#Selfie. Liceeni de plastic
https://www.ziarulmetropolis.ro/selfie-liceeni-de-plastic/

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

Un articol de Ionuţ Mareş|8 mai 2014

Cu siguranţă, cele trei proaspăt absolvente de liceu din „#Selfie” sunt extratereşti de pe o planetă necunoscută, care ajung întâmplător pe Pământ sau, mai exact, în România anului 2014.

Altfel nu se explică de ce arată ca ieşite de pe copertele revistelor glossy neinspirate şi vorbesc şi se comportă ca şi cum ar imita fără talent ceea ce (scenaristele) consideră a fi fetele de 18 ani (se poate trece, până la urmă, peste convenţia că două dintre actriţe au 27-28 de ani).

Absolvente de liceu care, deşi sunt tot timpul pe Facebook şi dansează pe muzica momentului (inclusiv pe „Vara nu dorm“), repetă presupusele acte model de rebeliune ale tinerelor, împrumutate din mitologia hollywoodiană comună în materie de adolescenţi, completată cu accente locale: răzvrătirea faţă de părinţi, fuga de acasă, distracţia la mare (Mamaia+Vama Veche), sexul, toate în weekendul dinaintea BAC-ului.

Ana (neinspirata Flavia Hojda, care seamănă cu Manuela Hărăbor în „Pădureanca”) este blondă, frumoasă, virgină, naivă, cu talent la cântat, orfană de mamă şi cu un tată, nea Ceauşu (Răzvan Vasilescu), cu un spirit cazon, pronunţate nostalgii comuniste şi o recuzită care, alături de jocul experimentatului actor, asigură puţinele gaguri inspirate ale filmului.

#Selfie: conflicte facile, nesusţinute dramaturgic

Roxi (talentata Olimpia Melinte) vrea să dea la jurnalism la facultate, foloseşte multe cuvinte în engleză, este obsedată de selfie-uri, se consideră plinuţă (deşi nu e), are o problemă cu mâncarea şi a fost crescută într-un spirit liber de mama sa (Alina Chivulescu), fostă hippie în tinereţe şi în prezent fumătoare de iarbă.

Yasmine (Crina Semciuc) este brunetă, dezinhibată, are părinţi bogaţi, dar neglijenţi (Mihaela Rădulescu şi Dan Chişu), care îi pun la dispoziţie maşină şi card, şi este iubita (ascunsă) a profului de istorie (Răzvan Fodor), un tip cool pasionat de scufundări (!).

Ok, vor spune unii, dar este doar o comedie de vară pentru tineri, cu multă muzică, şi nu o dramă realistă cu pretenţii. Ok, ar putea sări alţii, dar superficialitatea asta defineşte exact o bună parte a generaţiei Facebook pe care filmul o portretizează. Astfel de justificări nu funcţionează, dintr-un motiv deloc spectaculos: totul este luat (prea) în serios în acest film debil de tip coming-of-age.

Cu excepţia tuşelor caricaturale în care sunt redaţi părinţii şi poliţistul-şef (interpretat de un Florin Călinescu ce-şi pune la bătaie bogatul arsenal de actor de comedie), cele trei protagoniste şi relaţiile dintre ele, dar şi cu cei trei pierde-vară pe care îi întâlnesc la mare (interpretaţi de Vlad Logigan, Levent Sali şi Alexandru Călin) se vor revelatoare şi reprezentative pentru ceea ce realizatoarea apreciază a fi tinerii prezentului şi „problemele” lor.

Probabil acesta este şi motivul pentru care personajele nu ies din tipologia monocromă ce le-a fost repartizată.

Din păcate, „conflictele” sunt facile şi nesusţinute dramaturgic nici măcar la nivelul de avarie cerut de o comedie cu nuanţe sentimentale, umorul nu străluceşte prin originalitate, iar imaginea colorată şi luminoasă ca într-o fotografie atent lucrată în Photoshop redă o lume ca de plastic.

Distribuit de MediaPro Distribution, „#Selfie” rulează din 9 mai în cinematografe.

INFO

#Selfie (România, 2014)

Regia: Cristina Iacob

Cu: Olimpia Melinte, Vlad Logigan, Levent Sali, Flavia Hojda, Crina Semciuc, Alexandru Călin

Rating: Rating: ●○○○○

16
/09
/17

Unul dintre cele mai aşteptate filme de acţiune, ,,Asasin American” marchează revenirea lui Michael Keaton pe marile ecrane şi dezvăluie, din 15 septembrie, originile unui luptător cu abilităţi unice şi motivat de răzbunare.

15
/09
/17

Docuart Fest anunță 6 zile de festival pline de proiecții, discuții și activități în cadrul celei de-a 6-a ediții a festivalului documentarului românesc, în perioada 26 septembrie - 1 octombrie, la Cinema Muzeul Țăranului, Știrbei Center, Arcub Lipscani și Teatrul Macaz.

13
/09
/17

CRONICĂ DE FILM „Perfect sănătos”, noul film de ficţiune regizat de Anca Damian, scris împreună cu Lia Bugnar şi avându-l în rolul principal pe Anghel Damian, este un fals thriller care începe convingător, dar care îşi pierde din credibilitate pe parcurs, fără a fi lipsit de calităţi (printre care imaginea desaturată a lui Oleg Mutu).

12
/09
/17

După ce a cucerit box office-ul american şi a devenit horror-ul cu cele mai bune încasări din istorie, ,,IT” domină şi clasamentul veniturilor realizate la nivel local şi generează 628.166 lei în weekend-ul lansarii pe marile ecrane din România, fiind vizionat de 32.214 spectatori.

12
/09
/17

Editura Nemira continuă Serile Nautilus – evenimente lunare dedicate iubitorilor de science fiction & fantasy – cu scriitorul Ted Chiang, invitat prin skype la o discuţie cu Ana Nicolau, luni, 18 septembrie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas din Cişmigiu. Publicată în colecția Nautilus, Povestea vieții tale a fost cea mai bine vândută carte la Bookfest 2017.

11
/09
/17

Bucharest International Dance Film Festival 2017 și-a desemnat, duminică seară, câștigătorii, la finalul a patru zile de proiecții, performance-uri și întâlniri. În competiția internațională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line” - regia Adrien Ouaki și Nathan Cahen, coregrafia Adrien Ouaki. Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mișcare puternic care susține ideea filmului”.

09
/09
/17

Din 13 septembrie, festivalul Pelicula va umple din nou orașul de culoare și de filme pline de emoție. Unele în avanpremieră extraordinară, altele cu un traseu mult prea scurt în sălile noastre de cinematograf, cele mai multe probabil singura dată pe ecranele unui cinematograf din România.

08
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Câştigător la începutul anului la Festivalul de la Rotterdam şi inclus în competiţia Festivalului Anonimul de la Sfântu Gheorghe, "Sexy Durga", al treilea lungmetraj al regizorului indian Sanal Kumar Sasidharan, este unul din cele mai destabilizatoare filme din 2017. Ambiţios, fascinant, perturbator.

06
/09
/17

Între 7 și 10 septembrie, trăim într-un oraș al dansului, datorită Bucharest International Dance Film Festival, care ne propune cele mai atrăgătoare filme de dans ale momentului. Despre provocările unui astfel de eveniment, am stat de vorbă cu coregrafa și regizoarea Simona Deaconescu, cofondatoare a festivalului ajuns la a treia ediție.

06
/09
/17

Bucharest International Dance Film Festival începe joi, 7 septembrie, cu proiecția lungmetrajului ”La Danseuse/ Dansatoarea”, în regia lui Stéphanie di Giusto, și se va încheia pe 10 septembrie, cu prezentarea documentarului ”WIM”, de Lut Vandekeybus.

05
/09
/17

Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat și Cel mai bun actor în rol secundar sunt cele trei Premii Oscar din opt nominalizări, din palmaresul filmului „Moonlight” („În lumina lunii”) în regia lui Barry Jenkins. Vineri, 15 septembrie, regizorul va deschide prima ediție a American Independent Film Festival la București, printr-o discuție cu publicul în direct prin Skype, la finalul proiecției celui de-al doilea lungmetraj al său.

01
/09
/17

Festivalul documentarului românesc anunță selecția competițională oficială și pregătește 6 zile de proiecții, întâlniri cu regizori, dezbateri și sesiuni de master class, în perioada 26 septembrie – 1 octombrie la Cinema Muzeul Țăranului (str. Monetăriei nr. 3), Sala ARCUB Lipscani și Știrbei Center (str. Știrbei Vodă nr. 104 - 106).