14 festivaluri de film, 23 de programe de educaţie cinematografică și 7 proiecte editoriale au primit finanţare CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-festivaluri-de-film-7-proiecte-editoriale-23-de-programe-de-educatie-cinematografica-au-primit-finantare-cnc/

Un număr de 14 festivaluri de film, 7 proiecte editoriale, 23 de programe de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice au primit finanţare din partea Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Un articol de Petre Ivan|29 noiembrie 2017

CNC a anunţat rezultatele celei de-a doua sesiuni de finanţare pe 2017 în vederea acordării de sprijin nerambursabil pentru manifestările organizate în perioada ianuarie – iunie 2018.

Cel mai mare punctaj l-a obţinut TIFF 2018 (Asociaţia Festivalul de Film Transilvania) – 95,57 – căruia îi va fi alocată suma de 180.000 de lei. El este urmat de Festivalul Internaţional de Film NexT (Asociaţia Societatea Culturală NexT), cu 83,14 puncte şi 100.000 de lei alocaţi, şi de Festivalul Internaţional de Documentar şi Drepturile Omului (Asociaţia One World Romania) – 82,83 de puncte şi 100.000 de lei alocaţi.

Mai primesc finanţare, între altele, Cinepolitica (Asociaţia pentru Cultură şi Imagine), Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF (printor Com SRL), Pelicam (Asociaţia Les Herbes Folles) şi Festivalului Filmului American Independent (Asociaţia Cinemascop).

Dintre programele de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice vor fi dinanţate Zilele Filmului Românesc (Asociaţia Film şi Cultură Urbană), Kinodiseea Altfel (Asociaţia Metropolis), Gala Premiilor Gopo (Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc), Caravana Docuart (Asociaţia Docuart), caravana Les Films de Cannes (Asociaţia Cinemascop) şi Gala Premiilor Anuale UCIN (Uniunea Cineaştilor din România).

Editura Pro Cultura, Film Color SRL, Uniunea Cineaştilor din România, Mandragora, Noi Media Print şi Tact SRL vor edita publicaţii de specialitate.

Mandragora va lansa „Aurora vol I”. Regizorul Cristi Puiu declara în iunie: „E greu să faci faţă fenomenului «filme luate de pe net». Ne-am gândit ca toate filmele produse de Mandragora (casa de producţie condusă de Anca Puiu, n.r.), pe care noi avem drepturi, să fie lansate în format Blu-ray într-o ediţie de autor. O să ajungă la nişte costuri, dar o să fie nişte obiecte îngrijite până la ultimul detaliu.

În total, au fost respinse 28 de proiecte. Între ele – Maratonul Kinofest (Asociaţia Kinofest), Călăuza – Aplicaţie mobilă dedicată filmului european (Asociaţia Culturală Metropolis), Festivalul Internaţional de artă şi film – Film Art Braşov şi masterclass-uri de actorie şi regie ale Zazu Film, Bucharest Fashion Film Festival (Diaconu Ioana) şi CinEd (Asociaţia Culturală Macondo).

Foto: CNC – facebook

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.