20 de spectacole online, în festivalul multicultural de arte performative Caleido
https://www.ziarulmetropolis.ro/20-de-spectacole-online-in-festivalul-multicultural-de-arte-performative-caleido/

Caleido, festival multicultural de arte performative care şi-a propus să descopere şi să promoveze diversitatea culturală şi etnică, a ajuns la cea de-a patra ediţie, care va avea loc în perioada 27 noiembrie – 1 decembrie. Spectacolele pot fi urmărite online, live sau înregistrat, iar accesul este gratuit.

Un articol de Liliana Matei|28 octombrie 2020

Festivalul Caleido prezintă 20 producții independente de teatru, dans și performance care destupă minți și vorbesc despre subiecte actuale, șapte dintre acestea fiind producții Caleido, din care patru vor fi văzute în premieră.

„Anul acesta este unul dificil pentru sectorul cultural independent – cel pe care festivalul îl reprezintă prin spectacolele selectate -, instabilitatea și continua reconfigurare sunt semnele marcante al acestor luni, provocări la care încercăm să răspundem creativ și flexibil. Selecția spectacolelor din această ediție Caleido continuă direcțiile dezvoltate în anii precedenți – diversitate culturală și etnică, dialog și dezbatere constructivă – cu accent pe o serie de teme pe care le găsim relevante în contextul actual: stereotipuri, feminism, comunități, istorie recentă. Tema festivalului – societate – scapă capcanei generalizării prin lupele pe care alegem să i le aplicăm, cu miză în a stimula pluritatea perspectivelor și în a încuraja confruntarea pozitivă de idei”, spune Andreea Novac, director artistic Caleido.

Printre titlurile acestei ediții se regăsesc: „Bambina, regina florilor” (regia: Mihai Lukacs), primul spectacol despre tradițiile romilor boldeni, ce o are în prim plan pe celebra florăreasă Bambina; „Infinit pozitiv” (regia: Alex Fifea), spectacolul care analizează poveștile de viață a șase personaje din România, infectate cu HIV; „Nu toți sunt eroi” (de și cu Cristina Lilienfeld, Smaranda Găbudeanu), care spune povești despre lupta pentru supraviețuire a bunicilor dispăruți; „Aleea stereotipurilor” (coordonatori: Ionuț Oprea, Mădălina Dorobanțu), o producție a trupei Playhood și Caleido, care folosește elemente din poetry-slam, hip-hop și dans contemporan pentru a descrie diferite forme de discriminare născute din stereotipuri; „Pelicanul” (regia: Florin Liță), o poveste despre iubire și iertare în relația mamă și copii; „Singurătatea pietrelor” (regia: Norbert Boda), ce aduce în prim plan perspectiva unui copil ce trăiește mental într-un univers paralel; „Domeniul luptei” (text și regie: Catinca Drăgănescu), care urmăreşte povestea unui tânăr asiatic aflat ȋn căutarea soluţiei pentru o viaţă mai bună ȋn Europa; „Neverland” (concept: Iulia Rugină, Ioana Flora), o privire în intimitatea unei femei, ce îi scoate la iveală traseul emoțional pe parcursul vieții, vulnerabilitatea, fricile și iubirile; „Limite” (regia: Radu Apostol), un one-woman show comic și acid despre școala românească.

Caleido va include și performance-uri ca „American Gypsy” (concept, text și regie: Mihai Lukacs), o explorare a temei migrației din România, „Daughters” (concept și coregrafie: Simona Deaconescu), un spectacol de dans în care trei femei tinere fac un corp comun cu mamele și bunicile lor, „Reverse Discourse” (coregrafie, concept și performer: Ioana Marchidan), care vorbește despre traume înmagazinate individual și colectiv, „Bad Mamma” (concept și interpretare: Valentina De Piante Niculae), care chestionează identitatea feminină și rolurile femeii, „Magic is a condition that kills people in all kinds of performative hazards” (concept și interpretare: Andreea Novac și István Téglás), un spectacol care vorbește despre colaborare, provocări artistice sau funcția publicului într-un spectacol.

Acestora li se adaugă patru producții proprii Caleido prezentate în premieră, care vor fi anunțate în curând, alături de alte detalii și de programul complet al festivalului, pe www.caleido.ro.

Parteneri media: Critic Eyez, Cooperativa Urbană, Filme-carti.ro, IqAds, Smark, Liternet, Munteanu Recomandă, Spotmedia, Suplimentul de Cultură, Observator Cultural, The Institute, Urban.ro, Zile și Nopți, Ziarul Metropolis.

Caleido face parte din proiectul DIALOG (Diversity in Arts. Learning Opportunities and Growth), finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Fundația Amfiteatru dezvoltă programe, proiecte și parteneriate la nivel local, național și internațional, în scopul afirmării resurselor antropice și naturale ale comunităților. Organizația se concentrează pe abordările integrate, cu finalitate socială, pentru a furniza comunităților soluții și sprijin. Site oficial: www.fundatia-amfiteatru.ro.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.