12 Years a Slave – premiat de New York Film Critics Online
https://www.ziarulmetropolis.ro/12-years-a-slave-premiat-de-new-york-film-critics-online/

Lungmetrajul 12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave, regizat de Steve McQueen, a primit titlul de cel mai bun film al anului 2013, duminică, din partea New York Film Critics Online.

Un articol de Andrada Văsii|10 decembrie 2013

Lungmetrajul „12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave“, regizat de Steve McQueen, a primit titlul de cel mai bun film al anului 2013, duminică, din partea New York Film Critics Online.

Membrii asociaţiei New York Film Critics Online – care nu trebuie confundată cu New York Film Critics Circle, o altă organizaţie de critici, care a oferit titlul de cel mai bun film al anului lungmetrajului „American Hustle”, săptămâna trecută – i-au premiat pe Chiwetel Ejiofor la categoria „cel mai bun actor” şi pe Lupita Nyong’o la categoria ,,cea mai bună actriţă în rol secundar”.

Într-un an cinematografic fără un favorit cert pentru sezonul Oscarurilor, New York Film Critics Online a premiat filme recompensate deja săptămâna trecută (,,American Hustle”, ,,Her”, ,,Inside Llewyn Davis”), dar şi câteva pelicule despre care s-a vorbit destul de mult, fără a fi însă premiate la galele recente, notează Mediafax.

Premiul pentru întreaga distribuţie a revenit filmului ,,American Hustle”, iar cineastul Alfonso Cuaron, regizorul filmului ,,Gravity”, a fost desemnat cel mai bun regizor al anului.

Chiwetel Ejiofor a fost desemnat cel mai bun actor, graţie rolului din pelicula ,,12 Years a Slave”, iar Cate Blanchett a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol principal, pentru ,,Blue Jasmine”.

La categoria ,,cel mai bun scenariu” s-a impus Spike Jonze (,,Her”).

12 Years a Slave

Chiwetel Ejiofor, în „12 Years a Slave“ 

Lupita Nyong’o a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol secundar pentru evoluţia ei din ,,12 Years a Slave”, iar cel mai bun actor în rol secundar a fost ales Jared Leto pentru prestaţia sa din filmul ,,Dallas Buyers Club”.

Lungmetrajul ,,La vie d’Adèle” a fost desemnat cel mai bun film străin, pelicula ,,The Wind Rises” s-a impus la categoria ,,cel mai bun film de animaţie”, iar ,,The Act of Killing” a fost desemnat ,,cel mai bun documentar”.

Adèle Exarchopoulos s-a impus la categoria ,,cel mai bun debut”, graţie rolului din filmul francez ,,La vie d’Adèle”, iar premiul ,,cel mai bun regizor debutant” a revenit cineastului Ryan Coogler, autorul filmului ,,Fruitvale Station”.

Premiul pentru cea mai bună imagine a revenit peliculei ,,Gravity”, iar pelicula ,,Inside Llewyn Davis” s-a impus la categoria „muzică de film sau coloană sonoră”.

Totodată, membrii asociaţiei New York Film Critics Online au alcătuit Topul 10 al celor mai bune filme ale anului 2013: ,,12 Years a Slave”, ,,Before Midnight”, ,,La vie d’Adèle”, ,,Dallas Buyers Club”, ,,Gravity”, ,,Her”,,Inside Llewyn Davis”, ,,Nebraska”, ,,Philomena”, ,,Prisoners” şi ,,The Wolf of Wall Street”.

Premiile decernate de asociaţiile de critici şi de alte jurii din industria cinematografică americană influenţează adeseori alegerile făcute de membrii Academiei de film americane, care selectează peliculele, actorii şi producătorii ce vor fi nominalizaţi la Oscar.

Foto credit: Cinemagia, foto din 12 Years a Slave

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.