Victor Rebengiuc: „Câinele japonez” este bun şi fără să fie premiat la Oscar
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-cainele-japonez-este-bun-si-fara-sa-fie-premiat-la-oscar/

Actorul Victor Rebengiuc, care interpretează unul dintre rolurile principale din „Câinele japonez”, a declarat pentru Mediafax că pelicula este bună şi fără să fie premiată la Oscar, precizând că, până în prezent, filmele româneşti nu au fost luate în seamă de Academia americană.

Un articol de Liliana Matei|16 august 2014

„Sunt de acord cu propunerea”, a glumit actorul Victor Rebengiuc. „Acum aştept să văd dacă este luat în seamă, ceea ce nu s-a întâmplat până acum cu filmul românesc. Deci, nu-mi fac niciun fel de speranţă. Filmul este bun şi fără să fie premiat la Oscar”, a mai spus Victor Rebengiuc.

Pentru rolul interpretat în „Câinele japonez”, Victor Rebengiuc a primit trofeul pentru cel mai bun actor la ediţia din acest an a premiilor Gopo, care sunt considerate „Oscarurile” cinematografiei româneşti.

„Câinele japonez”, debutul în regia de lungmetraj al lui Tudor Cristian Jurgiu, este propunerea României la ediţia din 2015 a premiilor Oscar, la categoria „cel mai bun film străin”, a declarat pentru Mediafax Mihai Kogălniceanu, directorul general al Centrului Naţional al Cinematografiei.

Juriul, format din Eugenia Vodă, critic de film şi realizator TV, Magda Mihăilescu, critic de film, Cristina Corciovescu, critic şi istoric de film, Mihai Chirilov, critic de film, director artistic al Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), Dana Duma, critic de film, Irina Margareta Nistor, critic de film, şi Iulia Blaga, critic de film, a ales, cu majoritate de voturi, ca lungmetrajul „Câinele japonez”, în regia lui Tudor Cristian Jurgiu, să reprezinte România la secţiunea „cel mai bun film străin” a premiilor Oscar pentru anul 2015.

Debutul în lungmetraj al regizorului Tudor Cristian Jurgiu a avut premiera mondială în secţiunea competiţională New Directors a Festivalului Internaţional de Film de la San Sebastian şi a fost distins la Festivalul Internaţional de la Varşovia cu premiul secţiunii 1-2 , dedicată regizorilor aflaţi la primul sau al doilea lungmetraj.

„Câinele japonez”, care spune povestea emoţionantă a reconcilierii dintre un tată şi fiul lui, plecat de ani mulţi din ţară, a fost distins cu premiul pentru cel mai bun film în competiţia New Europe – New Names a Vilnius International Film Festival (Vilnius IFF) „Kino pavasaris” din Lituania, dar şi premiul Zilelor Filmului Românesc pentru debut la ediţia din 2014 a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Filmul marchează revenirea lui Victor Rebengiuc într-un rol principal pe marele ecran. Alături de Rebengiuc, din distribuţia filmului fac parte actorii Şerban Pavlu, Kana Hashimoto, Ioana Abur, Constantin Drăgănescu, Alexandrina Halic şi Laurenţiu Lazăr.


Tudor Cristian Jurgiu a absolvit UNATC Bucureşti, secţia Regie de film şi TV, în 2009. În acelaşi an, acesta a realizat filmul „Nunta lui Oli”, produs de Libra Film, care i-a adus numeroase premii, cum ar fi cel pentru cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de la Leeds, cel mai bun film românesc la Festivalul NexT 2009, cel mai bun scurtmetraj la Festivalul Anonimul 2009 şi Gopo pentru cel mai bun scurtmetraj al anului.

Cel mai recent scurtmetraj al său, „În acvariu”, a obţinut premiul al treilea la secţiunea Cinefondation a Festivalului de Film de la Cannes 2013.

Oscarurile sunt cele mai celebre premii din cinematografia de la Hollywood, iar o nominalizare la categoria „cel mai bun film străin” aduce producătorului şi regizorului prestigiu, fapt care contribuie la creşterea încasărilor.

Propunerile ţărilor trebuie să fie primite de Academia de film americană până la data de 1 octombrie a anului în curs. Fiecare ţară poate propune o singură producţie proprie pentru această distincţie, iar, dintre zecile de propuneri, este alcătuită mai întâi o listă scurtă de nouă pelicule, dintre care sunt apoi desemnate cele cinci nominalizări.

Anul trecut, propunerea României la Oscarul pentru cel mai bun film străin a fost pelicula „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin.

Nominalizările la cea de-a 87-a ediţie a premiilor Oscar vor fi anunţate pe 15 ianuarie, iar gala de decernare a prestigioaselor trofee va avea loc pe 22 februarie.

Foto cu Victor Rebengiuc – Transilvania Film

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.