„Domnișoara Nastasia“, cu Olga Delia Mateescu și Costel Constantin, la TVR 3
https://www.ziarulmetropolis.ro/%e2%80%9edomni%c8%99oara-nastasia%e2%80%9c-cu-olga-delia-mateescu-%c8%99i-costel-constantin-la-tvr-3/

Televiziunea Română vă invită să urmăriţi zilnic Teatrul Naţional de Televiziune.

Un articol de Petre Ivan|7 aprilie 2020

Pe TVR 3 puteți vedea în fiecare zi două spectacole: la ora 14.00 și la ora 20.00. De la spectacole pentru copii – la dramaturgie contemporană. Portrete ale creatorilor de teatru și, desigur, capodopedere ale dramaturgiei clasice – spectacole din Arhiva de Aur TVR. Actorii din distribuții v-au adresat mesaje de încurajare și o vor și săptămâna aceasta. Vom rămâne împreună! 

Marți, 7 aprilie

Ora 14.00 – reluare „Pinocchio” de Carlo Collodi – spectacol preluat de la Teatrul Ion Creangă / Dramatizare de Cornel Todea

Ora 20.00 – „Domnișoara Nastasia” de G M Zamfirescu / Adaptarea TV și regia artistică Sorana Coroamă Stanca

în distribuție: Olga Delia Mateescu, Costel Constantin, Gheorghe Cozorici, Mihai Dinvale, Tamara Buciuceanu, Rodica Sanda Țuțuianu, Adina Popescu, Dan Condurache, Constantin Fugașin, Corina Chiriac

,,La sfârșitul verii trecute, cineva, pe stradă striga Nastasia, dar de abia la al doilea apelativ, mai complet, domnișoara Nastasia am întors capul! Trecuseră  cam 45 de ani, cred, de la Nastasia mea și acel strigăt mi-a redat bucuria de a trăi din nou cu amintirile prieteniilor legate atunci pentru o viață, cu Sorana Coroamă sau Ghiță Cozorici.  Prieteni de familie, parteneri, colegi, frate și soră.

Mi-am amintit de intrarea în platou în decorul lui Nicolae Rotaru, o fabulos de realistă bucățică de mahala care-ți vorbea prin atmosfera ei despre genul de patimi, de relații, de trai din acea vreme. Pe platou era echipa de aur a operatorilor de teatru tv- gen distinct conceput în acei ani- care erau partenerii noștri la repetiții înainte de înregistrări. Perfect integrați în motivațiile regizorale sau ale actorilor, demontau și montau pereți, se strecurau în cele mai neobișnuite unghiuri, eram împreună zeci de ore discutând despre ceea ce făceam.

Mi-aduc aminte cum, eu luând  instinctiv în mână un topor ca s-o alung pe Paraschiva, deși se auzise în căști o respirație de surpriză, ei au filmat liniștiți scena, care de altfel a rămas la montaj!

Eram, poate credeți că sunt banalități, o familie. Costel, Ghiță, doamna Sorana, Rodica, Adina, Mișu , toți, echipa tehnică, eram acolo fără a vrea altceva, fără a ne gândi al altceva! Nu știam cântece lăutărești, Ghiță m-a învățat, nu țin minte certuri, discuțiile în contradictoriu – care inerent apar când muncești- erau interesante și rezolvate prin soluții acceptate și imediat asimilate.

Tonul celor scrise de mine este acela al unui om bogat în amintiri, bogat în ani de scenă, bogat în ani de teatru tv, bogat în prietenii de durată, dar, poate, singur, ca toți în aceste momente globale tulburătoare și văduvit de absența marilor colegi dispăruți. Cum ar fi reacționat ei acum?  Cum reacționăm noi acum? Nu trebuia să mă stârniți cu spectacolul ăsta pe care-l iubesc! De ce? Pentru că: mi-e dor de teatru cum nu mi-a mai fost vreodată în viața mea!” – Olga Delia Mateescu ( Nastasia) 

„Domnișoara Nastasia, sau Privilegiul  de a fi  în preajma unor Mari Actori: Tamara Buciuceanu, Gheorghe Cozorici, Olga Delia Mateescu, Costel Constantin, Adina Popescu, Mihai Dinvale, Constantin Cojocaru, sub oblăduirea  Doamnei Sorana Coroamă. Altfel spus, ce poate oferi cu smerenie trecutul  unui viitor ce-și caută limpezimile” – Dan Condurache ( Ionel)

„Dragii mei spectatori, în această perioadă când stăm mai mult în casă – vremuri de tristă încercare, aveți însă răgazul de a prăznui, arta, mai ales a vedea Teatrul pe care TVR 3 vi-l aduce seară de seară înaintea fotoliului din sufragerie. Acum puteți să nu vă închideți telefoanele mobile, dar deschideți-vă inima pentru a vedea un spectacol drag inimii mele și multor telespectatori, dramatizarea pentru tv Domnișoara Nastasia după G. M. Zamfirescu ce are deja aproape o jumătate de veac, în regia unei mari Doamne a teatrului românesc: Sorana Coroamă Stanca. Cu  o distribuție de prestigiu, vă invit să vă uitați la acest spectacol deja clasic de televiziune! Căci unde-i mai puteți revedea pe Tamara Buciuceanu, Gheorghe Cozorici sau Rodica Sanda Țuțuianu decât în Arhiva de Aur a TVR, ce în zilele acestea se deschide către voi? Nu o să vă pară rău! O să vedeți actori din tinerețea voastră și o să vă aduceți aminte de vremurile de altă dată ca un îndemn că Teatrul merge totuși înainte! Alții îi vor descoperi acum!” – Costel Constantin (Vulpașin)

 

Urmează:

Miercuri, 8 aprilie

Ora 14.00 – „Domnișoara Nastasia” de G M Zamfirescu

Ora 20.00 – „Efectul razelor gama asupra anemonelor” de Paul Zindel / Regia și adaptarea TV: Cătălina Buzoianu

Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR, difuzat pe canalele TVR și online pe TVR+.

Producător coordonator: DEMETER András István

*Programele TVR pot suferi modificări în funcție de evenimentele de ultimă oră

Detalii pe

www.tvr.ro

https://www.facebook.com/casadeproductietvr/

https://www.instagram.com/casadeproductietvr/

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.

21
/10
/14

Începând de astăzi, 21 octombrie 2014, „Omul cu mârţoaga” de George Ciprian, una din ultimele premiere ale fostei Săli Amfiteatru, poate fi văzută pe scena sălii Atelier a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti, de la ora 19.30.