Vică Tilă-Adorian organizează expoziția „Timp, Număr, Semn 6” la Galeria Calina
https://www.ziarulmetropolis.ro/vica-tila-adorian-organizeaza-expozitia-timp-numar-semn-6-la-galeria-calina/

Începând cu 1 Aprilie, Vică Tilă-Adorian va expune în incinta galeriei Calina, expoziţia ,, Timp, Număr, Semn 6’’. Expoziţia va putea fi vizitată între orele 18-20.

Un articol de Andrada Văsii|27 martie 2013

Începând cu 1 Aprilie, Vică Tilă-Adorian va expune în incinta galeriei Calina, expoziția ,, Timp, Număr, Semn 6’’. Expoziția va putea fi vizitată între orele 18-20.

Ce este timpul?…Entitate în sine necondiționată în vreun fel sau un fapt banal și convențional? Este timpul o noțiune de conștiință sau un dat exterior nouă? O formalitate, o abstracțiune? Putem vorbi de un timp determinabil și de un timp metafizic-relativ? De un timp efectiv sau unul afectiv?

În genere, categoria de timp care ne afectează în mod direct, este cel fizic-biologic. Este acestă categorie una legată de experiența trăită? Una speculativ –apriorică sau una empiric-aposteriorică? Sensul, pare a fi cel de la spiritual la cel material.

Timpul este veșnicie. Sunt un simplu contemplator, ce transformă adnotările într-un performance fără spectatori. (Vică Tilă – Adorian)

Iată-l, aşadar, pe Vică Tilă Adorian în ipostaza unui „arheolog”, scormonind în straturile timpului, spre a-l învia şi spre a-i înţelege alcătuirea. Demersul lui Adorian îngemănează truda savantului cu sacrificiul ascetului.

În calitate de privitor al imaginilor sale te simţi confruntat cu „timpul zeu” – cel care-şi înfulecă fiii –, după cum ai ocazia să te întâlneşti cu cei mai „sărmani” dintre fiii fiilor, bunăoară cu acel administrator de bloc pe care Adorian nu l-a cunoscut „în carne şi oase”, cel care pentru artist rămâne o simplă prezenţă fantomatică bântuind prin mansarda-atelier, dar ale cărui „scripte” au fost descoperite şi aduse la o nouă viaţă, de data aceasta esenţială, contrastând cu trivialul şi precaritatea pe care socotelile sterile, de toată ziua, le „secretă” fără încetare, chiar şi atunci când administratorul, renunţând la calculele sale – poate de bunăvoie, poate răpus de boală şi bătrâneţe, ori poate gonit de locatarii bănuitori, neîncrezători în socotelile făcute –, a lăsat demult să-i scape dintre degete „creionul chimic” de care se slujea atunci când calcula.

Recentul demers creator al lui Vică Tilă Adorian e o formă contemporană, emoţionantă şi totodată personală de neorealism, un neorealism al postmodernităţii. (Prof.univ.dr. Cristian-Robert Velescu, Critic si istoric de artă)

Info:

Galeria Calina este un spaţiu independent, dedicat artei contemporane.
Galeria Calina susţine Timişoara Capitală Culturală Europeană 2021.
GALERIA CALINA / contemporary art space
Str. Mărăşeşti 1-3 / Timişoara / 0256 498 856
[email protected] / www.calina.ro

Credit foto: Modernism.ro

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.