„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, în avanpremieră în România, din 24 septembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/%e2%80%9e%c3%aemi-este-indiferent-dac%c4%83-%c3%aen-istorie-vom-intra-ca-barbari-%c3%aen-avanpremier%c4%83-%c3%aen-rom%c3%a2nia-din-24-septembrie/

Lungmetrajul „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, de Radu Jude, propunerea României pentru o nominalizare la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină” a premiilor Oscar 2019, va rula în avanpremieră din 24 septembrie în reţeaua Cinema City dar şi la Grand Cinema & More şi Movieplex din capitală.

Un articol de Petre Ivan|15 Septembrie 2018

Filmul va putea fi vizionat la București (Cinema City AFI Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, Cinema City Park Lake, Cinema City Mega Mall, Grand Cinema & More, Movieplex), Arad (Cinema City Arad), Brăila (Cinema City Brăila), Cluj-Napoca (Cinema City Cluj Iulius Mall), Constanța (Cinema City Constanța City Park), Ploiești (Cinema City Ploiești Shopping City, Cinema City Ploiești AFI) și Timișoara (Cinema City Timișoara Shopping City).

Sâmbătă, 22 septembrie, cel de-al șaselea lungmetraj al lui Radu Jude va rula în avanpremieră la Miercurea Ciuc în cadrul Filmszereda, de la ora 19:00, la cinematograful „Csíki Mozi”.

microFILM, în colaborare cu Forum Apulum, organizează o proiecție în avanpremieră la Alba Iulia, miercuri, 26 septembrie, de la ora 20:30, la Hotel Transilvania.

Proiecții de gală în prezența echipei vor fi organizate în țară începând cu 24 septembrie, la Timișoara (luni, 24 septembrie, ora 19:00, Sala Mare a Teatrului Național Timișoara), Arad (marți, 25 septembrie, ora 20:00, Cinema Arta), Iași (miercuri, 26 septembrie, ora 18:00, Cinema Ateneu) și Sibiu (vineri, 28 septembrie, și duminică, 30 septembrie, ora 20:00, Teatrul Gong).

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este primul film românesc care a fost premiat cu Globul de Cristal la Festivalul de la Karlovy Vary, unde a avut premiera în luna iulie a acestui an.

Pelicula a mai fost recompensată cu trofeul Golden Mimosa pentru cel mai bun scenariu, la Herceg Novi Film Festival – Montenegro Film Festival, și cu premiul Golden Barge pentru cel mai bun lungmetraj, la Vukovar Film Festival (Croația).

Lungmetrajul a fost inclus în secţiunea Contemporary World Cinema a Festivalului Internaţional de Film de la Toronto (Canada), în selecțiile BFI London Film Festival (Anglia), Haifa International Film Festival (Israel), CPH PIX (Danemarca), Bergen Film Festival (Norvegia), Viennale (Austria) și Sarajevo Film Festival (Bosnia și Herțegovina).

Filmul spune povestea realizării unei reconstituiri istorice, a masacrului de la Odessa din Al Doilea Război Mondial, pentru un spectacol de stradă.

Din distribuţie fac parte Ioana Iacob, Alexandru Dabija, Alex Bogdan, Ilinca Manolache, Şerban Pavlu, Ion Rizea, Claudia Ieremia şi Bogdan Cotleţ. Imaginea este semnată de Marius Panduru (RSC), montajul – de Cătălin Cristuţiu, sunetul – de Jean Umanski, mixajul – de Cristinel Şirli, designul de sunet – de Dana Bunescu, decorurile şi costumele – de Iuliana Vîlsan.

Producător este Ada Solomon, iar coproducători sunt Jiří Konečný, Serge Lalou, Claire Dornoy, Rossitsa Valkanova, Jonas Dornbach, Janine Jackowski şi Maren Ade. Producător asociat este Holger Stern.

„Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” este o producţie Hi Film, în coproducţie cu Endorfilm (Cehia), Les Films D’Ici (Franţa), Klas Film (Bulgaria), Komplizen Film (Germania), ZDF/Arte, TVR, susţinut de Centrul Naţional al Cinematografiei, Czech Film Fund, L’Aide aux Cinémas du Monde, Centre National du Cinéma et de L’Image Animée – Institut Français, Bulgarian National Film Center şi Eurimages, cu sprijinul financiar al Dr. Oetker, Covalact, Farmacia DONA, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești, EXIMTUR – Compania de călătorii, MediaCom. Vânzări internaționale – Beta Cinema.

Filmul va avea premiera în cinematografele românești pe 28 septembrie 2018, fiind distribuit de microFILM.

Foto: Silviu Gheție

04
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În „Joker” (2019), regizorul Todd Phillips ia un personaj celebru de comic book şi îl mută din filmele cu supereroi într-o dramă inspirată din filmele existenţialiste clasice din America anilor `70. Este o mişcare inovatoare, deşi „Joker” nu se ridică la înălţimea tradiţiei pe care o invocă.

03
/10
/19

La început de octombrie, emisiunea „Garantat 100%” de la TVR 1 împlineşte 20 de ani. Realizatorul ei, Cătălin Ştefănescu, vine să-şi întâlnească telespectatorii cu ediţii în premieră, într-un decor complet nou, modern şi primitor în acelaşi timp. Noul Garantat 100% începe duminică, 6 octombrie, cu un dialog plin de substanţă cu psihoterapeuta Esther Perel.

03
/10
/19

Magnolia Pictures și Participant, două nume grele din industria cinematografică mondială, anunță obținerea drepturilor de distribuție și promovare în America de Nord pentru „colectiv”, filmul documentar de cinema regizat de Alexander Nanau, care urmărește întâmplările desfășurate în România în primul an de după incediul din clubul Colectiv. „Tensionat, emoțional și atent editat, acest expozeu al corupției lipsite de suflet va avea un ecou puternic și va genera furie mult timp după ce turul de festivaluri se va fi încheiat” – The Hollywood Reporter

02
/10
/19

Nicio ediţie de Cannes fără o recoltă de filme controversate, excesive, provocatoare, deranjante. La rândul său, Les Films de Cannes à Bucarest a pregătit o selecţie tulburătoare cu cele mai discutate şi controversate oferte ale ediţiei din 2019. Noul copil minune al filmului francez, Ladj Ly, va fi prezent la Bucureşti pentru a vorbi despre cum e să porneşti o revoluţie cinematografică din suburbii.

02
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Regizorul Cătălin Mitulescu revine cu un nou film, „Heidi”, în care Gheorghe Visu joacă rolul unui polițist hârșit aflat în pragul pensionării. El primește însă o ultimă misiune ce i-ar putea schimba viața - găsirea a două prostituate la marginea Bucureștiului.

01
/10
/19

Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, scris și regizat de Claudiu Mitcu și Mihai Mincan, va rula în cinematografele românești din 11 octombrie 2019. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanța dintre unde ești și unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF).

01
/10
/19

Un omagiu dedicat actorului român cu origini basarabene Ilarion Ciobanu, o selecţie cu scurtmetraje de şcoală ale regizorilor noului cinema şi un film celebru pentru copii fac parte din programul celei de-a 5-a ediţii a Zilelor Filmului Românesc de la Chişinău, care va avea loc între 10 şi 13 octombrie la Centrul Cultural „Odeon” şi la AMTAP.

30
/09
/19

La cea de-a 14-a ediție Animest (4-13 octombrie), starurile industriei vin în România cu povești, sfaturi și secrete din culisele celor mai premiate producții la care au lucrat. Întâlnirile-eveniment cu experții în domeniu vor avea loc la AWE (Adaptive Work Environment), spațiul care va găzdui și o serie de prezentări ale creatorilor autohtoni care fac diferența.

30
/09
/19

Filmul „5 Minute / 5 Minutes Too Late”, scris și regizat de Dan Chișu, cu Mihai Călin și Diana Cavallioti în distribuție, va avea premiera mondială în competiția celei de-a 35-a ediții a Festivalului Internațional de la Varșovia, care se va desfășura în perioada 11 – 20 octombrie 2019.

30
/09
/19

Almodóvar, Malick, Jarmusch, Dardenne, Dolan, Bellocchio, Loach, Herzog – cele mai recente filme ale marilor regizori ai cinematografiei mondiale se văd în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest între 18 și 27 octombrie. Retrospectiva Claude Lelouch, focus Spania cu Albert Serra invitat special, Ziua de Aur cu câștigătoarele Palme d’Or, Ours d’Or și Camera d’Or. 

29
/09
/19

CRONICĂ DE FILM Cu Dana Rogoz, Mădălina Craiu şi Răzvan Vasilescu în distribuţie, „Mo” (2019), scris şi regizat de Radu Dragomir, este un debut pe alocuri stângaci, dar în final onorabil, care are curajul de a aborda un subiect sensibil.

27
/09
/19

OPINIE Rezultatele celui mai recent concurs de proiecte de film organizat de Centrul Național al Cinematografiei (CNC) au declanșat scandal. Se întâmplă aproape mereu. Motivul principal: finanțarea primită de unii regizori controversați și ocolirea unor regizori importanți. Însă de ce se ajunge aici? Și ce se poate face pe viitor?

Page 5 of 252« First...34567...102030...Last »