Stellan Skarsgard despre Nymphomaniac și Lars von Trier
https://www.ziarulmetropolis.ro/stellan-skarsgard-despre-nymphomaniac-si-lars-von-trier/

“De ce ar fi mai nefiresc să vezi un penis penetrând un vagin decât o lingură cu budincă intrând într-o gură? Dacă Melancholia e cel mai romantic film al lui Lars von Trier, Nymphomaniac este ca şi cum un pictor şi-ar fi aruncat pe pânză toate ideile care i-au trecut vreodată prin cap”, spune suedezul Stellan Skarsgard, rolul masculin principal din Nymphomaniac.

Un articol de Petre Ivan|13 februarie 2014

“De ce ar fi mai nefiresc să vezi un penis penetrând un vagin decât o lingură cu budincă intrând într-o gură? Dacă Melancholia e cel mai romantic film al lui Lars von Trier, Nymphomaniac este ca şi cum un pictor şi-ar fi aruncat pe pânză toate ideile care i-au trecut vreodată prin cap”, spune suedezul Stellan Skarsgard, rolul masculin principal din Nymphomaniac.

“În toate filmele lui se vede scrisul lui Lars”, crede actorul şi prietenul lui Stellan Skarsgard. “Modul lui de a scrie dialogurile, spre exemplu. Un pic… infantile. De parcă ar vorbi nişte copii.

I-am şi zis la un moment dat: Când îţi citesc scenariile mă simt de parcă ar fi vorba despre un copil inteligent, dar foarte pervers, care stă şi taie capetele păpuşilor.

A recunoscut că da, aşa e. Dacă Melancholia e cel mai romantic film al său, Nymphomaniac este ca şi cum un pictor şi-ar fi aruncat pe pânză toate ideile care i-au trecut vreodată prin cap.”

Stellan Skarsgard

Stellan Skarsgard: „Nymphomaniac este primul film în care Lars von Trier a renunţat să mai aibă controlul total”

În primele lui filme a ales să controleze totul. “Şi, tehnic, au fost superbe toate”, completează actorul.

“La The Kingdom a renunţat la acest control total. Şi a înţeles că poate obţine mai multă viaţă reală pe ecran dacă lasă actorii liberi. Şi-a petrecut toţi aceşti ani renunţând la propriile instrumente.”

Nymphomaniac e pornografic sau nu? Stellan Skarsgard spune: “E comportamentul uman absolut obişnuit, doar că apar şi părţile corpului, pe care de obicei nu le vezi în filme. De ce ar fi mai ciudat să vezi un penis penetrând un vagin decât o lingură cu budincă intrând într-o gură?”.

Skarsgard consideră că Nymphomaniac este fantezia lui Lars despre o nimfomană. “E o simplă poveste. E o ficţiune. Ficţiune plasată într-o realitate umană. Este şi frustrarea lui Lars despre această lume cu prea multe tabu-uri. Prea puţină toleranţă în a accepta deviaţiile oamenilor în comportamentul sexual.

Părerea mea e că, dacă celor două persoane le place ceea ce fac ei doi, atunci e ok orice ar face ei doi. Ar trebui să avem foarte mare grijă în a îngrădi sau a construi cadrul pentru cum ar trebui să arate viaţa sexuală a unui cuplu.”

Stellan Skarsgard

Stellan Skarsgard este  la a treia colaborare cu regizorul danez, după Breaking the Waves şi Melancholia

Actorul suedez interpretează în Nymphomaniac rolul lui Seligman, un bărbat cam trecut dar încă şarmant, cel căreia “nimfomana” Joe, descoperită bătută groaznic pe o stradă lăturalnică, i se confesează pe parcursul a cinci ore de film.

Pe numele complet John Stellan Skarsgard, “Skarzie” este poate cel mai cunoscut actor suedez al momentului. Are 53 de ani şi este născut în Göteborg.

Primii ani de actorie şi i-a petrecut la teatru, The Royal Dramatic Theatre din Stockholm, unde a fost angajat timp de 16 ani, în perioada1972-1988.

În paralel, apare în câteva filme suedeze, însă lansarea sa pe plan internaţional are loc odată cu rolul din Breaking the Waves (1996), al lui Lars von Trier.

Pe lângă apariţiile din filmele suedeze, Skarsgard a jucat în: Good Will Hunting (1997),  Amistad (1997) al lui Steven Spielberg, Ronin (1998), Piraţii din Caraibe (2006 şi 2007), Mamma Mia (2008) şi, mai recent, în Thor (2011), The Girl with the Dragon Tatoo (2011), The Avengers (2012).

Stellan Skarsgard a fost luat în calcul pentru a-l interpreta pe Oskar Schindler, personajul principal din filmul Lista lui Schindler (1993), care ulterior a luat şapte Oscar-uri.

Până la urmă, Oskar Schindler a fost jucat de Liam Neeson, actor cu care Skarsgård se plânge că este adesea confundat.

Stellan Skarsgard are nu mai puţin de 8 copii, primul făcut la 25 de ani, cel de-al optulea, la 61 de ani, cu cea de-a doua soţie, în 2012.

“Nu sunt genul religios sau altceva”, explică el într-un interviu, “pur şi simplu mi se pare distractiv să fiu înconjurat de copii. Plus că, fiind mai mulţi, au singuri grijă de ei”.

Stellan Skarsgard

“La Hollywood e de muncă tot timpul. Nu poţi nici să iei un taxi fără ca şoferul să-ţi înmâneze un script”, spune Stellan Skarsgard

Pentru Nymphomaniac, Lars von Trier l-a abordat pe Skarsgard cu cuvintele: “Vrei să filmezi cu mine la un film porno?”. Suedezul a apreciat însă că von Trier era doar ironic, ca de-obicei. Cu siguranţă însă era vorba de “un film cu conţinut sexual explicit”.

Citiți și Nymphomaniac. Vol. II. Sexualitate devoratoare

Nymphomaniac (2013) este o producţie Zentropa Entertainments, compania regizorului danez Lars von Trier şi este distribuit în România de Independenţa Film.

Nymphomaniac Vol. I și Nymphomaniac Vol. II rulează deja în cinematografe din România.

Foto cu Stellan Skarsgard – Independenţa Film și Cinemagia

28
/02
/17

„Moonlight” / „În lumina lunii” a câștigat, ieri dimineață, premiul pentru Cel mai bun film la cea de-a 89-a ediție a galei Premiilor Oscar. Drama scrisă și regizată de Barry Jenkins a mai obținut statuetele pentru Cel mai bun actor în rol secundar (Mahershala Ali) și Cel mai bun scenariu adaptat (Barry Jenkins). Din 10 martie, Moonlight poate fi văzut în cinematografele din țară, distribuit de Transilvania Film.

28
/02
/17

CORESPONDENŢĂ DE LA BERLIN Despre filmul maghiar câştigător al Ursului de Aur, „A Teströl és Lélekröl”/„On Body and Soul”, regizat de Ildikó Enyedi. Şi despre „The Dinner”, în regia Oren Moverman şi cu Richard Gere şi Steve Coogan - o dramă americană desfășurată în jurul unei cine dintr-un restaurant simandicos.

27
/02
/17

Într-o zi de 27 februarie se năștea Elizabeth Taylor, ”actriţa cu ochi violet”, considerată cea mai frumoasă femeie din lume în anii ’50. Elizabeth Taylor, „ultimul star al Hollywoodului de altădată”, a fost distinsă cu Premiul Oscar de două ori, una dintre cele mai răsfăţate actriţe din toate timpurile, dar şi, cea mai “scumpă”, pentru rolul din “Cleopatra” primind în anul 1962, peste un milion de dolari...

27
/02
/17

CORESPONDENȚĂ DE LA BERLIN Despre cât de greu se obţin biletele la proiecţiile din cadrul Festivalului de Film de la Berlin. Despre filmul care a deschis ediţia din acest an - "Django", povestea celebrului chitarist de jazz Django Reihardt. Şi despre o dramă japoneză plină de sensibilitate şi candoare.

26
/02
/17

Filmul „Lion/Saroo: Drumul spre acasă” care se bucură de un succes răsunător în toate colţurile lumii, se bazează pe o poveste reală, emoţionantă şi plină de candoarea şi speranţa regăsirii familiei.

25
/02
/17

În perioada 14-17 septembrie 2017, va avea loc a doua ediție a DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București. Proiecțiile, concertele, evenimentele și atelierele pentru copii și tineri se vor desfășura în mai multe cartiere ale capitalei.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.