S-a stins din viaţă Matei Alexandru. Actorul avea 86 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/s-a-stins-din-viata-matei-alexandru-actorul-avea-86-de-ani/

Printre filmele în care a jucat Matei Alexandru se numără „Weekend cu mama” (2009), „Niki Ardelean, colonel în rezervă” (2003), „Corul Pompierilor” (2000), „Muschetarii în vacanţă” (1984), „Grăbeşte-te încet” (1981), „Elixirul tinereţii” (1975) şi „Ultimul cartuş” (1973).

Un articol de Petre Ivan|5 iulie 2014

Matei Alexandru a interpretat numeroase roluri remarcabile, excelând în Hašek sau Moliere, în Eugene O’Neill sau Dürrenmatt, Goldoni sau Caragiale, Cehov sau Mihail Sebastian.

„El a dăruit scenei peste şaizeci de ani din viaţa lui, interpretând, în acelaşi timp, şi roluri în film, radio şi televiziune, îndrăgite şi astăzi de marele public. A semnat şi regia unor spectacole de teatru TV, completându-şi astfel palmaresul”, se arată în comunicatul emis de Teatrul Naţional Bucureşti (TNB).

Comedia şi drama i-au fost pe măsură în regia unor nume mari ca Sică Alexandrescu, Alexandru Finţi, Mihai Berechet, Horea Popescu, Ion Cojar, Dinu Cernescu, Radu Penciulescu.

Născut în Goioasa, judeţul Bacău la 25 decembrie 1927, Matei Alexandru a absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică, Bucureşti, secţia actorie, Matei Alexandrupromotia 1951.

Matei Alexandru – Premii şi distincţii:

Premiul naţional la Concursul Tinerilor Actori pentru piesa „Steaguri pe tunuri”

Ordinul Meritul Cultural în grad de Ofiţer, 2004

Premiul de creaţie, pentru rolul Sufleurul Smărăndache – „Căruţa cu paiaţe” de Mircea Ştefănescu, 1978

Ordinul „Meritul Cultural” clasa a IV-a, pentru merite deosebite în domeniul artei dramatice, 1967

Premiul I pentru Interpretare la Concursul Tinerilor artişti din teatrele dramatice, 1957

Menţiune pentru realizarea rolului Adam – „Preludiu” la Decada dramaturgiei originale, 1956.

Foto cu Matei Alexandru – Cinemagia

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.