Teatrul Metropolis a sarbatorit cinci ani de existenta oferind premii publicului fondator
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-a-sarbatorit-cinci-ani-de-existenta-oferind-premii-publicului-fondator/

Teatrul Metropolis a sărbătorit joi seară cinci ani de la înfiinţare printr-o gală ceva mai specială în care premiile au fost acordate nu actorilor de pe scenă sau regizorilor, scenariştilor ori oamenilor din teatru, ci spectatorilor fideli, „spectatorilor fondatori”, care „au ales să urmărească de la începuturi toate spectacolele puse în scenă la Metropolis”.  „Se […]

Un articol de Andrada Văsii|3 decembrie 2012

Teatrul Metropolis a sărbătorit joi seară cinci ani de la înfiinţare printr-o gală ceva mai specială în care premiile au fost acordate nu actorilor de pe scenă sau regizorilor, scenariştilor ori oamenilor din teatru, ci spectatorilor fideli, „spectatorilor fondatori”, care „au ales să urmărească de la începuturi toate spectacolele puse în scenă la Metropolis”.

 „Se împlinesc cinci ani şi iată că este poate printre momentele foarte frumoase care se pot petrece între o energie a celor care sunt implicaţi în spectacole – artişti, regizori, scenografi – şi publicul nostru. (…) Eu cred că la Teatrul Metropolis este o mare familie şi comunitatea teatrală nu trebuie să se sărbătorească doar pe ea, ci trebuie să sărbătorim şi oamenii care ne fac să existăm”, a declarat George Ivaşcu, directorul Teatrului Metropolis.

Evenimentul a demarat cu 14 premii speciale de fidelitate oferite tot atâtor spectatori ai teatrului, de la cei mai tineri până la decanul de vârstă, o doamnă de 95 de ani.

Printre premiile oferite s-au numărat „Nicio zi fără teatru”, „Teatrul în familie”, „Limba noastră-i o comoară”, „CTC – Controlul Teatrului de Calitate”, „Veronica Micle”, „Ovidiu Ioaniţoaia”, „Metropolis, pământ românesc”, sau premii cu numele unora dintre spectacolele instituţiei – „Doctori, femei şi alte întâmplări”, „Peşte cu mazăre”.

Au urmat premiile speciale „Metropolis 5” oferite pentru cel mai tânăr spectator, cel mai longeviv spectator, cel mai spectaculos salt profesional, cel mai bun ambasador al teatrului în rândul tinerilor şi pentru cel mai original spectator. Printre sponsori s-a aflat şi Cinnamon Beauty Salon.

Premiile Metropolis 5 au fost înmânate de actorii Mihai Bendeac şi Marius Manole, directorul UNATC Adrian Titieni, reprezentantul Primăriei Bucureşti, Alexandru Papagheorghiu, şi de directorul instituţiei, George Ivaşcu.

Ivaşcu le-a promis spectatorilor la finalul premiilor că în viitorul foarte apropiat se gândeşte să schimbe numerotarea scaunelor din sală de spectacol cu numele spectatorilor celor care au participat la fondarea teatrului.

„Mi-aş dori ca în viitor scaunele din sală nu mai aibă numere. Să nu mai fie locul 5 sau locul 10, numărul 1 sau numărul 15. Aş vrea ca fiecare spectator fondator va avea locul personalizat. Mi-ar plăcea să ştiu că peste câţiva ani de zile vor veni oameni care să spună: ‘Pe mine mă cheamă George, aveţi liber locul cu numele meu'”, a spus directorul teatrului pe scenă în aplauzele şi murmurele de aprobare ale publicului.

El a povestit că la începuturile „poveştii” nu avea foarte multă încredere în reuşita proiectului, dar în prezent, după cinci ani de spectacole, este bucuros că spectacolele se joacă de cele mai multe ori cu casa închisă.

„M-am gândit că este un loc în care se ajunge foarte greu, nu este în buricul oraşului, la o gură de metrou sau, sau, sau… şi atunci iată cum oamenii într-un mod foarte ciudat au simţit nevoia să vină şi acum s-a format un public fidel. Şi iată cum în cinci ani de zile am ajuns să avem un slogan numit ‘Teatrul Metropolis, un teatru deschis cu casa închisă’, pentru că aşa este şi asta datorită publicului şi, cred eu, în mod special a artiştilor şi a spectacolelor pe care noi le avem în portofoliu. Restul, cum s-a construit, cât de greu a fost, şi a fost greu, nici nu mai contează pentru că bucuria din seara asta, bucuria celor cinci ani şi a publicului fidel de teatru, cred că este cel mai important”, a mai spus George Ivaşcu.

Sursa: Agerpres

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!