14 din 2014 – Cele mai bune filme ale anului, la Cinema Studio
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-din-2014-cele-mai-bune-filme-ale-anului-la-cinema-studio/

14 dintre cele mai premiate, apreciate şi discutate filme care au marcat ultimul an vor fi proiectate la Cinema Studio din Bucureşti, între 2 şi 8 ianuarie 2015. Selecţia include titluri semnate de cineaşti precum Lars von Trier, Jim Jarmusch, Joel şi Ethan Coen, David Cronenberg, Michel Hazanavicius sau Corneliu Porumboiu.

Un articol de Petre Ivan|16 decembrie 2014

14 din 2014 / Cinefilii au șansa de a (re)vedea pe ecran mare câteva dintre producțiile care fie au marcat anul cinematografic 2014, fie au fost lansate în sălile din România în acest an.

Seria de proiecții se va deschide vineri, 2 ianuarie 2015, la 17.30, cu o avanpremieră în sălile românești: multi-premiatul La Jaula de Oro (r. Diego Quemada-Díez), urmat de The Search, drama despre războiul din Cecenia regizată de Michel Hazanavicius, de la 19.30.

La Jaula de Oro/ Colivia de aur a adunat peste 65 de trofee în ultimul an, începând cu Premiul Un Certain Talent la Cannes 2013, acordat întregii distribuții. La premiile industriei mexicane de film, și-a adjudecat nouă trofee, inclusiv pentru Cel mai bun film și Cel mai bun debut. Drama hiperrealistă și plină de suspans are în centru patru adolescenți, jucați de actori non-profesioniști, care decid să plece ilegal din Guatemala spre SUA. Titlul filmului este dat de o baladă mexicană despre cei care au reușit să treacă frontiera, dar s-au trezit prizonieri într-o „colivie de aur”.

Filmul a fost proiectat în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest și va fi distribuit de Voodoo Films, în primăvara lui 2015.

Prezentat la București de regizor, alături de actrița Bérénice Bejo, în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, The Search/ Căutarea a concurat pentru Palme d’Or și urmărește patru destine prinse într-un război despre care se știu puține lucruri.

Stations of the Cross

Stations of the Cross

De la Cannes 2014 vine și Maps to the Stars/ Hărți către stele, de David Cronenberg, o drama acidă despre Hollywood-ul drogurilor, al depresiei și al vanității care i-a adus actriței Julianne Moore un premiu de interpretare și îi are în distribuție pe Mia Wasikowska, John Cusack, Robert Pattinson, Olivia Williams.

În program figurează și două dintre „hiturile” competiției Festivalului de la Berlin, ediția 2014: In Order of Disappearance/ În ordinea dispariției (r. Hans Petter Moland), un thriller cu mult umor negru despre un tată care-și răzbună fiul, și Stations of the Cross/ Patimile Mariei (r. Dietrich Brüggemann), o comedie neagră despre o adolescentă care vrea să se sacrifice pe „altarul credinței”, premiată cu Ursul de Argint pentru scenariu.

Cei care au ratat controversatul Nymphomaniac, al lui Lars von Trier, pot viziona ambele volume, 1 & 1, între 2 și 8 ianuarie.

Bizarul și provocatorul Borgman (r. Alex Van Warmerdam) figurează în topul celor mai bune thrillere din 2014 și a fost propunerea Olandei la Oscar. Un crime thriller plin de suspans și de vedete – Clive Owen, Billy Crudup, Marion Cotillard, Mila Kunis și Zoe Saldana – este Blood Ties/ Legături de sânge, un remake regizat de renumitul actor francez Guillaume Canet și plasat în New York-ul anilor 70.

Printre titlurile importante ale ultimului an se află și câștigătorul premiilor Oscar, Globul de Aur și BAFTA pentru Cel mai bun film străin, La Grande Bellezza/ Marea frumusețe, în regia lui Paolo Sorrentino, alături de emoționantul The Broken Circle Breakdown (r. Felix Van Groeningen),

14

Borgman

nominalizat la Oscarul pentru film străin și distins cu trofeul César la aceeași categorie.

Apreciat de critică a fost și filmul lui Corneliu Porumboiu, Când se lasă seara peste București sau metabolism, nominalizat la șapte premii Gopo, la începutul anului, și proiectat la Locarno, New York, Toronto, Vancouver și Rotterdam.

Favoriți ai criticilor în ultimul an au fost și Inside Llewyn Davis, al fraților Joel și Ethan Coen, istoria atașantă a unui artist în lumea muzicii folk din New York-ul anilor 60, cu Oscar Isaac, Carey Mulligan și Justin Timberlake pe afiș, și Only Lovers Left Alive/ Îndrăgostiții mor ultimii, o comedie romantică semnată de Jim Jarmusch, în care Tom Hiddleston și Tilda Swinton au rolurile a doi vampiri sofisticați.

Un „răsfățat” al presei și al publicului, deopotrivă, este filmul Like Father, Like Son/ Așa tată, așa fiu, în regia lui Kore-Eda Hirokazu, povestea a două familii care află, după 6 ani, că băieții lor au fost schimbați între ei la naștere, din greșeală. A câștigat Premiul Juriului la Cannes și Premiul Publicului la San Sebastian, anul trecut, și va avea parte de un remake la Hollywood.

Biletele pot fi achiziționate de la casieria cinematografului Studio.

Foto: 14 din 2014 – filmedefestival.ro.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.