Regizorul palestinian Elia Suleiman vine în premieră în România la „Les Films de Cannes a Bucarest”
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizorul-palestinian-elia-suleiman-vine-in-premiera-in-romania-la-les-films-de-cannes-a-bucarest/

Regizorul palestinian Elia Suleiman, premiat la Cannes şi aclamat îndelung pentru ceea ce critica internaţională numeşte „trilogia palestiniană”, vine în premieră în România, ca invitat special al evenimentului „Les Films de Cannes a Bucarest”.   Potrivit unui comunicat al organizatorilor, Elia Suleiman va asista la deschiderea festivalului cu filmul colectiv „7 Days in Havana”, în […]

Un articol de |2 octombrie 2012

Regizorul palestinian Elia Suleiman, premiat la Cannes şi aclamat îndelung pentru ceea ce critica internaţională numeşte „trilogia palestiniană”, vine în premieră în România, ca invitat special al evenimentului „Les Films de Cannes a Bucarest”.
 
Potrivit unui comunicat al organizatorilor, Elia Suleiman va asista la deschiderea festivalului cu filmul colectiv „7 Days in Havana”, în care semnează unul dintre scurtmetraje, se va întâlni cu publicul la proiecţiile filmelor sale multipremiate „Divine Intervention” (2002) şi „The Time that Remains” (2009) şi va susţine un masterclasss.

Tema majoră a filmelor sale este conflictul dintre Israel şi Palestina, subiect tratat într-o manieră profund personală şi un stil care i-au adus comparaţia cu Jacques Tati şi Buster Keaton: poezia şi umorul se combină cu un soi de sobrietate şi un strop de suprarealism. Elia Suleiman semnează atât regia, cât şi scenariile filmelor sale şi are de obicei unul dintre rolurile principale.

Regizorul s-a născut la Nazareth, în 1960. Timp de peste zece ani, între 1982 şi 1993, a locuit la New York, înainte de a reveni în ţara natală, pentru a dezvolta un Departament de Film şi Media la Universitatea din Birzeit – în apropiere de Ramallah, o zonă de conflicte intense – cu sprijinul Comisiei Europene.

În metropola americană, a co-regizat mediumetrajul „Introduction to the End of an Argument” (1990) şi a semnat „Homage by Assassination” (1992), un „film-jurnal” care critică Războiul din Golf prin juxtapunerea mai multor anecdote şi istorii personale. „Chronicle of a Disappearance” (1996), primul său lungmetraj – despre drama reîntoarcerii sale în teritoriile ocupate şi dispariţia lentă a unei culturi -, a fost premiat pentru debut la Festivalul de la Veneţia.

Cel mai recent lungmetraj al său, „The Time That Remains” – al treilea film din aşa-zisa „trilogie palestiniană” -, a concurat pentru Palme d’Or în 2009 şi a câştigat, printre altele, trofeul Black Pearl pentru un film din Orientul Mijlociu la Festivalul de Film de la Abu Dhabi. În patru capitole, Elia Suleiman reconstituie viaţa cotidiană în timpul ocupaţiei israeliene în teritoriile palestiniene, pe baza jurnalului tatălui său, luptător în rezistenţa locală în 1948, a scrisorilor mamei sale şi a propriilor amintiri.

În „7 Days in Havana”, filmul colectiv care va deschide festivalul pe 19 octombrie, la Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu, regizorul vorbeşte despre uimirile şi tentaţiile pe care le experimentează un nou-venit în capitala Cubei, într-un scurtmetraj numit ‘Diary of a Beginner’. Ceilalţi regizori sunt Benicio del Toro, Pablo Trapero, Julio Medem, Gaspar Noé, Juan Carlos Tabio, Laurent Cantet.

„Les Films de Cannes a Bucarest” se va desfăşura în perioada 19 – 25 octombrie la Cinema Studio şi Elvira Popescu.

Pe lângă premierele unor filme aduse din selecţia recentă Festivalului de la Cannes, evenimentul „Les Films de Cannes a Bucarest” le propune iubitorilor de cinema să redescopere pelicule româneşti rareori scoase din arhive, aplaudate la Cannes cu 40, 50 sau 60 de ani în urmă.

 

Sursa: Agerpres

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.