Vică Tilă-Adorian organizează expoziția „Timp, Număr, Semn 6” la Galeria Calina
https://www.ziarulmetropolis.ro/vica-tila-adorian-organizeaza-expozitia-timp-numar-semn-6-la-galeria-calina/

Începând cu 1 Aprilie, Vică Tilă-Adorian va expune în incinta galeriei Calina, expoziţia ,, Timp, Număr, Semn 6’’. Expoziţia va putea fi vizitată între orele 18-20.

Un articol de Andrada Văsii|27 martie 2013

Începând cu 1 Aprilie, Vică Tilă-Adorian va expune în incinta galeriei Calina, expoziția ,, Timp, Număr, Semn 6’’. Expoziția va putea fi vizitată între orele 18-20.

Ce este timpul?…Entitate în sine necondiționată în vreun fel sau un fapt banal și convențional? Este timpul o noțiune de conștiință sau un dat exterior nouă? O formalitate, o abstracțiune? Putem vorbi de un timp determinabil și de un timp metafizic-relativ? De un timp efectiv sau unul afectiv?

În genere, categoria de timp care ne afectează în mod direct, este cel fizic-biologic. Este acestă categorie una legată de experiența trăită? Una speculativ –apriorică sau una empiric-aposteriorică? Sensul, pare a fi cel de la spiritual la cel material.

Timpul este veșnicie. Sunt un simplu contemplator, ce transformă adnotările într-un performance fără spectatori. (Vică Tilă – Adorian)

Iată-l, aşadar, pe Vică Tilă Adorian în ipostaza unui „arheolog”, scormonind în straturile timpului, spre a-l învia şi spre a-i înţelege alcătuirea. Demersul lui Adorian îngemănează truda savantului cu sacrificiul ascetului.

În calitate de privitor al imaginilor sale te simţi confruntat cu „timpul zeu” – cel care-şi înfulecă fiii –, după cum ai ocazia să te întâlneşti cu cei mai „sărmani” dintre fiii fiilor, bunăoară cu acel administrator de bloc pe care Adorian nu l-a cunoscut „în carne şi oase”, cel care pentru artist rămâne o simplă prezenţă fantomatică bântuind prin mansarda-atelier, dar ale cărui „scripte” au fost descoperite şi aduse la o nouă viaţă, de data aceasta esenţială, contrastând cu trivialul şi precaritatea pe care socotelile sterile, de toată ziua, le „secretă” fără încetare, chiar şi atunci când administratorul, renunţând la calculele sale – poate de bunăvoie, poate răpus de boală şi bătrâneţe, ori poate gonit de locatarii bănuitori, neîncrezători în socotelile făcute –, a lăsat demult să-i scape dintre degete „creionul chimic” de care se slujea atunci când calcula.

Recentul demers creator al lui Vică Tilă Adorian e o formă contemporană, emoţionantă şi totodată personală de neorealism, un neorealism al postmodernităţii. (Prof.univ.dr. Cristian-Robert Velescu, Critic si istoric de artă)

Info:

Galeria Calina este un spaţiu independent, dedicat artei contemporane.
Galeria Calina susţine Timişoara Capitală Culturală Europeană 2021.
GALERIA CALINA / contemporary art space
Str. Mărăşeşti 1-3 / Timişoara / 0256 498 856
[email protected] / www.calina.ro

Credit foto: Modernism.ro

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.

16
/02
/24

Anul acesta marcăm Ziua Națională Brâncuși printr-un eveniment cu totul deosebit. Avem bucuria să vă anunțăm că sosește în premieră în România și va putea fi vizitată în exclusivitate la Galeriile Artmark o lucrare realizată de sculptor în 1905-1906, „Bustul unui patron de restaurant (Portretul lui Achille Baldé)”. Este vorba despre „o operă care nu a fost niciodată văzută, (fiind) considerată pierdută sau distrusă”.