1 român din 3 vizitează muzee și galerii de artă sau participă la evenimente dedicate artei, în fiecare lună
https://www.ziarulmetropolis.ro/1-roman-din-3-viziteaza-muzee-si-galerii-de-arta-sau-participa-la-evenimente-dedicate-artei-in-fiecare-luna/

Românilor le place arta, iar 90% dintre aceştia consideră că nu trebuie să ai cunoştinţe specializate ca să te poţi bucura de muzee şi expoziţii, arată un studiu naţional condus de compania internaţională de cercetare în domeniul artei şi culturii Arts Lab Research, la care au participat 482 de respondenţi din ţara noastră.

Un articol de Liliana Matei|25 august 2020

30% dintre participanții la studiu au declarat că vizitează expoziții de artă sau participă la activități care au legătură cu arta cu o frecvență de o dată pe lună. MNAR a fost votat cel mai frumos muzeu din România, iar Constantin Brâncuși – cel mai cunoscut artist român al tuturor timpurilor

Topul celor mai frumoase muzee din țară și din străinătate, conform românilor:

Pentru 64% dintre participanții la sondaj, vizitarea muzeelor și galeriilor de artă din țară, dar și din străinătate reprezintă modul preferat de a consuma artă. Aproximativ 30% sunt mai puțin tradiționaliști, preferând evenimentele dedicate artei stradale, din ce în ce mai populare în țara noastră. De asemenea, 6% dintre români participă și la cursuri de artă.

Toți participanții la studiu au declarat că vizitează muzee, galerii de artă, spații expoziționale sau participă la evenimente dedicate artei cel puțin o dată pe an. Aproape jumătate dintre ei se dedică acestor activități de cel puțin 5 ori pe an, iar unul din trei respondenți, o dată pe lună.

Muzeul Național de Artă al României (MNAR) a fost votat drept cel mai frumos muzeu din România (29,4%), urmat în clasament de Muzeul Național de Artă Contemporană din București (17,6%), Muzeul Astra din Sibiu (17,6%) și Muzeul Satului „Dimitrie Gusti” din București (11,8%). De cealaltă parte, Muzeul Hermitage din Sankt Petersburg a fost votat de români drept cel mai frumos muzeu din afara țării (31,3%), urmat de Muzeul Luvru, Paris (25%), Muzeul Metropolitan de Artă (MoMA), New York (12,5%) și de Capela Sixtină din Vatican (12,5%).

Arta care folosește tehnologii noi, preferată de un sfert dintre respondenți

Pictura este expresia artistică favorită a românilor. Peste jumătate dintre participanții la studiu (52,9%) au susținut că sunt fani ai picturii. Aceasta a fost urmată în clasament de arta „new media” (arta contemporană, care folosește noile tehnologii – realitate augmentată, realitate virtuală – 23,5%), instalații de artă (11,8%), reprezentațiile de artă (5,9%), artă grafică (5,9%). Un număr foarte mic de respondenți au ales sculptura. Între artă clasică și artă contemporană, preferințele sunt echitabil împărțite: aproape 30% dintre români au o afinitate mai mare pentru arta clasică, la fel ca procentul celor care o preferă pe cea contemporană, în timp ce restul de 40% preferă, în aceeași măsură, și artă clasică, și artă contemporană.

Cei care au ales arta clasică își motivează alegerea prin faptul că se potrivește mai bine personalității lor (80% dintre participanți), în timp ce restul de 20% o preferă pentru că este mai ușor de înțeles. De cealaltă parte, cei care au susținut că preferă arta contemporană au menționat că aceasta se potrivește cel mai bine personalității lor (66,7%), că le place să descopere noi artiști, să îi susțină, să dezvolte o relație cu ei (22,2%), în timp ce 11,1% au declarat că aceasta reprezintă cel mai bine realitatea curentă, fiind arta prezentului.

Constantin Brâncuși și Nicolae Tonitza, cei mai populari artiști români

88,2% dintre români consideră că cel mai celebru artist român al tuturor timpurilor este Constantin Brâncuși, „părintele sculpturii moderne” și pionierul modernismului în practica sculpturii, picturii și fotografiei. Brâncuși este urmat în clasament de Nicolae Tonitza (ales de 11,8% dintre respondenți), pictor, jurnalist și critic de artă, reprezentant al impresionismului și expresionismului.

„Conform studiului nostru, arta reprezintă un mod de petrecere a timpului în România, aproape toți respondenții declarând că vizitează muzee cel puțin o dată pe an, iar unul din trei consumând artă în fiecare lună. Românii sunt, deci, pasionați și deschiși să descopere noi medii și au o viziune democratică, în materie de stiluri. Preferințele lor se îndreaptă într-un mod echilibrat către arta clasică și cea contemporană, iar apetitul pentru lucrările care implică tehnologii AR, VR, instalații sau reprezentațiile artistice este în creștere.

Un aspect extrem de interesant este faptul că oamenii consideră că arta este pentru oricine și că nu este dedicată exclusiv cunoscătorilor, deși oferta locală este limitată, având în vedere că majoritatea muzeelor locale celebre sunt în Capitală. Cu toate acestea, românii sunt deschiși să își extindă aria de interes, acordând o atenție sporită turismului cultural și vizitând muzee recunoscute, din Rusia, Europa și SUA”, declară reprezentanții Art Labs Research.

Studiul Art Labs Research a fost efectuat pe un eșantion de 482 de participanți români, femei și bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani, reprezentativ pentru populația din România utilizatoare de Internet, din mediul urban și rural, cu o marjă de eroare de 4,38%. Studiul reflectă comportamentul participanților pe ultimul an.

Arts Lab Research este o firmă de cercetare dedicată studiului reprezentărilor artistice și culturale la nivel mondial, cu focus pe descoperirea de noi oportunități în artă, precum și facilitarea bunăstării în industriei artei. Misiunea Arts Lab Research este de a lupta pentru egalitate pe piața artei și de a contribui la dezvoltarea expresiilor tradiționale, dar și inovatoare ale artei.

 

 

08
/04
/24

Centrul de Comunicare Vizuală anunță cea de-a noua ediție a Conferinței Naționale de Fotografie (CNF2024), care se va derula în perioada 20-21 aprilie, la București, și va marca un moment esențial în calendarul evenimentelor dedicate artei fotografice din țara noastră.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]

07
/03
/24

Pe 8 martie va avea loc primul eveniment al primăverii organizat de Celula de Artă, vernisajul expoziției „Călătoriile Spiritului”, semnată de artista Sorana Scortea. Evenimentul va avea loc începând cu ora 19:00 iar lucrările vor putea fi văzute până pe 7 aprilie, în vitrina Pop Up de la Kulterra Gallery, pe strada Știrbei Vodă nr. 104-106.

05
/03
/24

Pe data de 5 martie se dă startul unui nou apel deschis în cadrul proiectului Share, Tag or Dye, inițiat și coordonat de către Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Asociația Culturală Marginal. Această inițiativă oferă artiștilor din întreaga lume oportunitatea de a-și împărtăși creațiile și de a se implica într-o experiență colectivă de artă

01
/03
/24

Scena Digitală, platforma online de teatru, film, muzică și dans a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) vine cu o surpriză pentru public în luna martie. Iubitorii de teatru vor putea urmări online trei spectacole de excepție din cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu: „Arta de a povesti” de Alexis Michalik, „O catedrală plină cu orgi” – spectacolul de deschidere al FITS și „FAUST: tribut”.

01
/03
/24

Teatrul de Balet Sibiu prezintă sâmbătă, 2 martie, începând cu orele 19:00, spectacolul de teatru-dans „Despre noi/About Us”. Regia și scenariul poartă semnătura lui Beatrice Rancea, coregrafia Dragoș Roșu și Beatrice Rancea, interpretează Teatrul de Balet Sibiu, cu participarea actorilor Naționalului bucureștean Iuliana Moise și Claudiu Bleonț.

29
/02
/24

Teatrul Masca și grupul de creație sonoră „Immersonic” vă invită la sediul din Bd. Uverturii Nr. 14, la primul eveniment din seria de „sinestesis live / incursiuni în sinele total”, o întâlnire de creație spontană între scriitori (poeți și prozatori) activi pe scena literară românească și artiști sau performeri din domeniul sunetului.