Upstream Color vine la Bucureşti IFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/upstream-color-vine-la-bucuresti-iff/

Un număr record de nouă filme, printre care şi foarte lăudatul Upstream Color, vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută şi nu vor fi distribuite ulterior în cinematografele din România.

Un articol de Petre Ivan|12 martie 2014

Un număr record de nouă filme, printre care şi foarte lăudatul Upstream Color, vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută și nu vor fi distribuite ulterior în cinematografele din România.

Directorul artistic al festivalului, Andrei Creţulescu, a definitivat vineri, 7 martie, lista de filme din competiţie – din eclectica selecţie nu lipsesc, ca de obicei, provocări, șocuri și revelații.

52 Tuesdays / 52 de marți (regia Sophie Hyde)

este deopotrivă perioada în care a fost filmat  și perioada în care se întâmplă (cronologic) acest debut australian vibrant în care o puștoaică la vârsta primelor explorări sexuale trebuie să accepte faptul că mama ei se pregătește să devină bărbat. Premiul de regie Sundance 2014; Ursul de Cristal – secțiunea Generation 14plus, Berlin 2014.

Upstream Color

Murdărie / Filth (regia Jon S. Baird)

prima ecranizare după Irvine Welsh post-Trainspotting și dărâmă efervescent și aplicat cam tot ce mai era de dărâmat în materie de tabu-uri și ordine – morală, corporală, polițienească. Foarte probabil, rolul carierei pentru James McAvoy, premiat în 2013 la British Independent Film Awards.

In Bloom (regia Nana Ekvtimishvili, Simon Groß)

un coming-of-age pe genericul căruia te-ai fi putut aștepta să scrie „directed by Cristian Mungiu”. De altfel, acest debut georgian filmat de Oleg Mutu a fost comparat de critici (pe bună dreptate) cu producțiile de vază ale Noului Val Românesc. Patru premii la Sarajevo 2013, inclusiv pentru Cel mai bun film.

The Selfish Giant / Uriașul cel egoist (regia Clio Barnard)

mai puțin o adaptare după Oscar Wilde și mai mult o fabulă socială lirică și brutală care pășește hotărât pe cărarea bătătorită pe vremuri de Ken Loach sau Alan Clarke și urmată, mai recent, de Lynn Ramsay sau Andrea Arnold. Premiul Label Europa Cinemas – Quinzaine des realisateurs, Cannes 2013.

Short Term 12 (regia Destin Cretton)

povestea pe cât de tristă, pe atât de luminoasă  (și inspirată din tinerețea regizorului)  a unui grup de voluntari dintr-un azil pentru copii cu probleme psihice din California. Premiul pentru Cea mai bună actriță (Brie Larson), Premiul Juriului Ecumenic și Premiul Juriului Tânăr – Locarno 2013.

Upstream Color

The Strange Little Cat / O pisică ciudată (regia Ramon Zürcher)

un exercițiu de stil la limita observaționalului care urmărește o familie berlineză pe parcursul unei singure zile. Un film de diplomă păstorit de veteranul Bela Tarr, lansat la Berlin în 2013 și premiat în același an, la CPH:PIX, cu trofeul pentru debut.

Stories We Tell / Poveștile noastre (regia Sarah Polley)

un experiment fascinant la granița dintre ficțiune și documentar în care actrița devenită regizor investighează secretele părinților, transformând cinema-ul în realitate și invers. Pregătiți-vă batistele! Premiul criticilor din Los Angeles, Toronto și New York la secțiunea (sic!) non-fiction, în 2013.

Upstream Color (regia Shane Carruth)

)

un manifest filmic inclasabil pe care admiratorii cineastului îl așteaptă de 10 ani, adică de la debutul cu Primer. Recidiva acestui regizor/scenarist/operator/monteur/actor/compozitor îl confirmă drept rezultatul unui mariaj utopic între David Cronenberg și Terrence Malick. Premiul Special al Juriului – Sundance 2013.

Foto cu Upstream Color, 52 Tuesdays şi Short Term 12 – Cinemagia

15
/09
/17

Docuart Fest anunță 6 zile de festival pline de proiecții, discuții și activități în cadrul celei de-a 6-a ediții a festivalului documentarului românesc, în perioada 26 septembrie - 1 octombrie, la Cinema Muzeul Țăranului, Știrbei Center, Arcub Lipscani și Teatrul Macaz.

13
/09
/17

CRONICĂ DE FILM „Perfect sănătos”, noul film de ficţiune regizat de Anca Damian, scris împreună cu Lia Bugnar şi avându-l în rolul principal pe Anghel Damian, este un fals thriller care începe convingător, dar care îşi pierde din credibilitate pe parcurs, fără a fi lipsit de calităţi (printre care imaginea desaturată a lui Oleg Mutu).

12
/09
/17

După ce a cucerit box office-ul american şi a devenit horror-ul cu cele mai bune încasări din istorie, ,,IT” domină şi clasamentul veniturilor realizate la nivel local şi generează 628.166 lei în weekend-ul lansarii pe marile ecrane din România, fiind vizionat de 32.214 spectatori.

12
/09
/17

Editura Nemira continuă Serile Nautilus – evenimente lunare dedicate iubitorilor de science fiction & fantasy – cu scriitorul Ted Chiang, invitat prin skype la o discuţie cu Ana Nicolau, luni, 18 septembrie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas din Cişmigiu. Publicată în colecția Nautilus, Povestea vieții tale a fost cea mai bine vândută carte la Bookfest 2017.

11
/09
/17

Bucharest International Dance Film Festival 2017 și-a desemnat, duminică seară, câștigătorii, la finalul a patru zile de proiecții, performance-uri și întâlniri. În competiția internațională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line” - regia Adrien Ouaki și Nathan Cahen, coregrafia Adrien Ouaki. Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mișcare puternic care susține ideea filmului”.

09
/09
/17

Din 13 septembrie, festivalul Pelicula va umple din nou orașul de culoare și de filme pline de emoție. Unele în avanpremieră extraordinară, altele cu un traseu mult prea scurt în sălile noastre de cinematograf, cele mai multe probabil singura dată pe ecranele unui cinematograf din România.

08
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Câştigător la începutul anului la Festivalul de la Rotterdam şi inclus în competiţia Festivalului Anonimul de la Sfântu Gheorghe, "Sexy Durga", al treilea lungmetraj al regizorului indian Sanal Kumar Sasidharan, este unul din cele mai destabilizatoare filme din 2017. Ambiţios, fascinant, perturbator.

06
/09
/17

Între 7 și 10 septembrie, trăim într-un oraș al dansului, datorită Bucharest International Dance Film Festival, care ne propune cele mai atrăgătoare filme de dans ale momentului. Despre provocările unui astfel de eveniment, am stat de vorbă cu coregrafa și regizoarea Simona Deaconescu, cofondatoare a festivalului ajuns la a treia ediție.

06
/09
/17

Bucharest International Dance Film Festival începe joi, 7 septembrie, cu proiecția lungmetrajului ”La Danseuse/ Dansatoarea”, în regia lui Stéphanie di Giusto, și se va încheia pe 10 septembrie, cu prezentarea documentarului ”WIM”, de Lut Vandekeybus.

05
/09
/17

Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat și Cel mai bun actor în rol secundar sunt cele trei Premii Oscar din opt nominalizări, din palmaresul filmului „Moonlight” („În lumina lunii”) în regia lui Barry Jenkins. Vineri, 15 septembrie, regizorul va deschide prima ediție a American Independent Film Festival la București, printr-o discuție cu publicul în direct prin Skype, la finalul proiecției celui de-al doilea lungmetraj al său.

01
/09
/17

Festivalul documentarului românesc anunță selecția competițională oficială și pregătește 6 zile de proiecții, întâlniri cu regizori, dezbateri și sesiuni de master class, în perioada 26 septembrie – 1 octombrie la Cinema Muzeul Țăranului (str. Monetăriei nr. 3), Sala ARCUB Lipscani și Știrbei Center (str. Știrbei Vodă nr. 104 - 106).