10 motive ca să vii la Ideo Ideis
https://www.ziarulmetropolis.ro/10-motive-ca-sa-vii-la-ideo-ideis/

Aseară s-a încheiat a zecea ediţie a Festivalului de Teatru Tânăr Ideo Ideis, care a avut loc între 1 şi 9 august, la Alexandria. I-am întrebat pe zece dintre oamenii care participă aproape în fiecare an la festival: „De ce să vii la Ideo Ideis?”. Câţiva dintre ei sunt chiar mentori ai festivalului: Andi Vasluianu, Medeea Marinescu, Marius Manole, Vlad Zamfirescu.

Un articol de Mira Sfura|10 august 2015

1. Andi Vasluianu, actor: „Să vii ca să fii!”

2. Medeea Marinescu, actriță: „Ca să te bucuri privind lumea, teatrul, prin ochii naivi și încrezători ai celor foarte tineri.”

3. Vlad Zamfirescu, actor: „Pentru că are sens. Pentru că arta autentică are nevoie de energie și adevăr, iar tinerii de la IDEO IDEIS le au pe amândouă. Pentru că e un fenomen unic în România care, în zece ani, a influențat semnificativ nu doar destinul unui oraș – Alexandria a devenit un reper cultural național – ci și generații întregi de artiști.

Pentru că Andreea, Alex și întreaga lor echipă au reușit miracolul de a transforma o idee ambițioasă într-o realitate incontestabilă. Pentru că e unul dintre foarte puținele modele românești de succes cultural cu vocație universală (Ideo Ideis ar putea să devină o franciză).

Pentru că are o istorie mai lungă decât a României în Uniunea Europeană (în 2007, avea deja doi ani de succese). Pentru că orice om, artist sau nu, ar trebui să se bucure, măcar o dată pe an, de mâncarea și prăjiturile de la Conciato.”

4. Marius Manole, actor: „Pentru că îmi amintește de ce m-am apucat de meseria asta.”

5. Andreea Borțun, scenarist și Co-Președinte Ideo Ideis: „Pentru că oazele sunt rare.”

6. Alexandru Ion, actor și Co-Președinte Ideo Ideis: „Pentru că este locul în care e nevoie să vii doar o dată ca să te întorci de fiecare dată.”

11800602_903285279737159_3611760921460328975_n

Andreea Borțun și Alexandru Ion, la gala de deschidere a Ideo Ideis X.

7. Alex Bogdan, actor și trainer: „Ideo Ideis e locul unde oamenii învață să dăruiască, să iubească și să crească frumos împreună.”

8. Adi Bulboacă, fotograf: „Eu vin pentru spectacolele copiilor, iar recomandarea mea este ca, odată ce ai ajuns într-un an și i-ai văzut, să te întorci și să îi vezi cum cresc. E locul în care an de an îmi recapăt încrederea în generația de liceeni atât de criticată de toată lumea. Primesc lecții despre pasiune, creativitate și muncă.”

9. Vlad Bălan, fost participant la Ideo Ideis, actor: „Pentru că e în continuare cel mai intens moment din viața mea.”

10. Florin Piersic Jr., actor: „Free spirit.

Foto: Andrei Gîndac și Adi Bulboacă

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.