Tom şi Jerry: Întotdeauna ne dorim să fim altcineva decât suntem.
https://www.ziarulmetropolis.ro/tom-si-jerry-intotdeauna-ne-dorim-sa-fim-altcineva-decat-suntem/

Tom şi Jerry  de la Teatrul Metropolis este a patra piesă pusă în scenă de Florin Piersic jr.  Scenaristul american Rick Cleveland a conceput povestea Jerry şi Tom ca şi piesă de teatru de un act  în 1994 , iar în 1998 scenariul a fost adaptat pentru marele ecran rezultând un film de comedie. Rareori […]

Un articol de Judy Florescu|19 februarie 2013

Tom şi Jerry  de la Teatrul Metropolis este a patra piesă pusă în scenă de Florin Piersic jr.  Scenaristul american Rick Cleveland a conceput povestea Jerry şi Tom ca şi piesă de teatru de un act  în 1994 , iar în 1998 scenariul a fost adaptat pentru marele ecran rezultând un film de comedie.

Rareori se menţionează genul piesei de teatru la care vei asista, probabil din dorinţa de a nu induce în eroare publicul, care selectează piesa la care merge în funcţie de disponibilităţi afective, prieteni, circumstanţe, cel mai mare subiectivism posibil.

Menţiunea de comedie în descrierea piesei este o invitaţie şireată la ocuparea locului de spectator în sală. Indiferent de tipul de spectator pe care îl reprezinţi, teatrul este deschis oricui îi place să asculte poveşti, să simtă, să plângă, să râdă. Dar piesa Tom şi Jerry este de fapt despre comedia neagră a vieţii, despre drumurile pe care le alegem sau pe care suntem îndrumaţi să mergem, despre consecinţele necontrolate ale alegerilor noastre definitorii de destin, despre cum decidem să ucidem fiindcă ne ucide să trăim.

Povestea lui Tom şi a lui Jerry nu este despre prietenie, ci despre nevoie. Deşi lucrează împreună, cooperează şi se acoperă unul pe celălalt, relaţia dintre Tom şi Jerry este antitetică permament, o relaţie izvorâtă din nevoile financiare ale lui Jerry şi completată de cinismul spiritual al lui Tom.

„E o prostie să asculţi povestea tristă a unui cretin. N-ai nevoie de amănunte, te opresc din drum. Începi să simţi compasiune şi asta nu e bine”, moralizează Tom (Florin Piersic jr.), sigur pe el, dar tot mai nesigur pe meseria pe o practică.

Paul Ipate este Jerry, cel dominat psihologic de Tom, care împovărat de situaţia extremă în care ajunsese să-şi câştige banii pentru existenţa familiei sale, ajunge să se dueleze în propriile tactici de crimă cu mentorul său, Tom.

Laurenţiu Bănescu este multi-personajul care moare şi se reîncarnează în diferite tipologii umane, nemecanice, amuzante şi nedocile, exact ce nu pot Tom şi Jerry să fie şi de aceea trebuie să ucidă.

Piesa lui Florin Piersic Jr. ne vorbeşte deschis şi dur despre fuga de rutină care declanşează furii interioare ce îşi caută alinare provocând suferinţă celorlalţi. Tom şi Jerry vor să-şi depăşească starea de plafonare impusă de situaţiile alese sau nu de ei, dar sunt prea obosiţi phisic pentru a căuta calea de mijloc, de aceea apelează la cele mai nepotrivite forme de comunicare umană. De fapt aceşti oameni nu ştiu cum să comunice şi să suporte adevărul despre ei înşişi şi de aceea preferă să îl tranşeze în alte personaje din calea lor. Piesa Tom şi Jerry ne arată că în fiecare din noi există un asasin plătit să ucidă realitatea insuportabilă pe care nu avem puterea s-o schimbăm.

11
/12
/23

Un concert extraordinar de muzică de film va avea loc la Opera Naţională din Bucureşti pe 12 decembrie, de la ora 19.00, organizat de Universitatea Națională de Muzică din București în parteneriat cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, Opera Națională din București, Arhiva Națională de Filme și universități de teatru și film din țară.

11
/12
/23

Pentru 10 zile, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” s-a aflat în Statele Unite ale Americii în cadrul turneului aniversar „Madrigal 60 – The Magic of Winter”, primul pe care artiștii l-au susținut în America după 35 de ani.

07
/12
/23

Legendarul cineast maghiar Béla Tarr va primi sâmbătă seară, la Berlin, un premiu onorific din partea Academiei Europene de Film. Cu această ocazie, publicăm un eseu despre cinemaul său foarte special.

07
/12
/23

Electric Castle 2024 sună epic! Cu Massive Attack, Bring Me The Horizon și Queens of The Stone Age ca headliners confirmați, a 10-a ediție a festivalului se anunță cu foarte mult rock și trip hop.

07
/12
/23

TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE, primul sezon al podcastului realizat de Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” continuă cu un nou invitat. De această dată, Zomir Dimovici se întoarce în lumea cuvintelor trădate şi îl are ca partener de conversaţie pe Sorin Gherguţ, traducător, poet şi redactor de carte.