20 de întrebări pentru actrița Ana-Maria Ivan
https://www.ziarulmetropolis.ro/20-de-intrebari-pentru-actrita-ana-maria-ivan/

INTERVIU O întâlnire cu actriţa Ana-Maria Ivan, pe care o regăsim în distribuţia aşteptatului musical „We Will Rock You”, semnat de Răzvan Mazilu, care a avut de curând premiera la Sala Palatului. „Musicalul mă face să mă simt împlinită cu adevărat şi mă provoacă să îmi doresc mai mult de la mine”, spune Ana-Maria.

Un articol de Alina Vîlcan|23 aprilie 2019

1. ALEGERI. Momentul în care ai ales teatrul a fost…

Momentul în care mi-am dat seama că mă pot exprima cel mai bine, că îmi oferă o libertate și o bucurie a expresiei pe care numai prin scris și cântat o mai cunoscusem. Orele pe care le petreceam alături de colegii mei de la Râmnicu Vâlcea în parcul Zăvoi, în cadrul cursurilor de actorie, sunt în continuare printre cele mai dragi amintiri.

2. PRIMUL PAS. De la examenul de admitere, îți amintești…

Emoțiile incredibile, cozile interminabile de candidați veniți din toată țara, plini de entuziasm și de încredere, bucuria când am aflat că am fost admisă alături de colegii mei vâlceni, Flavius Călin și Adrian Gheorghe, dar și faptul că la apartamentul unde locuiam încă nu aveam internet, nici cablu TV, iar perioada de admitere a fost cu adevărat un „atelier” intensiv de căutat noi sensuri ale versurilor alese din poezii și monoloage. Nopțile erau pline de gânduri despre decizia pe care am luat-o, oare am ales bine, oare ăsta e drumul. Cred că efervescența acelor zile nu o voi mai regăsi curând.

3. STUDENȚIE. În anii de facultate, erai…

Foarte curajoasă și fără prea multe inhibiții, voiam eu să cred. De fapt eram foarte speriată, ușor inadaptată, acomodarea cu agitația Bucureștiului a fost destul de dificilă. În același timp eram foarte dornică, alternau momentele în care eram plină de încredere și reușeam să strălucesc și să las să se vadă un potențial artistic în mine, cu momentele în care mă blocam și rămâneam speriată de gândul că niciodată nu voi reuși. Profesorii mei Paul Chiribuță și Irina Ungureau, cu care am avut mare noroc să fiu compatibilă, au știut să gestioneze aceste fluctuații și m-au ajutat să găsesc un echilibru.

4. LA ÎNCEPUT. Despre primele roluri, ai spune…

Aș putea spune că cel mai drag îmi este Maria, din „ A douăsprezecea noapte” a lui William Shakespeare. Lucrul cu Mihai Constantin și Corina Moise a fost o perioadă în care știu că personal ceva în mine s-a schimbat, am înțeles ce înseamnă un traseu constant, spectacol de spectacol. Serile de la Palatul Național al Copiilor au fost pentru mine și pentru toți colegii mei niște seri de victorii atât personale, cât și pentru întregul colectiv.

5. PROVOCARE. Principala provocare de până acum pentru tine în teatru a fost…

Prințesa Clarice, din spectacolul „Dragostea celor trei portocale” , în regia lui Michele Modesto Casarin. O personalitate foarte puternică, o întâlnire de la care am învățat foarte multe pe plan profesional, dar și personal, spectacol în urma căruia am dobândit precizie și în care am „furat” meserie de la colegii mei Adrian Ciobanu, Andreea Mateiu, Mădălin Mandin. A fost prima întâlnire cu un rol principal într-un spectacol de commedia dell’arte, primul spectacol la Teatrul Stela Popescu, un început de drum intens, care mi-a adus foarte multe satisfacții.

6. MODELE. Actorii de la care ai învățat sunt…

Cei pe care i-am admirat din sală: Mariana Mihuț, Andreea Grămoșteanu, Victor Rebengiuc, Cornel Scripcaru, dar și cei alături de care am avut șansa și bucuria să lucrez: Ana Bianca Popescu, Lucian Ionescu, Adrian Nour, Oana Pușcatu, actori pe care îi admir foarte tare pentru spiritul ludic combinat cu o precizie incredibilă.

„Dragostea celor trei portocale” (regia: Michele Modesto Casarin)

7. ROMÂNIA. Să fii actor în România mileniului III înseamnă…

Să ai răbdare, să fii permanent activ, să fii mereu pregătit, să crezi și să înveți să te păstrezi curat indiferent de evenimentele la care asiști sau în care ești implicat.

8. SPECTACOLELE DE ACUM. Te vedem în…

Spectacolele din repertoriul Teatrului Stela Popescu: „Dragostea celor trei portocale” (regia: Michele Modesto Casarin), „Femeia, eterna poveste” (regia: Attila Vizauer), „Revolta poveștilor” (regia: Tony Adam). În „Căsuța din ceață”, în regia Irinei Crăiță-Mândră, la Teatrul Apropo, dar și în „Sunetul muzicii” și „We Will Rock You”, ambele în regia lui Răzvan Mazilu. Ambele musicaluri se vor relua în toamnă, le aștept și vă aștept cu bucurie, pentru că emoția și puterea pe care o au muzica și teatrul împreună este una dintre cele mai autentice. Musicalul mă face să mă simt împlinită cu adevărat și mă provoacă să îmi doresc mai mult de la mine.

9. ATRACȚIA FILMULUI. Cu cinematografia, ești în relație de…

Cu cinematografia sunt încă în expectativă. Anul trecut am avut parte de o primă experiență într-un lungmetraj, în regia lui Cătălin Mitulescu (n.r. pentru filmul Heidi), iar în rest sunt deschisă la propuneri.

10. SPECTACOL-CULT. Un spectacol de teatru memorabil pe care l-ai văzut este…

Niște fete”, în regia lui Cristi Juncu. Teatrul „Anton Pann” a găzduit acest spectacol la Râmnicu Vâlcea, în perioada în care eu descopeream lumea teatrului și știu că după spectacol am rămas pe scaun câteva minute bune și nu îmi venea să plec, pentru că fusese atât de curat și de intens. Un alt prim spectacol pe care l-am văzut în calitate de studentă a fost „Îngropați-mă pe după plintă”, la Teatrul Bulandra, în regia lui Yuri Kordonsky… Nu mi-am revenit câteva zile bune apoi.

11. ROL DE NEUITAT. Dintre toate rolurile tale de până acum, cel mai ofertant consideri că a fost…

Eponine, din spectacolul de disertație „Mizerabilii”, coordonat de Dana Rotaru și condus muzical cu grijă și iubire de Claudia Măru Hanghiuc. Este rolul cel mai aproape de suflet, pentru care m-am luptat. Este rolul pentru care am primit și premiu în Gala Absolvenților, este spectacolul care mi-a adus și întâlnirea cu Răzvan Mazilu și care mi-a confirmat încă o dată că prin muzică și teatru mă pot exprima cel mai bine.

12. TEATRUL METROPOLIS. O întâmplare trăită aici este…

Primul spectacol „Cine e fazanul”, spectacolul nostru drag de licență. Nu pot uita emoțiile și bucuria faptului că un spectacol de licență a fost preluat de un teatru din București și că avem șansa să îl prezentăm într-un cadru profesionist. Țin minte că mai multe elemente de decor au cedat sub „presiunea” marelui eveniment, culisele vuiau și alături de colegii mei căutam soluții pentru a rezolva cât mai repede dificultățile întâmpinate. Teatrul Metropolis ne-a oferit această șansă, a oferit o casă „fazanului” dar și unor proaspăt absolvenți de licență care au avut o scenă pe care să prezinte munca și rezultatele celor trei ani de facultate.

13. TEATRUL INDEPENDENT AUTOHTON în 2019 este…

Adesea mult mai curat, mai îngrijit și mai ofertant pentru spectator decât multe din producțiile teatrelor de stat… Dar și mult mai fragil. Viața unui spectacol în teatrul independent depinde de numărul de locuri vândute, de promovarea pe care de foarte multe ori tot noi, actorii, trebuie să o facem… E o altă lume parcă, o lume în care spectacole făcute cu mijloace puține ajung mult mai ușor la spectator, în care mesajul textului nu este îngropat în decor, ci este lăsat să respire și să ajungă unde trebuie.

Mult așteptatul „We Will Rock You” (regia: Răzvan Mazilu) a avut de curând premiera la Sala Palatului

14. INSPIRAȚIE. Când construiești un rol, te inspiri din…

Pornesc întotdeauna de la text, de la discuțiile și direcțiile stabilite alături de regizor, după care munca de laborator personal, informații despre perioadă, statut, meserie, de multe ori apelez la clasica „fișă de personaj” încercând să găsesc și de acolo caracteristici care mă pot ajuta, de la oamenii și întâmplările de zi cu zi.

15. MOTIVAȚIE. De fiecare dată, te face să mergi mai departe…

Gândul că orice s-ar întâmpla am familia aproape, o familie care mă susține, care m-a lăsat să îmi deslușesc singură drumul, o familie care m-a învățat că ambiția, iubirea și respectul pentru meseria aleasă sunt cele mai importante.

16. BUCUREȘTI. Pentru tinerii artiști, Bucureștiul este…

Un oraș cu multe teatre, multe oportunități în care te poți pierde sau te poți integra la fel de ușor. Poate că dincolo de răbdare și perseverență în viață sunt importante și întâlnirile, iar Bucureștiul este un centru cultural care oferă șansa multor întâlniri cu spectacole și personalități în care poți găsi repere.

17. TIMP LIBER. Când nu ai nimic de făcut, îți place să…

Îmi place să merg la teatru și la concerte live, să îmi îngrijesc florile, să aprind bețișoare parfumate și să îmi ascult ritmul interior, să cânt la chitară, să ma plimb cu bicicleta în locuri cu multă verdeață, să respir și să mă întorc la un ritm echilibrat.

18. ATU. Crezi că principala ta calitate este…

Credința că iubirea este cea mai importantă. Iubirea este un combustibil infinit, care ne dă putere să rezistăm, să avem răbdare, să construim. Știu că poate părea un clișeu, însă chiar cred că se poate reuși cu iubire, respect și răbdare.

19. WORK IN PROGRESS. Încă mai lucrezi cu tine la…

A mă adapta ușor la orice situație întâmpin, să am mai multă încredere în mine și în ceea ce am de spus lumii, să îmi temperez în situații delicate caracterul vulcanic.

20. VA URMA. În plan pentru viitorul apropiat ar fi…

Continuarea proiectelor care au avut premiera stagiunea aceasta, o deplasare la Festivalul Teatrelor Independente de la Iași și poate, cu puțin noroc, reluarea compozițiilor proprii și reînceputul „idilei” cu muzica… Mi-e tare dor de ea.

Poate că dincolo de răbdare și perseverență în viață sunt importante și întâlnirile, iar Bucureștiul este un centru cultural care oferă șansa multor întâlniri cu spectacole și personalități în care poți găsi repere. (Ana-Maria Ivan, actriță)

26
/09
/14

Cinci filme intense regizate de cineaste sau axate pe personaje feminine puternice vin în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie), la Cinema Patria, Cinema Studio și Elvira Popescu. Două dintre ele au obținut premii importante la Cannes: Le Meraviglie a câștigat Marele Premiu, iar Party Girl – Camera d’Or.

25
/09
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Dolce far niente” (1998) este cel mai puţin cunoscut film al lui Nae Caranfil, nedreptăţit de lipsa unei distribuţii în România. Însă complexitatea construcţiei şi amestecul de umor caranfilian şi dramă de epocă în stil italian îl recomandă ca unul dintre cele mai reuşite filme ale regizorului.

25
/09
/14

La cea de-a noua ediţie a festivalului Anim’est, ce va avea loc între 3 şi 12 octombrie, animaţia e colorată în accente regale: şcoala invitată oficial la Bucureşti este Royal College of Art, din Londra, una dintre cele mai prestigioase instituţii de învăţământ superior de arte şi design din lume.

24
/09
/14

Jurnaliști puși în situații extreme, soldați reîntorși din Afghanistan, efectul misiunii NASA pe Lună asupra unei comunități de provincie, un fost cercetător devenit gangster, femei la putere versus bărbații la îndeletniciri domestice, un profesor de engleză pornit în căutarea lui John Lennon sunt doar câteva dintre personajele celei mai importante secțiuni, Competiția Internațională, a celei de-a VI-a ediții a Comedy Cluj.

24
/09
/14

Planşa, Productia independenta DaKINO Production si DIUD Film, surprinde o poveste de iubire autentică, trăită în cel mai uman mod cu putinţă, de îndragostiţii pasionaţi de scrimă.”Planşa” a surprins publicul cu o redare unică a artei de a face scrima, un sport al minţii şi al trupului, al controlului şi al anticipării exacte a intenţiilor adversarului.

22
/09
/14

Premiul Publicului celei de-a noua ediţii Anim’est (3 şi 12 octombrie) îi va reveni unuia dintre cele 37 de scurtmetraje de animaţie proiectate în cadrul secţiunii speciale Animash - în afara categoriilor competiţionale ale festivalului - o serie de filme de animaţie selectate ţi premiate la festivaluri internaţionale de renume.

22
/09
/14

“Hector în căutarea fericirii”, în regia lui Peter Chelsom, va deschide cea de-a VI-a ediție a Festivalului Internațional de Film Comedy Cluj (10-19 Octombrie). Evenimentul va avea loc vineri, 10 octombrie, de la ora 19:00 când la Cinema Florin Piersic, psihiatrul londonez Hector va da startul distracției și filmelor bune.

22
/09
/14

Proiectul "Fotografie în versuri și muzică" înseamnă ilustrarea unei poezii atât prin imagini, cât și prin pasaje muzicale originale, care să reflecte tema creației literare atât vizual, cât și auditiv.

21
/09
/14

Ţara s-a umplut de festivaluri de film şi de proiecţii în spaţii „alternative”. Dacă locuieşti în Bucureşti, primăvara şi toamna ai la dispoziţie aproape săptămânal câte un festival, o retrospectivă sau un ciclu de filme. Oferta este uneori copleşitoare. Şi ce e rău în asta?

19
/09
/14

Începând cu primul weekend din octombrie, Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim’est deschide, la cea de-a noua ediţie, împreună cu cei de la Calup, porţile unei noi locaţii-gazdă: o frumoasă casă istorică ridicată în anii’40 la numărul 46, pe strada Jean Louis Calderon, devine Re:Animation Hub.

18
/09
/14

În avanpremiera celei de-a șasea ediții a “Festivalului Internațional de Film Comedy Cluj”, bucureștenii sunt așteptați la o proiecție specială, duminică, 28 septembrie de la ora 22:00 în Club Control.

18
/09
/14

“România face documentar” exprimă simplu și concis dorința de a educa prin intermediul cinematografiei, folosindu-se de ideea de unitate întru cultură prin mijloace artistice. Documentarul aduce povești reale din viață, nemodificate și spuse întru totul așa cum sunt. De aceea, poveștile filmate despre români, aparținând unor români participanți la festival, demonstrează că România poate și face documentar.