Teatrul Metropolis, o poveste de succes – programele speciale
http://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-programele-speciale/

De la înfiinţare până în prezent, prin programe şi proiecte, la Teatrul Metropolis s-a urmărit atragerea spectatorului în sală precum şi formarea unui public propriu. Astfel, în scurt timp, s-a dezvoltat sloganul ,,Un teatru deschis cu casa închisă!”.

Un articol de Monica Andrei|6 Noiembrie 2013

De la înfiinţare până în prezent, prin programe şi proiecte, la Teatrul Metropolis s-a urmărit atragerea spectatorului în sală precum şi formarea unui public propriu. Astfel, în scurt timp, s-a dezvoltat  sloganul „Un teatru deschis cu casa închisă!“.

Istoria unui teatru destul de tânăr include programe mari şi proiecte valoroase, încă de la înfiinţare, pe lângă premierele numeroase din fiecare an, onorate cu premii naţionale şi internaţionale.

„(…) Una dintre cele mai valoroase producţii.(…). Un univers din cenuşă şi nisip, straniu, dar deloc absurd, în care doi oameni încearcă să trăiască… Şi dincolo de frumuseţea în sine a montării, rămâne interpretarea lui Mihai Constantin şi a lui Răzvan Vasilescu”, scrie Monica Andronescu în Yorick despre „Sfârşit de partidă” de Samuel Beckett, în regia lui Alexandru Tocilescu (cu Ion Besoiu, Irina Petrescu, Răzvan Vasilescu, Mihai Constantin).

Pentru rolul din acest spectacol, Mihai Constantin a fost nominalizat în 2010 la Premiile UNITER (categoria cel mai bun actor în rol principal).

sfarsit de partida

Mihai Constantin şi Răzvan Vasilescu, pe scena de la Teatrul Metropolis

„Deşi Tarelkin este o oglindă în care ne uităm simţind fiori de groază pe şira spinării, regizorul Gelu Colceag a ştiut să exploateze la maximum umorul negru care străbate partitura scrisă de Suhovo-Kobîlin, conferindu-i accente suprarealiste şi neaşteptate efecte comice, astfel încît, vrei, nu vrei, pînă la urmă tot izbucneşti în rîs“, precizează Gabriela Hurezean în Ziarul Naţional despre spectacolul „Tarelkin”, în regia lui Gelu Colceag (din distribuție: Doru Ana, George Ivaşcu, Dan Aştilean, Radu Gabriel, Alexandru, Pavel, Gabi Costin).

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes – primele spectacole

Spectacolul a primit Premiul pentru întreaga activitate acordat de UNITER regizorului Gelu Colceag, Premiul pentru cel mai bun spectacol şi Premiul pentru Regie – Gelu Colceag (la ediţia I a Galei Premiilor Municipiului Bucureşti).

TARELKIN3

Doru Ana şi George Ivaşcu, în „Tarelkin“

Despre spectacolul Podu’, în regia lui Horaţiu Mălăele (Horaţiu Mălăele, George Ivaşcu, Meda Victor), ziarul Adevărul nota: „Horaţiu Mălăele nu are teatrul în sânge. Este invers: teatrul îl are în sânge pe Mălăele. Actorul şi regizorul a devenit un fel de particulă esenţială a teatrului de lângă noi.“

Spectacolul a fost încununat cu trei premii: Premiul Naţional „Elvira Godeanu” acordat actorului Horaţiu Mălăele (2009); Premiile Confidenţial (2009 şi 2011) şi Premiul de Excelenţă pentru regie, în Israel.

podu1

Horaţiu Mălăele şi George Ivaşcu, în spectacolul „Podu`“

„O comedie despre relaţiile sentimentale nepotrivite, despre cum trebuie să iubeşti, şi despre cum să iubeşti pe cine trebuie, cu replică spumosă şi intrigă alertă” este „Floarea de cactus”de Pierre Barillet & Jean Pierre Gredy, în regia lui  Alice Barb (cu Adela Mărculescu, Damian Crâşmaru, Cristiana Răduţă Bobic, Lucian Ghimişi, Theodor Danetti / Mihai Niculescu, Rudy Rosenfeld).

Producţia a luat Premiul pentru cel mai bun spectacol la Festivalul internațional al teatrelor de proiect de la Câmpina,  anul acesta. La acelaşi festival, Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal i-a revenit Cristianei Răduță-Bobic, iar Adela Mărculescu a primit un Premiu de Excelență.

floarea de cactus

Scenă din spectacolul „Floarea de cactus“

Programul Excelenţa în teatru, la Teatrul Metropolis

Teatrul Metropolis a aniversat 80 de ani ai Olgăi Tudorache. ,,(…) Margareta Pâslaru, Victor Rebengiuc şi primarul Capitalei, Sorin Oprescu, s-au numărat printre cei care au sărbătorit cea de-a 80-a aniversare a actriţei Olga Tudorache, la Teatrul Metropolis, foşti elevi, parteneri de scenă sau admiratori ai Olgăi Tudorache au fost întâmpinaţi de un ansamblu care cânta muzică clasică.”  (www.ciao.ro)

La aniversarea de 70 de ani ai Adelei Mărculescu, ziuaveche.ro notează că actriţa „există doar în rolurile ei. Cea mai frumoasă actriţă a împlinit 50 de ani pe scena teatrului românesc”.

aniversare

45 de ani de carieră ai actorului Alexandru Repan au fost sărbătoriţi la Teatrul Metropolis într-un one-man show aniversar.

Programul social

Programul Social s-a derulat printr-un Program de reintegrare socială a persoanelor private de libertate prin proiectul: „Spune adevărul puterii. Voci din întuneric” realizat după un scenariu scris de către Ariel Dorfman, onorat cu premiul „Pulizer”.

Spune adevarul puterii

Teatrul a coborât în viaţă, iar viaţa a urcat pe scenă rezultând un spectacol realizat în parteneriat cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor (Direcţia Reintegrare Socială) şi Centrul de Informare ONU, susţinut de 14 persoane private de libertate din penitenciarele Târgşor şi Ploieşti, în regia Ancăi Maria Colţeanu. „Biografii de rănii vii aduse pe scenă şi un adevăr crud cu mesaj pertinent pentru „tragica neputinţă” a puterii din România de astăzi într-un proiect coordonat de către Claudiu Cătălin Bejan.” (www.revistalaplic.ro)

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

25
/03
/17

CRONICĂ DE FILM Despre „Fata necunoscută”, noul film - o dramă socială și morală - al fraților belgieni Jean-Pierre și Luc Dardenne. Și despre „(M)ucenicul” (al rusului Kirill Serebrennikov), cu un tânăr care, cu Biblia în mână, se tranformă într-un fanatic religios. Două filme de Cannes, acum în cinematografe.

25
/03
/17

Realizat de Radu Mocanu și Mihai Dragolea și disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, „Roboțelul de aur” a fost unul dintre cele mai de succes documentare românești din 2015. Povestea emoționantă a boxeriței Steluța Duță, crescută la orfelinat.

24
/03
/17

“Nu sunt sigur dacă sunt un actor care participă la curse de maşini sau un şofer de curse care face actorie.” - Steve McQueen. Într-o zi de 24 martie (1930) se năștea unul dintre cei mai îndrăgiți actori americani. Numit „King of Cool” pentru modul nonşalant în care şi-a interpretat personajele, Steve McQueen a debutat în 1956 cu un rol în „Cineva acolo sus mă iubeşte”.

24
/03
/17

E ceva putred cu Danemarca, spun eu în momentul când văd umbra tricourilor acestei echipe naționale de fotbal . În 1601(1600 conform unor surse alternative) William Shakespeare, prin gura unui ofiţer, personaj episodic în „Hamlet”, spunea că “E ceva putred în Danemarca” (“Something is rotten in the state of Denmark! “), tot din cauza unei umbre.

24
/03
/17

Într-o zi de 24 martie înceta din viaţă scriitorul francez Jules Verne, creatorul romanului de anticipaţie modern și se nășteau Harry Houdini (Erich Weiss),celebrul iluzionist american și Steve McQueen, actorul american supranumit "King of Cool".

23
/03
/17

În Gaziantep, legenda spune că în noaptea de 22 martie Sultana Nevruz, transformată în pasăre traversează văzduhul, anunțând sosirea Primăverii. Brățările de la mâini și picoare umplu cerul cu sunete mirifice iar voalurile ei împodobesc pământul în mii de culori. Pe 27 martie (ora 19:00), la Opera Naţională din Bucureşti vor fi prezentate tradiţiile lumii turce, în spectacolul de sunete şi culori susţinut de Orchestra Naţională de Instrumente Folclorice Turksoy.

23
/03
/17

„Faust”, unul dintre cele mai așteptate spectacole produse de Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, revine la Fabrica de Cultură, cu primele reprezentații din acest an, programate în 8 și 9 aprilie. Spectacolul a avut până acum 160 de reprezentații, vizionate de aproximativ 57.600 de spectatori.

22
/03
/17

Vineri, 24 martie 2017, de la ora 19.00, dirijorul Cristian Măcelaru, unul dintre cei mai reprezentativi dirijori români pe scenele muzicale din Statele Unite și Europa, revine la Sala Radio, alături de Orchestra Națională Radio, într-un concert care o avea ca protagonistă pe tânăra pianistă Alexandra Dariescu.

22
/03
/17

Despre cum „Sieranevada”, „Câini” și „Inimi cicatrizate” și-au împărțit cele mai multe trofee Gopo. Despre cele mai inspirate și mai puțin inspirate momente ale galei. Și despre refuzul unor regizori precum Cristian Mungiu de a fi asociați cu Premiile Gopo.

Page 1 of 60412345...102030...Last »