„2 camere cu nisip”, expoziție – Dragoș Galgoțiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/2-camere-cu-nisip-expozitie-dragos-galgotiu/

Foaierul şi holul Sălii Studio a Teatrului Odeon devin, pe timpul desfăşurării FNT-29, spaţiul unei expoziţii despre arta şi viaţa unui artist complex şi plin de elaborate viziuni. Un demers care mizează pe informaţia intenţionat-fragmentară, amestecată cu melancolie şi decadenţă…

Un articol de Liliana Matei|19 octombrie 2019

Expoziția „2 camere cu nisip – spectacole, desene, obiecte, prieteni, Dragoș Galgoțiu” va fi vernisată pe 19 octombrie, ora 18:00 în Galeria Odeon (foaierul Sălii Studio).

„Anul acesta se împlinesc 40 de ani de la primul meu spectacol, «Neînțelegerea» de Camus, montat la Teatrul din Sibiu în 1979. Pentru că a trecut atât de mult timp, pentru că am trăit intens entuziasmul și iluzia experienței teatrale împreună cu prietenii mei, pentru că am văzut și am trăit teatru și ca spectator de și mai mult timp (mama mea fiind actriță a Teatrului Național din Cluj), pentru că dincolo de teatru au existat și alte arte care m-au sedus și pe care le-am practicat (am început să cioplesc piatră de la 11 ani în atelierul lui George Apostu), ocazia unei priviri asupra experiențelor trăite e plină de melancolie…

De aceea, căutând imagini, amintindu-mi de oamenii cu care am imaginat împreună, încercând să înțeleg acum ce am făcut și cine sunt, văd dincolo de imagini, văd ceea ce pare invizibil, văd farmecul și deriziunea aventurii mele artistice ca pe un spectacol, un spectacol fragil și încărcat de emoțiile mele și ale celor cu care am imaginat”, spune Dragoș Galgoțiu.

Printuri șifonate, scrise de mână, fotografii cu passe-partout atinse de notații ale clipei, imagini – pietre de hotar ale unui parcurs artistic alături de mentori și prieteni: Vlad Mugur, Aureliu Manea, Cătălina Buzoianu, Andrei Both, Vittorio Holtier, Lia Manțoc, Doina Levintza…  Fotografii înrămate, schițe de decor, un dulap Biedermeier, cu ușile deschise, adunând obiecte aparținând artistului – un univers amintind de șifonierul din „Livada de vișini”. Imaginile, obiectele, emoțiile – toate sunt supuse fanării; inclusiv proiecțiile video, sau colajele de muzici de scenă și sunete fracturate, bruiate – toate acestea sunt supuse invaziei nisipului…

„…poate ar trebui spus ceva despre nisip, nisipul în care stau obiecte, nisipul real care există în expoziție, dar și despre faptul că totul e nisip: imaginile, spectacolele, amintirile, fragila noastră existență și memoria aventurilor imaginative, experiența teatrală e nisip, gândurile și imaginile sunt nisip. Este o expoziție despre nisip…”, mai spune Dragoș Galgoțiu

Expoziția va fi deschisă în perioada 19 octombrie – 17 noiembrie 2019, la Galeria Odeon, Sala Studio.

Expoziția va fi urmată de spectacolul „Kafka. 5 Vise”, după texte de Franz Kafka, regia Dragoș Galgoțiu, selectat în ediția din 2016 a Festivalului Național de Teatru.

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.