Zilele Mariei Tanase – proiecte speciale la Teatrul Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-mariei-tanase-proiecte-speciale-la-teatrul-nottara/

Teatrul Nottara din Bucureşti organizează, vineri şi sâmbătă, programe in memoriam Maria Tanase, pentru a sărbători 100 de ani de la naşterea uneia dintre cele mai îndrăgite şi apreciate interprete de muzică populară din România.

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2013

Teatrul Nottara din Bucureşti organizează, vineri şi sâmbătă, Zilele Mariei Tanase, pentru a sărbători 100 de ani de la naşterea uneia dintre cele mai îndrăgite şi apreciate interprete de muzică populară din România.

Astfel, vineri, are loc premiera spectacolului „De dor şi drag, Maria Tanase”, de Diana Lupescu, iar sâmbătă „Cânt de „Pasăre măiastră»”, un recital al interpretei Maria Casandra Hauşi, urmat de un concert al Corului Solemnis, dirijat de Alex Mija. Ambele spectacole încep de la ora 19.30, în sala „George Constantin” a Teatrului Nottara.

„De dor şi drag, Maria Tănase” îi are în distribuţie pe Raluca Gheorghiu, Alexandra Timofte, Ioana Calotă, Crenguţa Hariton, Diana Lupescu, Cristian Nicolaie, Alexandru Mike Gheorghiu, Ion Grosu, Lucian Ghimişi şi Vlad Gălăţeanu.

Coregrafia este semnată de Roxana Colceag, iar muzica live este interpretată de Silviu Fologea, Călin Torsan şi Carlos Negretti. Acest spectacol îşi propune să surprindă energia cu care era înzestrată îndrăgita interpretă, atât prin muzica ei, cât şi prin dans şi joc scenic.

Zilele Mariei Tanase

Afișul evenimentului Zilele Mariei Tanase

„Cânt de «Pasăre Măiastră»” este o noutate la Teatrul Nottara, un spectacol compus din concertul Corului Solemnis şi un recital al Mariei Casandra Hauşi, interpretă de muzică populară, câştigătoare a trofeului Maria Tănase. Corul Solemnis, care împlineşte în această perioadă zece ani de activitate, a avut turnee în Austria şi Germania, susţinând concerte de colinde româneşti.

Maria Tănase s-a născut la Bucureşti, pe 25 septembrie 1913. Şi-a făcut debutul artistic pe scena teatrului de revistă Cărăbuş, condus de celebrul actor Constantin Tănase, în 1934, notează Mediafax.

Aici a cântat, mai întâi într-un grup vocal, piese scrise de Nicolae Kiriţescu, pe muzica compusă de Gherase Dendrino, Petre Andreescu şi Elly Roman. A fost remarcată apoi de folcloristul Harry Brauner.

Foto credit: Wikipedia, Zilele Mariei Tanase

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.