Trofeul Anim’est merge în Belgia
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-animest-merge-in-belgia/

Filmul belgian „Oh Willy…”, de Emma De Swaef şi Marc James Roels, a primit sâmbătă seară Trofeul Festivalului Anim’est – un eveniment care s-a desfăşurat între 5 şi 14 octombrie, la Bucureşti. „Oh Willy…” i-a convins pe cei trei membri ai juriului că merită premiul cel mare întrucât este „o realizare minunată care arată exact […]

Un articol de |14 octombrie 2012

Filmul belgian „Oh Willy…”, de Emma De Swaef şi Marc James Roels, a primit sâmbătă seară Trofeul Festivalului Anim’est – un eveniment care s-a desfăşurat între 5 şi 14 octombrie, la Bucureşti.

„Oh Willy…” i-a convins pe cei trei membri ai juriului că merită premiul cel mare întrucât este „o realizare minunată care arată exact aşa cum se simte: sensibil şi tandru, în timp ce se joacă cu o paletă subtilă de emoţii”. Regizoarea Emma De Swaef nu este la prima vizită la Anim’est – în 2009 ea a câştigat menţiunea specială a juriului la categoria film studenţesc.

Premiul pentru cel mai bun film de lungmetraj a fost acordat filmului „Alois Nebel” (regia Tomáš Luňáĸ, Cehia, 2011), pentru „povestea puternică, spusă într-o atmosferă claustrofobică, cu un protagonist complex interpretat extrem de credibil”. În lipsa regizorului filmului, premiul a fost ridicat de Vit Prudil, director adjunct al Centrului Ceh de la Bucureşti.

Premiul pentru cel mai bun film de scurtmetraj a fost adjudecat de filmul „Tatăl/ Father” (regia Ivan Bogdanov, Moritz Mayerhofer, Asparuh Petrov, Veljko Popovic, Rositsa Raleva, Dmitry Yagodin, Bulgaria-Croaţia-Germania, 2012), „un mozaic curajos al unei relaţii părinte-copil eşuate, care demonstrează cea mai expresivă putere a filmului de animaţie: aceea de a face invizibilul vizibil”.

Juriul a acordat două menţiuni speciale pentru film de scurtmetraj, pentru „Bendito Machine IV” (regia Jossie Malis, Spania, 2012), „surprinzător de la început până la ultimul cadru”, şi pentru „Despre uciderea porcului/ About Killing the Pig” (regia Simone Massi, Italia, 2011), „un film sumbru, plin de emoţie umană şi premoniţie”.

Filmul finlandez „Roire/ Swarming” (regia Joni Mannisto, 2011), „o fabulă perversă care nu putea fi spusă atât de bine altfel decât prin animaţie”, a primit trofeul pentru cel mai bun film studenţesc, în timp ce premiul pentru cel mai bun film din secţiunea Balkanimation a mers în Bulgaria, pentru „O zi anunţată/ Rew Day” (regia Svilen Dimitrov, 2012). Juriul compus din Ullo Pikkov, Elizabeth Harkman şi Andrei Gorzo a apreciat „povestea construită inteligent şi frumuseţea desenelor”.

Anul acesta, premiul pentru cel mai bun film românesc a purtat numele „Viorica Bucur”, „ca omagiu adus unui drag prieten al filmelor şi al festivalului în general”. Trofeul a fost oferit de Mădălina Roşca, din partea Asociaţiei Make a Point, filmului „Hunger” (regia Alexei Pătraşcu, 2010).

Premiul pentru cel mai bun videoclip a fost acordat clipului „Have you seen my sister Evelyn” (regia Hoku Uchiyama, SUA, 2011), pentru „o tehnică surprinzătoare, pentru cel mai ingenios mod de a introduce formaţia în scenariu, totul într-o animaţie ingenioasă, cu o idee nouă, simplă, care integrează perfect muzica”, iar premiul pentru cel mai bun clip Publicitar s-a dus în Germania, pentru „Fish Face” (regia Alexander Dietrich, Dominic Eise, Johannes Flick, Germania, 2012).

Premiul pentru cel mai bun film de scurtmetraj din secţiunea Minimest a fost acordat filmului „Crăciun cu Clopoţei/ Jingle All the Way” (regia Chel White, SUA, 2011).

Premiul Publicului, acordat unui scurtmetraj din secţiunea Animash, s-a acordat filmului „Cheia lipsă/ The Missing Key” (regia Jonathan Nix, Australia, 2011), „o poveste emoţionantă pusă în imagini spectaculoase şi tandre”.

La ediţia 2012, Anim’est a organizat două ateliere de animaţie, unul pentru adulţi şi unul pentru copii, ambele găzduite de Centrul Cultural al Republicii Ungare. Atelierul pentru adulţi a fost susţinut de doi traineri de la unul dintre cele mai mari studiouri daneze de animaţie Tumblehead: Peter Smith şi Marcus MØller, iar participanţii au realizat un videoclip în cinci zile. La atelierul pentru copii, cei mai tineri animatori, cu vârste între 8 şi 13 ani, au avut posibilitatea de a face un film în cinci zile, prin tehnica cut-out, sub îndrumarea unui trainer cu multă experienţă, Rebecca Morse. Cele două materiale video au fost foarte apreciate de spectatori. La fel de apreciat a fost si making of-ul Anim’est 2012, realizat de Anna Florea şi Adi Tudose, se mai spune în comunicat.

După Gala de decernare a premiilor, publicul s-a putut bucura de un spectacol susţinut de Sonja&Band. Noaptea de 13 octombrie a fost dedicată şi petrecerii de închidere a festivalului, când Tim Hecker şi Environments au încântat publicul pe ritmuri electronice la Club Control.

Sound artist-ul canadian Tim Hecker este unul dintre cei mai apreciaţi şi prolifici muzicienii ai stilului electronic din ultimii ani. Compoziţiile lui au fost descrise de-a lunul timpului ca „atmosferă structurată”, „sunetul spectrului color al plăcilor tectonice” sau „ecoul electronic al catedrelor”. Artistul este apreciat pentru structurile muzicale noi pe care le oferă publicului, dar şi pentru claritatea pe care o oferă sunetelor abstracte.

Filmele câştigătoare ale celei de-a şaptea ediţii a Festivalului pot fi urmărite duminică, 14 octombrie, de la ora 18:30, la Cinema Patria.

În perioada 28-30 octombrie, la Cluj-Napoca, la Cinema Victoria, poate fi urmărită o selecţie de filme de la Anim’est 2012, iar între 1-4 noiembrie are loc cea de-a doua ediţie Anim’est Chişinău.

Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim’est, membru al reţelei pan-europene Cartoon, este organizat de Asociaţia Este’n’est, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Programului Media al Uniunii Europene, Ogilvy şi al SmartPoint. Evenimentul este finanţat şi de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

 

Sursa: Mediafax

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.