14 festivaluri de film, 23 de programe de educaţie cinematografică și 7 proiecte editoriale au primit finanţare CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-festivaluri-de-film-7-proiecte-editoriale-23-de-programe-de-educatie-cinematografica-au-primit-finantare-cnc/

Un număr de 14 festivaluri de film, 7 proiecte editoriale, 23 de programe de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice au primit finanţare din partea Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Un articol de Petre Ivan|29 noiembrie 2017

CNC a anunţat rezultatele celei de-a doua sesiuni de finanţare pe 2017 în vederea acordării de sprijin nerambursabil pentru manifestările organizate în perioada ianuarie – iunie 2018.

Cel mai mare punctaj l-a obţinut TIFF 2018 (Asociaţia Festivalul de Film Transilvania) – 95,57 – căruia îi va fi alocată suma de 180.000 de lei. El este urmat de Festivalul Internaţional de Film NexT (Asociaţia Societatea Culturală NexT), cu 83,14 puncte şi 100.000 de lei alocaţi, şi de Festivalul Internaţional de Documentar şi Drepturile Omului (Asociaţia One World Romania) – 82,83 de puncte şi 100.000 de lei alocaţi.

Mai primesc finanţare, între altele, Cinepolitica (Asociaţia pentru Cultură şi Imagine), Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF (printor Com SRL), Pelicam (Asociaţia Les Herbes Folles) şi Festivalului Filmului American Independent (Asociaţia Cinemascop).

Dintre programele de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice vor fi dinanţate Zilele Filmului Românesc (Asociaţia Film şi Cultură Urbană), Kinodiseea Altfel (Asociaţia Metropolis), Gala Premiilor Gopo (Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc), Caravana Docuart (Asociaţia Docuart), caravana Les Films de Cannes (Asociaţia Cinemascop) şi Gala Premiilor Anuale UCIN (Uniunea Cineaştilor din România).

Editura Pro Cultura, Film Color SRL, Uniunea Cineaştilor din România, Mandragora, Noi Media Print şi Tact SRL vor edita publicaţii de specialitate.

Mandragora va lansa „Aurora vol I”. Regizorul Cristi Puiu declara în iunie: „E greu să faci faţă fenomenului «filme luate de pe net». Ne-am gândit ca toate filmele produse de Mandragora (casa de producţie condusă de Anca Puiu, n.r.), pe care noi avem drepturi, să fie lansate în format Blu-ray într-o ediţie de autor. O să ajungă la nişte costuri, dar o să fie nişte obiecte îngrijite până la ultimul detaliu.

În total, au fost respinse 28 de proiecte. Între ele – Maratonul Kinofest (Asociaţia Kinofest), Călăuza – Aplicaţie mobilă dedicată filmului european (Asociaţia Culturală Metropolis), Festivalul Internaţional de artă şi film – Film Art Braşov şi masterclass-uri de actorie şi regie ale Zazu Film, Bucharest Fashion Film Festival (Diaconu Ioana) şi CinEd (Asociaţia Culturală Macondo).

Foto: CNC – facebook

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.

09
/11
/13

Lucian Pintilie, unul dintre cei mai mari regizori de film din România (unii critici spun că este chiar cel mai important cineast român), împlineşte, astăzi, 80 de ani! Opozant al sistemului comunist, creator de şcoală de film, părinte al „noului cinema românesc“ (pentru că cei mai mulţi regizori au învăţat să facă film de la el, iar „Reconstituirea“ a fost făcut „înaintea timpului său“), Lucian Pintilie şi-a construit o carieră redutabilă, prin pelicule care au primit de multe ori o ştampilă fermă: „capodopere“.