Tablou al unui pictor român vândut cu peste 140.000 de euro
https://www.ziarulmetropolis.ro/tablou-al-unui-pictor-roman-vandut-cu-peste-140-000-de-euro/

Pe 12 februarie, la casa Sotheby’s, tabloul lui Adrian Ghenie ‘’Dr. Mengele 2’’ s-a vândut cu 140.747 de euro la Licitaṭia de artã contemporanã din Londra.   Adrian Ghenie este reprezentantul noului val de picturã, lucrãrile sale fiind amplu discutate în lumea artei. Prin preṭul obṭinut pe acest tablou, Adrian Ghenie a demonstrat cã existã […]

Un articol de Andrada Văsii|14 februarie 2013

Pe 12 februarie, la casa Sotheby’s, tabloul lui Adrian Ghenie ‘’Dr. Mengele 2’’ s-a vândut cu 140.747 de euro la Licitaṭia de artã contemporanã din Londra.

 

Adrian Ghenie este reprezentantul noului val de picturã, lucrãrile sale fiind amplu discutate în lumea artei. Prin preṭul obṭinut pe acest tablou, Adrian Ghenie a demonstrat cã existã o cerere din ce în ce mai mare pentru artã contemporanã şi pentru tablouri specifice noului val.

Chiar dacã tabloul ‘’Dr. Mengele 2’’ a fost estimat iniṭial de cãtre specialişti la preṭul de 35.000-46.000, acesta a reuşit sã capteze interesul tuturor celor prezenṭi, depãşind aşteptãrile organizatorilor.

 

Adrian Ghenie s-a nãscut la Baia Mare, în 1977 şi a studiat la Universitatea de Arte din Cluj.

 

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.