Teatrul Național Cluj Napoca: Programul spectacolelor în săptămâna 29 octombrie – 4 noiembrie 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-national-cluj-napoca-programul-spectacolelor-in-saptamana-29-octombrie-4-noiembrie-2012/

Programul spectacolelor în săptămâna 29 octombrie – 4 noiembrie 2012   marţi, 30 octombrie, ora 19:00, Sala mare IDIOTUL de F.M. Dostoievski dramatizare de Anna Stigsgaard şi Ștefana Pop-Curşeu regia: Anna Stigsgaard scenografia: Adrian Damian asistent de regie: Alexandra Sofonea mişcarea scenică: Savino Paparella Distribuţia: Prinţul Mîşkin — Cristian Rigman; Parfion Rogojin — Ionuţ Caras; […]

Un articol de |30 octombrie 2012

Programul spectacolelor în săptămâna
29 octombrie – 4 noiembrie 2012

 



marţi, 30 octombrie, ora 19:00, Sala mare

idiotul2IDIOTUL
de F.M. Dostoievski
dramatizare de Anna Stigsgaard și Ștefana Pop-Curșeu

regia: Anna Stigsgaard
scenografia: Adrian Damian
asistent de regie: Alexandra Sofonea
mişcarea scenică: Savino Paparella
Distribuţia: Prinţul Mîşkin — Cristian Rigman; Parfion Rogojin — Ionuţ Caras; Nastasia Filippovna — Ramona Dumitrean; Generăleasa Epancina — Miriam Cuibus; Aglaia — Anca Hanu; Adelaida — Romina Merei; Toţki — Petre Băcioiu; Ganea — Matei Rotaru; Ippolit — Silvius Iorga.

 

 

 

Prinţul Mîşkin, personajul principal din romanul lui F.M. Dostoievski, suferă de epilepsie, iar boala l-a ţinut departe, ani de zile, de oameni şi de natură. Când ajunge la un spital din Elveţia, se retrezeşte în sfârşit la viaţă, cu o conştiinţă nouă şi luminoasă a lumii care îl înconjoară.
Ca într-un soi de experiment, Dostoievski îl trimite pe acest om naiv şi „pur“, care crede că „frumuseţea va salva lumea“, înapoi într-o Rusie a unei nefericite umanităţi, disperată şi nesigură de propriul destin. Candoarea fragedă a lui Mîşkin schimbă relaţiile dintre bărbaţii şi femeile pe care îi întâlneşte, dar reţeaua acestor relaţii îl cuprinde şi pe el, până la sufocare. Dostoievski ne face să fim părtaşi la acest experiment eşuat, ca şi când noi înşine am fi subiecţii lui, fiinţe umane care nu suntem capabile să vedem nimic în afara propriei noastre condiţii, prizoniere ale propriei noastre mediocrităţi.
Încercarea de a crea un spectacol de teatru pornind de la un roman de anvergură precum Idiotul, fără să îi trădezi sensul sau povestea, a fost o călătorie extraordinară şi complexă – posibilă numai prin dăruirea actorilor şi a întregii echipe. Şi, dacă am trădat, inevitabil, romanul, cred că tocmai această trădare a făcut să fie posibil să îi rămânem fideli: să explorăm întâlnirea dintre Mîşkin, un naiv venit din afară, cu o lume care nu vrea să fie salvată.

Anna Stigsgaard

Preţul biletelor: 40 lei, 30 lei, 25 lei, 15 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol); 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.miercuri, 31 octombrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“

 


miercuri, 31 octombrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
O, CE ZILE FRUMOASE!
O, CE ZILE FRUMOASE!2de Samuel Beckett
traducere de Anca Măniuțiu

regia: István Albu
decorul: Tibor Tenkei
costumele: Gyopar Bocskai
consultant literar: Ştefana Pop-Curşeu

Distribuţia: Winnie — Miriam Cuibus; Willy — Cătălin Codreanu.

Piesa face parte dintr-o trilogie, alături de Aşteptându-l pe Godot şi Sfârşit de partidă. Beckett începe să scrie Ce zile frumoase în 1960, în limba engleză şi o publică la New York în 1961. Autorul publică varianta franceză în anul 1962.
Winnie, îngropată pînă la brâu în nisip, scoate din poşetă obiecte banale pentru a compensa vidul care invadează fiecare oră a „frumoasei zile“. Ea doreşte să vorbească neîncetat pentru a învinge liniştea care o înconjoară. Îşi caută partenerul, pe Willie, o epavă umană redusă la nevoile elementare, dialoghează cu el. În ciuda a toate, este aici o dragoste de viaţă de nestins.
Preţul biletelor: 15 lei; 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.


joi, 1 noiembrie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ2de Eugène Ionesco
traducere de Vlad Russo şi Vlad Zografi

un spectacol de Gábor Tompa
scenografia: Judit Dobre-Kóthay

Distribuţia: Domnul Smith — Cătălin Herlo; Doamna Smith — Elena Ivanca; Domnul Martin — Adrian Cucu; Doamna Martin — Angelica Nicoară; Mary, menajeră — Irina Wintze; Căpitanul de Pompieri — Ionuţ Caras; Arlechinul — Silvius Iorga; Proprietarul cutiei cu iluzii — Petre Băcioiu.

Ionesco spune, într-un fel, că noi nu ne putem sustrage din propria noastră istorie, din propria noastră poveste, de aceea ne merităm globalizarea, pentru că repetăm mereu si mereu aceleaşi vorbe şi aceleaşi acţiuni, zi de zi. Ele devin clişee, se golesc de conţinut şi sens şi atunci ajungem să trăim conform unor manuale sau softuri, şi, oricât de perfecte ar fi acestea, nu fac decât să crească prăpastia dintre oameni în ceea ce priveşte comunicarea. Ionesco arată acest lucru în Cântăreaţa cheală, cu un umor extraordinar, cu dragoste, şi compasiune chiar, pentru personajele sale.
Forma textului în Cântăreaţa cheală se apropie de perfecţiunea muzicii şi, de aceea, acest text trebuie tratat ca o simfonie, la care, dacă un regizor se întoarce, este la fel cu un dirijor care se întoarce, din nou, ca să dirijeze o operă muzicală cu o altă orchestră. Această structură muzicală a textului demonstrează că o dată ce este găsită forma unui spectacol, aşa cum cred că am găsit-o noi, ea devine, împreună cu textul, cheia spectacolului.

Gábor Tompa

Durata spectacolului: 1 h. 40 min.
Preţul biletelor: 30 lei, 25 lei, 15 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol); 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.


DECLARAŢIE2sâmbătă, 3 noiembrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“

DECLARAŢIE
de Tudor Muşatescu

one-woman show cu Elena Ivanca

Un one-woman show exploziv, în care actriţa interpretează patru personaje feminine construite în detaliu şi elaborate cu scrupulozitate. Actriţa uimeşte publicul cu admirabilul său instinct comic. Este o savuroasă demonstraţie de fantezie şi virtuozitate care se datorează paletei largi de mijloace de expresie pe care le foloseşte.

Durata spectacolului: 1 h
Preţul biletelor: 15 lei; 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.

 

Teatrul Național din Cluj va participa la la cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Național de Teatru din Bucureşti cu INSULA, spectacol-concert de Ada Milea, după Gellu Naum. Spectacolul se va juca duminică, 4 noiembrie 2012, în Sala mare a Teatrului Odeon, și va avea două reprezentații, de la ora 17:00 și de la ora 20:00.

Pentru mai multe informații legate de festival accesați pagina www.fnt.ro.

Programul spectacolelor în luna NOIEMBRIE


Biletele se găsesc la Agenţia de bilete a Teatrului Naţional:

P-ţa Ştefan cel Mare nr. 14, Telefon: +40264.595363, Email: [email protected].

 

13
/06
/17

Tocmai a avut loc la Bulandra premiera spectacolului „Pe lacul auriu” (de Ernest Thompson), în regia maestrului Dinu Cernescu. E un spectacol de modă veche și bună.

13
/06
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Exilul românesc a cunoscut o paletă extrem de variată de persoane. La 1848, revoluționarii s-au refugiat în Franța sau în alte țări europene, preocupați de soarta Principatelor și ducând cu tenacitate o campanie de informare despre români și aspirațiile lor.

13
/06
/17

Compania spaniolă Tutais a adus la FITS 2017 un spectacol cu care publicul românesc cu siguranță a rezonat puternic. ”Dansul urșilor din Pirinei” valorifică o tradiție culturală extrem de veche în multe zone montane ale Europei și ale lumii, inclusiv în România, în centrul căreia se află urșii și lumea lor de munți și păduri. Încărcătura simbolică enormă a ursului este, toată, incorporată în acest spectacol: animal totemic, heraldic, călăuză a sufletelor după moarte, vestitor ritualic al primăverii, simbol regal înțelepciunii dar și al forței brute dezlănțuite, arhetip al vindecătorului șamanic, principiu dual al adormirii și reînvierii și multe altele.

13
/06
/17

Știți unde e Guadalupe? În largul coastei vestice a Mexicului. Știți ce legătură are cu România? (Desigur, dincolo de faptul că este cel mai populat teritoriu al Uniunii Europene -întrucât aparține de Franța, face parte și din UE- din America de Nord.) Una enormă, aceeași legătură pe care o poate stabili orice loc din lume cu un altul: conexiunea prin muzică, dans, ritm, culoare, zâmbet, bucurie.

13
/06
/17

Seria de concerte SoNoRo Conac din luna iunie se va încheia săptămâna aceasta, cu concertele de la Biserica Fortificată din Cincșor, Castelul Kalnoky din Micloșoara și Castelul Daniel din Tălișoara. Concertele SoNoRo Conac se vor relua în luna septembrie.

13
/06
/17

Luni, 19 iunie, de la ora 19.00, Serile Nautilus – evenimente lunare dedicate iubitorilor de science fiction & fantasy – continuă cu scriitorul Lev Grossman, invitat prin skype la o discuție cu Ana Nicolau, coordonatorul colecției. Evenimentul are loc la Librăria Humanitas de la Cișmigiu.

13
/06
/17

Asasinarea lui Donald Trump sugerată într-o nouă versiune newyorkeză a spectacolului de teatru "Julius Caesar", inspirat din celebra tragedie omonimă scrisă de William Shakespeare, a generat un val de polemici în Statele Unite. Scena asasinării tiranului face trimitere la o dezbatere politică americană: Cezar (interpretat de un om de afaceri cu părul blond, care seamănă într-un mod bizar cu președintele american) este înjunghiat de o mulțime de femei și de reprezentanți ai grupurilor minorităților.

12
/06
/17

Avea 15 cărţi publicate când a fost dat afară de la catedra de logică și metafizică, din Universitatea București, pe motiv de pornografie în literatură. Mircea Eliade a plecat în străinătate ca diplomat, iar în 1945, când a fost exclus din diplomația română, numărul cărților publicate ajunsese la 25.

12
/06
/17

În deschiderea FITS, prima conferință de presă a adus la întâlnirea cu publicul pe directorul FITS, Constantin Chiriac (director al Teatrului ”Radu Stanca” din Sibiu și omul datorită căruia există și a tot crescut acest festival), criticul de teatru Octavian Saiu (moderatorul conferințelor FITS), precum și coregrafa Brenda Angiel, creatoarea spectacolului ”Tango la altitudine II”, prezentat în festival, și regizorul Alexandru Grecu (președintele UNITER din Republica Moldova).