a marelui ecran și una dintre cele mai intens celebrate frumuseți din lume, Sophia Loren împlineşte, astăzi, 83 de ani.

19
/09
/17

CRONICA DE FILM „Un pas în urma serafimilor”, debutul extrem de aşteptat al lui Daniel Sandu, ficţionalizează, într-un stil apropiat de un anume cinema mainstream nu foarte ofertant, experienţa nefericită a regizorului ca elev într-un seminar teologic ortodox.

Page 1 of 65012345...102030...Last »