Și caii se împușcă, nu-i așa? – cea mai recentă producție a Teatrului Național Timișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/%c8%99i-caii-se-%c3%aempu%c8%99c%c4%83-nu-i-a%c8%99a-cea-mai-recent%c4%83-produc%c8%9bie-a-teatrului-na%c8%9bional-timi%c8%99oara/

La Teatrul Naţional din Timişoara, 2020 aduce publicului joi, 9 ianuarie, de la ora 19, la Sala 2, reprezentaţia celei mai recente producţii a instituţiei, Și caii se împuşcă, nu-i aşa?, un scenariu de Mihaela Lichiardopol, după romanul lui Horace McCoy.

Un articol de Petre Ivan|9 ianuarie 2020

Și caii se împușcă, nu-i așa? este o reflecție matură și sensibilă asupra unei lumi pe care, la începutul secolului XX, Charlie Chaplin o ilustra comic și amar, deopotrivă, în filmul Modern Times. Triste povești despre o Ea și un El cu emoțiile și reflexele tocite într-un maraton de dans, Și caii se împușcă, nu-i așa? a cunoscut celebritatea după ecranizarea cu Jane Fonda și Michael Sarrazin în rolurile principale. De o actualitate zguduitoare, spectracolul este o poveste a întâlnirii omului cu sine și cu celălalt în momentele de alienare, o poveste despre definirea constantă a granițelor umanului.

Regia spectacolului îi aparține Mihaelei Lichiardopol, scenografia este semnată de Geta Medinski, iar coregrafia – de Baczó Tünde; light designul fiind conceput de Florian Putere. Distribuția spectacolului îi reunește pe actorii Cătălin Ursu, Alina Ilea, Bogdan Spiridon, Ana Maria Cojocaru, Ionuț Iova, Iuliana Crăescu, Constantin Tovarnițchi, Roberta Popa Ionescu, Cristian Szekeres, Luminița Tulgara, Raul Lăzărescu, Daniela Bostan, Alexandru Pîntea, Laura Avarvari, Alecu Reus, Mălina Petre, Ana Maria Pandele Andone și Flavius Retea.

Biletele pot fi achiziționate de la agențiile Teatrului Național (Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, Parcul Civic), de marți până duminică, între orele 11-19 sau online, pe www.tntimisoara.com.

Fotografii: Adrian Pîclișan / TNTm

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.