Top 10 scheciuri celebre – cele mai amuzante momente de Revelion
https://www.ziarulmetropolis.ro/top-10-scheciuri-celebre-cele-mai-amuzante-momente-de-revelion/

Vă e dor de Revelioanele de altădată, cu scheciuri atât de bine ticluite încât deveneau sursă de bucurie toată luna ianuarie, la birou, în autobuz, la coada la pâine? Ziarul Metropolis continuă topul celor mai amuzante astfel de momente.

Un articol de Ziarul Metropolis|30 decembrie 2013

Vă e dor de Revelioanele de altădată, cu scheciuri atât de bine ticluite încât deveneau sursă de bucurie toată luna ianuarie, la birou, în autobuz, la coadă la pâine? Vă propunem un top al celor mai amuzante astfel de momente. Astăzi – partea a doua.

Mâine, chiar înainte de Revelion, vă prezentăm scheciurile care ocupă primele trei locuri în topul nostru.

Momentele din programul de Anul Nou erau nu doar o gură de aer proaspăt, ci și o posibilitate de a-i admira pe marii actori ai epocii (printre care Toma Caragiu, Amza Pellea, Dem Rădulescu). În mare parte, ei  și-au dobândit notorietatea grație nu atât teatrului, cât emisiunilor de la televizor. (Un Revelion, înainte de 1989, avea 17 milioane de spectatori.) Emisiunile acestea au dispărut după Revoluție.

De ce nu mai avem scheciuri ca altădată? A explicat Dan Mihăescu (unul dintre autorii textelor interpretate de Toma Caragiu) acum câțiva ani, pentru ziarul Adevărul: ,,Când lucram la Revelioanele TVR de dinainte de ‘89, după ce scriam scheciurile, mă întâlneam cu actorii şi făceam lectură la masă, ca la teatru. Râde lumea acum dacă aude asta. Cine mai face azi aşa ceva când există «Sfântul Prompter?». Actorul vine la filmare şi nici nu ştie ce joacă. Întreabă: «Eu cine sunt?» «Eşti valetul! », i se răspunde. Şi începe să curgă un text pe prompter, iar valetul citeşte: «Bună ziua, domnule Conte!»”.

Ieri am început să prezentăm Top 10 scheciuri celebre: Pe locul 10, Mitică Popescu și Florin Zamfirescu joacă în „Danga Langa“, de Octavian Sava (1988). Locul 9 îi revine lui Amza Pellea cu ,,Nea Mărin, Momente” (1978). Pe locul 8 e Florin Piersic, în ,,Castravetele” (1987), iar, pe 7, Horațiu Mălăele – ,,Calcule după petrecere” (1990).

Citiți și: Top 10 scheciuri celebre – mari actori români în Revelioanele de altădată

Locul 6

Marin Moraru și Marian Hudac – ,,Aspirina și piramidonul”, de Mircea Crișan, Alexandru Andy și Radu Stănescu, 1988

Locul 5

Tamara Buciuceanu-Botez  – ,,Noi seara nu mâncăm!”, în regia lui Petre Bokor, 1976

Despre Tamara Buciuceanu-Botez, cu hazul ei molipsitor, Horaţiu Mălăele spunea că este „robustă ca o locomotivă germană, puternică şi violentă ca bomba de la Los Alamos, mieroasă sau mieunată ca pisicile desenelor animate… o imensă uzină plutitoare pe oceanul artelor atât de dramatice, o minune singulară, născută anume să ne uluiască”.

Locul 4

Dem Rădulescu – ,,În tren” (fragment din emisiunea ,,Întâlnirea de sâmbătă seara”, 1975)

 Topul pe care vi-l propunem reflectă opțiunile redactorilor de la Ziarul Metropolis. (Imaginile fac parte din arhiva TVR.) Vă invităm şi pe dumneavoastră să faceţi topuri alternative, pentru a ne aminti împreună de momentele de umor din anii ’70 și ’80.

Foto: Tamara Buciuceanu (cinemagia.ro)

01
/10
/17

REPORTAJ „Linişte! Motor! Se filmează!” – o după-amiază pe platoul de filmare la „Moromeţii 2”, pe care regizorul Stere Gulea îl realizează în aceste zile chiar în satul Talpa şi în legendara casă folosită în clasicul film de acum trei decenii.

01
/10
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Istoria noastră e destul de plină de lucruri întunecate. Printre ele, sistemul concentraționar – unul dintre cele mai cumplite din lagărul socialist. Fără a căuta explicații de ce a fost așa, numeroasele mărturii publicate după revoluție dau măsura acestei cumplite experiențe îndurate de zeci de mii de români. Ele nu pot fi clasificate, nici stabili o ordine a valorii, a interesului lor. Fiecare trăire îngrozitoare de acest fel rămâne unică.

29
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Noul documentar al lui Alexandru Solomon, „Ouăle lui Tarzan”, filmat în Abhazia, în special la un institut de experimente pe maimuţe iniţiat de sovietici în anii `20, este foarte probabil şi cel mai ambiţios film al său.

29
/09
/17

Reputatul regizor maghiar Bela Tarr, cunoscut pentru filme precum The Turin Horse si Satantango, si cineastul francez Laurent Cantet, castigatorul premiului Palme d'Or in 2008 cu drama Entre les murs, sunt doi dintre invitatii de onoare ai editiei a 8-a a Les Films de Cannes a Bucarest.

29
/09
/17

Teatrul Naţional Radiofonic continuă proiectul, de înaltă ţinută artistică, inaugurat recent cu un real succes: „Ne auzim la... Metropolis”. Luni, 2 octombrie 2017, la ora 11.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti (strada Mihai Eminescu nr. 89) va avea loc o întâlnire de suflet, în care va fi evocată personalitatea excepţională a regizorului Ion Vova, la 100 de ani de la naştere.

28
/09
/17

Pentru turistul care pune pentru prima dată piciorul în Asia, Thailanda e o altă planetă. Cu amestecul lui fascinant de zgârie-nori și mizerie, cu aglomerația lui teribilă, cu tuk-tuk-urile care se strecoară peste tot și trenurile suspendate, cu mâncarea preparată în plină stradă, cu aromele lui tari, cu ghirlandele de flori, cu templele ca-n povești, Bangkokul nu seamănă cu nimic.

28
/09
/17

Sub patronajul Ambasadei Regatului Belgiei la București, sâmbătă 30 septembrie va avea loc la ora 19:00, la Biserica Sf Tereza din București (Șos. Olteniței 3-5), al doilea din cele cinci concerte de muzică sacră și poezie belgiană din cadrul Festivalului de Muzică Sacră Belgiană, organizat de Asociația Culturală de Prietenie România-Belgia. La concertul de sâmbăta aceasta, în prezența Ambasadorului Regatului Belgiei la București, publicul va putea audia lucrări semnate de Jacques-Nicolas Lemmens și Cesar Franck (compozitori celebri în secolul IX) și doi compozitori contemporani (Jan Van Landeghem și Raoul de Smet, care au scris două lucrări special pentru această serie de concerte).

28
/09
/17

Icoană absolută, Brigitte Bardot continuă să dezlănţuie pasiuni. Cu părul ei despletit, picioarele goale, hainele minimaliste, mimica bosumflată, atitudinile ei neglijente, latura sălbatică, sinceritatea, natura ei rebelă şi sexualitatea neînfrânată, Bardot a schimbat radical imaginea femeii. BB împlinește, astăzi, 83 de ani!

28
/09
/17

Muzeul Județean de Istorie Brașov strânge obiecte cu valoare muzeală din fostele cartiere muncitorești și invită elevi să realizeze fotografii și să descopere amintirile generației bunicilor lor.

28
/09
/17

„Ouăle lui Tarzan”, de Alexandru Solomon, a fost selectat în competiţia Russian Open Documentary Film Festival „Artdocfest” 2017, care va avea loc la Moscova în perioada 6 - 12 decembrie. Producţia românească va concura cu şase documentare în festivalul din Rusia, care a fost fondat în 2007.

28
/09
/17

Leonardo DiCaprio și Martin Scorsese vor colabora din nou într-un film biografic despre viața fostului președinte al SUA Theodore Roosevel. DiCaprio îl va interpreta pe Roosevelt, a cărui președinție (1901-1909) a fost un element cheie în conservarea spațiilor naturale și faunei sălbatice prin promovarea de parcuri naționale.

27
/09
/17

INTERVIU Oana Răsuceanu și Asociația Culturală Control N invită liceenii să-și danseze poveștile, între 9 și 15 octombrie, în cadrul atelierului de dans contemporan pentru adolescenți Dance Yourself. Iată despre ce e vorba!

27
/09
/17

„Bacalaureat”, filmul pentru care Cristian Mungiu a câștigat premiul de regie la Cannes, „Ana, mon amour”, de Călin Peter Netzer, laureat cu un Urs de Argint la Berlin, „Fixeur”, de Adrian Sitaru, propunerea României la Oscar, dar și „6,9 pe scara Richter”, noua comedie muzicală a lui Nae Caranfil, vor putea fi văzute la cea de-a treia ediție a Zilelor Filmului Românesc (ZFR) la Chișinău.

27
/09
/17

După HABEMUS BEBE, Asociația Art No More revine în toamna aceasta cu un nou spectacol de teatru. Este vorba despre IDENTIC NATURAL, proiect teatral care exploatează una dintre cele mai discutate teme contemporane: ce mâncăm. Un spectacol despre lipsa de informare în domeniul alimentației, despre dificultatea de a alege dintre sute de produse de același tip și dificultatea de a discerne între miile de păreri contradictorii.