Thomas Richards susţine workshop-uri în cadrul Festivalului „Viaţa e frumoasă’’
https://www.ziarulmetropolis.ro/thomas-richards-sustine-workshop-uri-in-cadrul-festivalului-viata-e-frumoasa/

Invitat pentru a treia oară în Bucureşti, The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards revine în cadrul Festivalului Internaţional al Artelor Spectacolului Muzical „Viaţa e frumoasă”.

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2013

Invitat pentru a treia oară în Bucureşti, The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards revine în cadrul Festivalului Internaţional al Artelor Spectacolului Muzical „Viaţa e frumoasă“.

Coordonatorii programelor din cadrul acestui centru – Thomas Richards (foto sus, dreapta) şi Mario Biagini – se vor afla pentru prima dată în această formulă în România, cei doi urmând să susţină o conferinţă şi două workshop-uri destinate tinerilor profesionişti din domeniul artelor spectacolului, dar şi două spectacole menite să transpună spectatorii într-o lume cu totul aparte.

Thomas Richards şi Mario Biagini conduc în prezent The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, centru de investigaţie teatrală fondat în 1986, la Pontedera, Italia, sub influenţa conceptului de „teatru laborator”, iniţiat de Jerzy Grotowski. În cadrul Worcenter-ului funcţionează două echipe: „Focused Research Team in Art as Vehicle” (Echipa de Cercetare în „Arta ca Vehicul”), condusă de Thomas Richards precum şi „Open Program”, coordonat de Mario Biagini.

Workshop-urile, realizate conform principiilor care stau la baza Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, se vor finaliza cu două spectacole realizate cu participarea tinerilor artişti care au participat la sesiunile de lucru coordonate de cei doi practicieni.

Astfel, în încheierea workshop-ului susţinut de Mario Biagini va avea loc azi, de la ora 19.00, la Teatrul Odeon – Foaierul Sălii Studio, spectacolul „The Hidden Sayings”, urmând ca vineri, 8 noiembrie, de la ora 19.00, şi sâmbătă, 9 noiembrie, de la ora 19.00, la Teatrul Studenţesc Podul să aibă loc spectacolul de prezentare a rezultatelor workshop-ului susţinut de Thomas Richards – „The Wedding Chamber – a Meeting through Creation”.

Evenimente contextualizate cu participarea lui Thomas Richards

Programul destinat tinerilor profesionişti din domeniul artelor spectacolului muzical este completat de o conferinţă însoţită de o proiecţie retrospectivă a mai multor spectacole realizate de Thomas Richards şi Mario Biagini. La eveniment participă atât cei doi reprezentanţi ai Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, cât şi echipele lor.

Conceput sub forma unui spectacol-concert, „Not History’s Bones” se doreşte o sinteză vie a poeziei, cântecelor şi acţiunilor bazate pe versurile poetului american Allen Ginsberg (1927-1997). Inspirându-se din stiluri şi genuri muzicale diferite, membrii Workcenter-ului au elaborat şi compus toate piesele, declanşând o pluralitate de sensuri, percepţii şi intuiţii împărtăşite de cuvântul poetic.

Thomas Richards

Workshop-ul „The Living Room”, susţinut de către Thomas Richards

Pornind de la o activitate familiară care se poate desfăşura într-o sufragerie din casa fiecăruia dintre noi, „The Living Room” invită spectatorii să intre într-un tip de investigaţie referitoare la modul în care arta spectacolului se poate îmbogăţi şi poate fi îmbogăţită de relaţiile interpersonale şi realităţile cotidiene.

Spectatorul are astfel ocazia de a renunţa la anonimat şi de a deveni un oaspete. În cadrul acestei întâlniri, se desfăşoară un curs de acţiuni bazate pe cântece tradiţionale antice, dar şi texte care explorează trezirea şi confruntarea sinelui cu el însuşi, cu celălalt şi cu mediul.

Info:

Cele două reprezentaţii ale spectacolului de prezentare a rezultatelor workshop-ului susţinut de Thomas Richards vor avea loc la Teatrul Studenţesc Podul şi nu la Biblioteca Naţională a României.

Foto credit: Philip Salata, Thomas Richards

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!