Tarelkin, o comedie inventivă şi surprinzătoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/tarelkin-o-comedie-inventiva-si-surprinzatoare/

Tarelkin, o comedie în două acte, se reia luna aceasta – la cererea publicului – la Teatrul Metropolis. Prima reprezentaţie este programată pe 18 ianuarie, de la ora 19.00, cu George Ivaşcu şi cu Doru Ana în rolurile principale.

Un articol de Ziarul Metropolis|17 ianuarie 2014

„Tarelkin“, o comedie în două acte, se reia luna aceasta – la cererea publicului – la Teatrul Metropolis. Prima reprezentaţie este programată pe 18 ianuarie, de la ora 19.00, cu George Ivaşcu şi cu Doru Ana în rolurile principale.

„Spectacolul «Tarelkin» regizat la Teatrul Metropolis de Gelu Colceag este ceea ce în mod tradițional se numeste «o lecție de actorie»”, nota criticul de teatru Cristina Modreanu, în Ziarul Financiar. „George Ivașcu, Doru Ana, Radu Gabriel și Gelu Colceag au pregătit generații întregi de actori, continuând între timp să păstreze legăturile cu scena, ca practicieni – combinație ce dă întotdeauna cele mai bune rezultate. În «Tarelkin», ei se întâlnesc pe aceeași scenă generând o comedie în cel mai adevărat și mai deplin sens al cuvântului – surprinzătoare, inventivă, dinamică și plină de cheful de joc al celor implicați.”

Un decor minimalist și versatil, făcut din scânduri. O muzică viscerală, ca respirația unui dragon adormit. Începe spectacolul: Un bărbat încearcă să-l mituiască pe generalul Varravin (Doru Ana), care scrie la biroul lui. Varravin spune că nu poate accepta o sumă așa de mică, dar asistentul lui, Tarelkin (George Ivașcu), îl convinge s-o ia, cu gândul la comisionul pe care urmează să-l încaseze. Ambii bărbați sunt trași în piept de general, iar Tarelkin, inventiv, își înscenează moartea și plănuiește să scoată bani de la fostul șef, prin șantaj.

tarelkin

George Ivaşcu interpretează personajul principal – Tarelkin

Urmează deghizarea lui Tarelkin (George Ivașcu) în bătrânul Kopîlov, care-i induce în eroare pe polițiști. Apoi și cea a lui Varravin într-un creditor evreu. Accentele comice devin ridicole: Tarelkin/Kopîlov este considerat vampir și arestat. Spectacolul devine o satiră la adresa birocrației și a unui sistem polițienesc nătâng. Aici se termină partea întâi… Partea a doua e și mai și.

„George Ivașcu face din rolul lui Tarelkin o creație care îl așază în rândul celor mai buni actori comici de la noi – acolo unde s-a mai calificat și cu alte roluri de-a lungul timpului -, iar agilitatea cu care schimbă travesti-urile, trecând de la o vârstă la alta și învățându-și iubita cum să facă, la rândul ei, un «rol de compoziție», devenind dintr-o tinerică o babă uitată de Dumnezeu pe lume – sunt părți ale lecției de actorie de care vorbeam mai devreme”, nota Cristina Modreanu, în cronica publicată de Ziarul Financiar.

Foto din spectacolul Tarelkin – arhivă Teatrul Metropolis

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.