Și a fost HOP, ziua a treia
https://www.ziarulmetropolis.ro/si-a-fost-hop-ziua-a-treia/

A circulat o unanimă după cea de-a treia seară la Gala HOP: a fost cea mai reuşită de până acum.

Un articol de Andrei Crăciun|12 septembrie 2014

Departe de mine gândul antepronunțării, departe apetența pentru sentințe. Reporter mai degrabă decât cronicar, relatez de la fața locului.

Așadar, în concurs la secțiune individual au interpretat: Iulia Verdeș, Daniel Chirilă, Reka Szasz, Andrei Ciopec, Flavia Giurgiu. La proba impusă: Iulia Verdeș, Daniel Chirilă, Reka Szasz, Andrei Ciopec, Flavia Giurgiu, Irina Antonie, Andrei Cătălin, Iulia Ciochină, Octavian Costin, Mădălina Craiu, Ștefan Huluba.

În secțiunea grup/spectacole, s-a jucat “Paravan – două telefoane”, scenariul și regia Matei Lucaci Grunberg (rețineți și acest nume!), cu Irina Antonie, Andrei Cătălin, Iulia Ciochină, Octavian Costin, Mădălina Craiu și Ștefan Huluba.
Iulia Verdeș a fost foarte, foarte bună în proba la alegere.

A avut inspirația să îl lase pe Gabriel Pintilei să scrie textul “Fuck Nikon!”, în marginea fotografiei “Penitent Daughter” de Gregory Crewdson. A intrat bine în hainele, de altfel sumare, ale unei fete răpite de extratereștri. În proba obligatorie, problemele de sonorizare nu i-au permis să dea maximul ca Margareta Pâslaru în “Veronica”. Dacă i-ar da viață lui HOP, Irina Verdeș crede că acesta, HOP-ul, ar fi “un pitic mic colorat care vibrează”.

Daniel Chirilă a fost întâi un câine (și-a scris singur textul după fotografia “Crabs Skinningrove” de Chris Killip), a recurs cu succes la arma ironiei (vai ție, Tudor Chirilă!), dar și la cea a autoironiei. A ținut apoi un discurs în care a făcut elogiul toleranței în hainele Conchitei Wurst.

Reka Szasz a apelat tot la fotografia “Penitent Daughter”, având un monolog amplu, dar amuzant. În proba obligatorie a fost Edith Piaf.

Andrei Ciopec, ei bine, Andrei Ciopec a oferit cea mai românească interpretare a fotografiei “Crabs Skinningrove” de Chris Killip. Apoi, a mai și cântat ca Nicolae Furdui Iancu.

Flavia Giurgiu, despre care am aflat că uluise juriul în preselecție, le-a interpretat pe Olga, Mașa și Irina (în “Trei surori” de Cehov), la proba la alegere, și a întruchipat-o pe Giullieta Masina în Nopțile Cabiriei, în proba obligatorie.

Irina Antonie a fost Reese Witherspoon în “Walk the line”, arătând, o dată în plus, de ce este dintre toți câștigătorii de anul trecut (a câștigat la grup cu “Pisica verde”) actrița care joacă cel mai mult pe scenele teatrelor bucureștene.

Andrei Cătălin, teribil de talentat în chip vizibil, a avut, la proba obligatorie, un moment Rowan Atkinson bun, fără să fie Mr. Bean.

Iulia Ciochină a intrat bine în hainele negre ale lui Kate Bush. Octavian Costin a fost Slava Polunin, iar pardesiul clown-ului l-a prins excelent. A fost, dacă îmi permiteți o tușă subiectivă, cel mai bun dintre cei care n-au scos un cuvânt în proba obligatorie. Mădălina Craiu a fost Helena Bohnam Carter, fără greșeală. Iar Ștefan Huluba, din nou în chiloți, în mod incontestabil vedeta noii generații de actori, a anunțat, aidoma lui Răzvan Vasilescu în Terminus Paradis că are p… de un metru și o să îi cam f… pe toți.

Cât despre secțiunea grup, spectacolul “Paravan – două telefoane”, cu Irina Antonie (foarte bună), Andrei Cătălin (foarte bun), Iulia Ciochină, Octavian Costin (foarte bun, de asemenea), Mădălina Craiu și Ștefan Huluba (care are deja forța să amprenteze un spectacol) a fost foarte excelent primit de public.

În seara aceasta, vom afla câștigătorii.

Foto: Adi Bulboacă



25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!