Serban Pavlu, într-o premieră a Teatrului de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/serban-pavlu-intr-o-premiera-a-teatrului-de-comedie/

Spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant, are premiera în seara aceasta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Din distribuţie fac parte actorii Serban Pavlu, Ioana Anastasia Anton, Delia Nartea, Smaranda Caragea şi Alexandru Conovaru.

Un articol de Corina Vladov|14 noiembrie 2013

Spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant, are premiera în seara aceasta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Din distribuţie fac parte actorii Serban Pavlu, Ioana Anastasia Anton, Delia Nartea, Smaranda Caragea şi Alexandru Conovaru.

„Cum am învăţat să conduc”, text câştigător al premiului Pulitzer în 1998, este o analiză emoţionantă a unei vieţi ce stă sub semnul iubirii nepotrivite. Pentru a intra în atmosfera anilor ’60, în care se desfăşoară piesa, un automobil Chevrolet Impala din 1966 va fi expus în seara premierei la Sala Nouă.

Eugen Gyemant a reuşit să transforme povestea şocantă a celor doi protagonişti într-o comedie moralizatoare.

„Într-o lume imaginară, de păpuşi Barbie, o Americă a anilor ’60, se desfăşoară pe ascuns o relaţie interzisă. Descoperim însă că limitele dintre inocenţă şi perversitate sunt greu de stabilit, iar relaţiile dintre oameni sunt mult prea complexe pentru a putea fi împărţite în categorii.

Explorarea propriei memorii devine o coborâre în infern, în căutarea traumei iniţiale şi a unui eveniment care să dea sens întregului. Printr-un proces asemănător celui psihanalitic, spectacolul ne comunică zonele cele mai delicate ale intimităţii unei alte fiinţe, însă, pentru a o face, este mai întâi nevoie de o lecţie”, a spus Eugen Gyemant.

Paula Vogel a debutat ca dramaturg la sfârşitul anilor ’70 şi s-a făcut remarcată în anul 1992, când a câştigat premiul Obie pentru tragicomedia „Vasul din Baltimore”.

Alexandru Conovaru, Smaranda Caragea, Delia Nartea, Ioana Anastasia Anton, Serban Pavlu

Scenă din spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, cu Serban Pavlu

Spectacolul este prezentat în cadrul programului „Noi la Sala Nouă” – un proiect care susţine obiectivul declarat al Teatrului de Comedie, acela de a sprijini tinerii regizori, tinerii creatori, fiind o continuare firească a programului „Comedia Ţine la TINEri”, desfăşurat cu succes în ultimii ani.

Potrivit comunicatului, criza financiară – ce redefineşte din ce în ce mai mult atât societatea, cât şi arta contemporană – a făcut aproape imposibilă implicarea tinerei generaţii în proiecte de amploare. S-a născut astfel necesitatea includerii în proiectul managerial a unui program dedicat în exclusivitate noului val de creatori.

Repertoriul ales are ca scop crearea unei identităţi artistice pentru Sala Nouă a Teatrului de Comedie, recent apărută în peisajul teatral. Programul „Noi la Sala Nouă”, lansat la începutul anului 2013, reprezintă şi prima stagiune a acestei săli.

Citiţi şi: Teatrul independent, prins între comercial, necesitate şi experiment

Spectacolele aduc în atenţia publicului texte contemporane de succes, ce tratează probleme universale şi au o puternică tentă socială. Odată cu promovarea tinerilor regizori, programul îşi doreşte să atragă şi să fidelizeze acel segment de public care preferă spectacolele semnate de aceştia. Cei patru regizori cuprinşi în proiect în 2013 – 2014 sunt Vlad Cristache, Eugen Gyemant, Alexandru Mâzgăreanu şi Vladimir Anton.

Un alt obiectiv managerial este lărgirea orizontului cultural al tinerei generaţii. Foaierul aflat la parterul sălii de teatru găzduieşte „Atelier 030202″ – un spaţiu de artă contemporană dedicat tinerilor artişti vizuali interesaţi de experiment, concept vizual şi noile media.

Foto cu Serban Pavlu – Teatrul de Comedie

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.