Teatrul National din Sibiu pregăteşte 11 premiere provocatoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-national-din-sibiu-pregateste-11-premiere-provocatoare/

Teatrul National din Sibiu continuă seria spectacolelor montate de mari regizori români şi europeni printr-un program ce îşi propune să aducă până la finalul acestui an cel puţin încă 11 premiere.

Un articol de Petre Ivan|24 ianuarie 2014

Teatrul National din Sibiu continuă seria spectacolelor montate de mari regizori români şi europeni printr-un program ce îşi propune să aducă până la finalul acestui an cel puţin încă 11 premiere.

Un prieten vechi al scenei de la Sibiu, regizorul Silviu Purcărete revine anul acesta cu o adaptare ce are la bază tragedia lui Sofocle.

 Silviu Purcărete – „Oedip Rege”

„Oedip Rege” este un proiect dramaturgic iniţiat în colaborare cu Hans Dietrich Schmidt, profesor la Folkwang Universität der Künste şi iniţiatorul proiectului RUHR 2010 – Capitală Culturală Europeană.

Teatrul Naţional din Sibiu

Spectacolul regizat de Silviu Purcărete va avea premiera în cadrul celei de-a XXI-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, ce va avea loc anul acesta în perioada 6 – 15 iunie.

Radu Afrim – două proiecte secrete

2014 marchează, de asemenea, debutul la Sibiu al unuia dintre cei mai provocatori regizori europeni ai momentului.

Radu Afrim va veni în această toamnă la Sibiu pentru a monta două spectacole, atât la Secţia Română a Naţionalului Sibian, cât şi la Secţia Germană.

Citiţi şi Radu Afrim, la Profesioniştii – sâmbătă, 25 ianuarie

Textele propuse pentru scenă sunt încă în lucru, iar detalii despre acest proiect vor fi disponibile în curând.

Charles Muller – „Marat/Sade”

Cu siguranţă că una dintre cele mai captivante producţii din acest an va fi adaptarea propusă de regizorul luxemburghez Charles Muller pentru „Marat/Sade”, o piesă revoluţionară de Peter Weiss, câştigătoare a premiului Tony pentru cea mai bună piesă în 1966.

Spectacolul va avea premiera în luna septembrie, iar momentan proiectul se află în faza de planificare a distribuţiei.

Anca Bradu – „De ce Hecuba”

Anca Bradu va monta în acest an un text după Matei Vișniec. „De ce Hecuba” va avea premiera în ultima parte a acestui an și este o coproducție cu Centrul de Cercetări Avansate în Domeniul Artelor Spectacolelor ce reunește atât actori de la Teatrul Național din Sibiu, cât și studenți ai Departamentului de Artă Teatrală din cadrul Universității „Lucian Blaga” Sibiu.

Reinold Trischer – „Contra progresului”

Secţia Germană a Teatrului Naţional din Sibiu continuă trilogia pieselor lui Esteve Soler. După ce Alexandru Dabija a montat aici piesa „Contra democraţiei”, vine rândul regizorului german Reinold Trischer să accepte provocarea pentru „Contra progresului”, ce îi reuneşte în distribuţie pe Johanna Adam, Daniel Bucher, Wolfgang Kandler, Daniel Plier şi Dorin Pitariu. Premiera spectacolului va avea loc pe data de 10 februarie.

Teatrul Naţional din Sibiu

Mihai Măniuţiu – „Lecţia”

Cunoscut publicului sibian în mod special pentru regia spectacolelor „Electra” după Sofocle şi Euripide, „Eu, Rodin” de Patrick Roegiers şi „Trilogia Evreiască”, regizorul Mihai Măniuţiu revine la Sibiu cu spectacolul „Lecţia” după Eugen Ionesco.

Repetiţiile vor începe vara aceasta, iar premiera spectacolului va avea loc cel mai probabil în deschiderea stagiunii 2014/2015.

„Amadeus”, „Un pat plin de oaspeţi” şi „Moartea şi diavolul”

Tot la Secţia Germană vor monta în acest an regizorii Şerban Puiu, Gavriil Pinte și Rafael Kohn.

Cunoscut pentru tehnica impecabilă în montarea unei comedii, Şerban Puiu propune vorbitorilor de limbă germană o adaptare după Dave Freeman cu titlul „Un pat plin de oaspeţi”, o farsă cu răsturnări de situaţie dintre cele mai neaşteptate.

Premiera spectacolului va avea loc în luna mai.

Gavriil Pinte se va reîntâlni cu actorii Secţiei Germane în toamna acestui an pentru a reda ultimii ani din viaţa lui Wolfgang Amadeus Mozart într-o montare după piesa „Amadeus” de Peter Shaffer, ce îmbină ficţiunea cu datele istorice.

Rafael Kohn se va afla, în schimb, pentru prima dată la Sibiu, iar proiectul acestuia este o producție după „Moartea şi diavolul” de Frank Wedekind, cu premiera în luna decembrie.

La toate aceste proiecte se vor adăuga activităţi punctuale şi producţii noi pe tot parcursul anului.

Foto cu Teatrul National din Sibiu, Radu Afrim, Silviu Purcărete, Mihai Măniuţiu – Teatrul National din Sibiu, wikipedia, facebook

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!