Spectacol „I AM AMERICA” la Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacol-i-am-america-la-odeon/

SPECTACOL „I AM AMERICA” 12 şi 13 noiembrie 2012, ora 19:00 Teatrul Odeon – Sala Studio Regia: Mario Biagini Cu participarea echipei de creaţie „Open Program”: Itahisa Borges-Méndez, Lloyd Bricken, Cinzia Cigna, Davide Curzio, Agnieszka Kazimierska, Felicita Marcelli, Alejandro Tomás Rodriguez Muzica: Open Program, Workcenter of Jerzy Grotowski şi Thomas Richards Pe baza versurilor lui: […]

Un articol de Andrada Văsii|9 noiembrie 2012

SPECTACOL „I AM AMERICA”

12 şi 13 noiembrie 2012, ora 19:00
Teatrul Odeon – Sala Studio
Regia: Mario Biagini

Cu participarea echipei de creaţie „Open Program”: Itahisa Borges-Méndez, Lloyd Bricken, Cinzia Cigna, Davide Curzio, Agnieszka Kazimierska, Felicita Marcelli, Alejandro Tomás Rodriguez
Muzica: Open Program, Workcenter of Jerzy Grotowski şi Thomas Richards
Pe baza versurilor lui: Allen Ginsberg
„I am America” aduce poezia lui Allen Ginsberg la viaţă într-un spectacol visceral, cu extrase din întreaga sa operă, amestecate cu fragmente din cântece tradiţionale din America de Sud. Muzica originală dezvoltată în colaborare intensă pe o perioadă de trei ani porneşte de la aceste surse, completându-le şi oferindu-le o semnificaţie mai bogată.
THE WORKCENTER OF JERZY GROTOWSKI & THOMAS RICHARDS
(Pontedera, Italia)
Festivalul găzduieşte pentru al doilea an consecutiv un eveniment special susţinut de membri din cadrul Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards din Pontedera, Italia. După ce anul trecut Thomas Richards şi echipa de cercetare în „Arta ca vehicul” au susţinut o serie de evenimente primite cu mare entuziasm de public (workshop pentru actori şi interpreţi, în cadrul căruia au fost abordate principiile de bază ale cercetării Workcenter-ului în domeniul artelor spectacolului, trei reprezentaţii ale spectacolului „The Living Room”, în regia lui Thomas Richards şi o proiecţie de film, urmată de o discuţie cu publicul), în această ediţie, echipa condusă de Mario Biagini, directorul asociat al Workcenter-ului, este prezentă în premieră în România pentru a susţine spectacolele „I am America” (două reprezentaţii) şi „Electric Party Songs”, precum şi pentru a prezenta publicului filmul „Dies Iræ: The Preposterous Theatrum Interioris Show”, urmat de o discuţie asupra sa coordonată de însuşi Mario Biagini.
„The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards”
The Workcenter of Jerzy Grotowski este un centru de cercetare în artele spectacolului fondat de Jerzy Grotowski în 1986 la Pontedera, în Italia, la invitaţia „Centro per la Sperimentazione e la Ricerca Teatrale” din Pontedera. În cadrul acestui centru şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 13 ani din viaţă, Jerzy Grotowski, punând bazele practicii de cercetare în domeniul artelor spectacolelor, numită „Arta ca vehicul”, pe care a continuat să o dezvolte până la moartea sa, în 1999. În cadrul acestei investigaţii, a lucrat îndeaproape cu Thomas Richards, pe care l-a numit „esenţialul său colaborator”, adăugând ulterior şi numele acestuia în titulatura centrului. În timpul celor 13 ani de cercetare de la Pontedera, Grotowski i-a transmis lui Thomas Richards esenţa cercetării sale de o viaţă. În calitate de Director Artistic şi Director Asociat, Thomas Richards continuă astăzi, alături de Mario Biagini, un membru-cheie al centrului, munca de cercetare a lui Grotowski.
În prezent, în cadrul Workcenter-ului funcţionează două echipe: „Focused Research Team in Art as Vehicle” (Echipa de Cercetare în „Arta ca Vehicul”), condusă de Thomas Richards, care are ca scop continuarea cercetărilor în acest domeniu, precum şi „Open Program”, care este condus de Mario Biagini.
Echipa „Open Program”, alcătuită din zece actori din întreaga lume, este cea care are rolul de a crea o punte între cercetarea Workcenter-ului şi societate. În acest sens, se urmăreşte redescoperirea nucleului teatrului: momentul contactului uman plin de însemnătate. În prezent, spectacolele şi evenimentele propuse de „Open Program” sunt create pornind de la textele poetice scrise de Allen Ginsberg şi cântecele tradiţionale din sudul Statelor Unite. Scopul echipei este să redescopere atât aspectele vii ale cuvântului poetic, ca unealtă pentru contact şi acţiune, cât şi ritmicitatea şi sonoritatea sa şi căile în care aceste particularităţi se pot manifesta în jocul actorilor. Începând de la poemele lui Ginsberg, membrii echipei au compus cântece care abordează diferite stiluri şi genuri muzicale, înfăţişând varietatea şi versatilitatea grupului.
03
/10
/17

Cine va lua Nobelul pentru literatură după Bob Dylan? Aceasta este marea întrebare care generează polemici serioase în saloanele literare, în contextul în care membrii Academiei suedeze ar putea să facă o alegere mai puțin controversată, lăsându-se tentați în acest an de propriul lor spirit academic, notează AFP.

02
/10
/17

Săptămâna trecută, „Soldaţii. Poveste din Ferentari”, debutul în lungmetraj al regizoarei Ivana Mladenovic, a primit o menţiune specială din partea juriului celei de 18-a ediţii a Premios Sebastiane, secţiune a Festivalului de Film de la San Sebastián, care este dedicată filmelor LGBTI. La același festival, actorul român Bogdan Dumitrache a fost desemnat Cel mai bun actor la Festivalul Internaţional de Film de la San Sebastian pentru rolul din “Pororoca”, cel mai recent film semnat de regizorul Constantin Popescu.

02
/10
/17

Regizorul filmelor ,,Ocean’s 11”, ,,Traffic”, ,,Erin Brockovich” şi ,,Magic Mike”, Steven Soderbergh a revenit pe marile ecrane, după o pauză de 4 ani, cu „Logan Lucky: Cursa norocului”. Comedia lui Soderbergh, câştigător al Premiului Oscar, mizează pe o distribuţie de excepţie şi îi aduce pe marile ecrane: Channing Tatum, Daniel Craig, Seth MacFarlane, Katie Holmes, Sebastian Stan, Adam Driver şi Riley Keough.

02
/10
/17

În această seară, de la ora 21.10, pe TVR 2, cei care l-au prețuit pe Florian Pittiș au ocazia să vadă un documentar cu imagini spectaculoase din arhiva TVR despre îndrăgitul nostru actor, regizor, traducător, cântăreț, textier, realizator de emisiuni radio.

01
/10
/17

REPORTAJ „Linişte! Motor! Se filmează!” – o după-amiază pe platoul de filmare la „Moromeţii 2”, pe care regizorul Stere Gulea îl realizează în aceste zile chiar în satul Talpa şi în legendara casă folosită în clasicul film de acum trei decenii.

01
/10
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Istoria noastră e destul de plină de lucruri întunecate. Printre ele, sistemul concentraționar – unul dintre cele mai cumplite din lagărul socialist. Fără a căuta explicații de ce a fost așa, numeroasele mărturii publicate după revoluție dau măsura acestei cumplite experiențe îndurate de zeci de mii de români. Ele nu pot fi clasificate, nici stabili o ordine a valorii, a interesului lor. Fiecare trăire îngrozitoare de acest fel rămâne unică.

29
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Noul documentar al lui Alexandru Solomon, „Ouăle lui Tarzan”, filmat în Abhazia, în special la un institut de experimente pe maimuţe iniţiat de sovietici în anii `20, este foarte probabil şi cel mai ambiţios film al său.

29
/09
/17

Reputatul regizor maghiar Bela Tarr, cunoscut pentru filme precum The Turin Horse si Satantango, si cineastul francez Laurent Cantet, castigatorul premiului Palme d'Or in 2008 cu drama Entre les murs, sunt doi dintre invitatii de onoare ai editiei a 8-a a Les Films de Cannes a Bucarest.

29
/09
/17

Teatrul Naţional Radiofonic continuă proiectul, de înaltă ţinută artistică, inaugurat recent cu un real succes: „Ne auzim la... Metropolis”. Luni, 2 octombrie 2017, la ora 11.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti (strada Mihai Eminescu nr. 89) va avea loc o întâlnire de suflet, în care va fi evocată personalitatea excepţională a regizorului Ion Vova, la 100 de ani de la naştere.

28
/09
/17

Pentru turistul care pune pentru prima dată piciorul în Asia, Thailanda e o altă planetă. Cu amestecul lui fascinant de zgârie-nori și mizerie, cu aglomerația lui teribilă, cu tuk-tuk-urile care se strecoară peste tot și trenurile suspendate, cu mâncarea preparată în plină stradă, cu aromele lui tari, cu ghirlandele de flori, cu templele ca-n povești, Bangkokul nu seamănă cu nimic.