25 de ani de la moartea lui Kurt Cobain. Scrisoarea sa de adio
https://www.ziarulmetropolis.ro/25-de-ani-de-la-moartea-lui-kurt-cobain-scrisoarea-sa-de-adio/

„Ei râd de mine pentru că sunt diferit. Eu râd de ei pentru că sunt toţi la fel.”- Kurt Cobain, de la a cărui moarte se împlinesc, astăzi, 25 de ani.  Deşi a trăit dor 27 de ani, Cobain a rămas în istoria muzicii drept unul dintre cei mai reprezentativi creatori, vocalişti şi chitarişti ai rockului alternativ.

Un articol de Petre Ivan|5 aprilie 2019

„De foarte mulţi ani nu mai am nici o emoţie cînd ascult sau creez muzică ori cînd citesc sau scriu. Şi mă simt vinovat mai mult decît vă puteţi imagina. (…) Am o soţie de vis, care dă pe afară de ambiţie şi înţelegere, şi un copil care sărută orice om pe care îl vede, pentru că toată lumea e bună şi nu-i face nici un rău; asta îmi aminteşte prea mult de mine, plin de dragoste şi bucurie. Asta mă îngrozeşte aşa de rău, că abia mai pot să rezist.” – scria Kurt Cobain în biletul său de adio adresat prietenului său imaginar Boddah.

Scrisoarea de adio a lui KURT COBAIN:

„De-a lungul anilor, toate avertizările din cele 101 lecţii de punk-rock primite încă de cînd m-am familiarizat pentru prima dată cu etica independenţei şi a acceptării comunităţii voastre s-au dovedit foarte îndreptăţite. De foarte mulţi ani nu mai am nici o emoţie cînd ascult sau creez muzică ori cînd citesc sau scriu. Şi mă simt vinovat mai mult decît vă puteţi imagina.

De exemplu, atunci cînd sînt în culise şi se sting reflectoarele, iar mulţimea înnebunită începe să vuiască, nu mă mai atinge, aşa cum i se întîmpla lui Freddie Mercury. Părea că-i place, că savurează dragostea publicului. Ăsta e un lucru pe care îl admir şi invidiez profund. Nu pot să vă păcălesc pe nici unul dintre voi. Nu e corect nici faţă de voi, nici faţă de mine. Cea mai gravă faptă pe care mi-o pot imagina ar fi să îi storc de bani pe oameni minţind, simulînd că mă simt sută la sută bine.

Cîteodată simt că am nevoie de un aparat care să ponteze cînd urc pe scenă. Am făcut tot ce puteam ca să preţuiesc asta (şi o preţuiesc, Doamne, crede-mă că o preţuiesc, dar nu e destul). Preţuiesc fapul că noi am mişcat şi am făcut să se simtă bine atîţia oameni. Poate sînt un narcisist care apreciază lucrurile abia după ce au dispărut. Sînt prea sensibil. Trebuie să fiu uşor ameţit ca să recapăt pasiunile pe care le aveam cînd eram mic.

În ultimele trei turnee am apreciat mult mai mult oamenii pe care i-am cunoscut şi fanii muzicii noastre, dar tot nu pot să-mi depăşesc frustrarea, vina şi mila pe care o am pentru toţi. Există ceva bun în fiecare dintre noi şi cred că pur şi simplu iubesc prea mult oamenii, aşa de mult, că mă face să mă simt, în morţii mei, prea trist. Micul Isus, Peştele, tristul sensibil nerecunoscător. De ce nu te bucuri pur şi simplu? Nu ştiu!

Am o soţie de vis, care dă pe afară de ambiţie şi înţelegere, şi un copil care sărută orice om pe care îl vede, pentru că toată lumea e bună şi nu-i face nici un rău; asta îmi aminteşte prea mult de mine, plin de dragoste şi bucurie. Asta mă îngrozeşte aşa de rău, că abia mai pot să rezist. Nu pot să suport gîndul că Frances ar putea să devină un death-rocker nenorocit, autodistructiv ca mine.

În cazul meu, lucrurile au mers ca la carte şi sînt recunoscător pentru asta. Dar de la şapte ani am început să urăsc oamenii. Doar pentru că cei înţelegători par să se descurce mult mai uşor. Doar pentru că iubesc oamenii şi îmi pare rău pentru ei prea mult.

Din adîncul sufletului meu care arde, întors pe dos, vă mulţumesc tuturor pentru scrisorile şi grija din anii trecuţi. Sînt un copil prea capricios şi instabil! Nu mai sînt înflăcărat şi, ţineţi minte, e mai bine să arzi decît să te veștejești.

Pace, dragoste, înţelegere,” – Kurt Cobain

Despre Kurt Cobain și Nirvana

Kurt Cobain s-a născut la 20 februarie 1967, în Aberdeen, Washington. De copil a fost fascinat de artă, desena personaje din desene animate şi din alte filme. La vârsta de patru ani cânta la pian şi chiar compunea cântece simple. A fost influenţat de artişti ca Ramones şi Electric Light.

În toamna anului 1985, Kurt l-a întâlnit pe basistul Krist Novoselic, cei doi înfiinţând, mai în glumă, mai în serios, câteva formaţii, printre care Stiff Woodies. Prima înregistrare demo a formaţiei intitulate Nirvana s-a produs în ianuarie 1988. Primul single semnat de Nirvana a fost ”Love Buzz”, un cover după olandezii Shocking Blue.

În 1990, Nirvana a semnat un contract cu casa de discuri DGC Records şi a început să lucreze la albumul ”Nevermind”.  În timpul turneului european de la sfârşitul lui 1991, sălile de concert au început să devină neîncăpătoare, echipele de televiziune înregistrau aproape fiecare prestaţie Nirvana, iar ”Smells Like Teen Spirit” era difuzat constant la radio şi televiziune.

”Nevermind” a fost lansat oficial la 24 septembrie 1991. Până în ianuarie 1992, albumul a urcat pe primul loc în topul Biilboard 200, detronându-l pe Michael Jackson şi al său ”Dangerous”.

Chiar dacă formaţia se contura ca una de real succes, starea de sănătate a lui Kurt Cobain a început să se degradeze. Astfel, pe fondul unei boli respiratorii avute încă din copilărie, artistul se îmbolnăveşte de ulcer şi are grave probleme de colon. Din cauza suferinţei şi a durerilor Kurt Cobain începe să folosească substanţe interzise.

La 24 februarie 1992, Kurt Cobain s-a căsătorit cu Courtney Love, lidera trupei punk Hole. Doi ani mai târziu, aceasta îl găsește pe Cobain inconştient în camera lor de hotel din Roma. Dependenţa de droguri a solistului trupei Nirvana scăpase de sub orice fel de control.

Considerat unul dintre cei mai influenţi muzicieni din toate timpurile, Kurt Cobain a fost găsit mort în 8 aprilie 1994. În urma autopsiei, s-a constatat că artistul s-a sinucis în data de 5 aprilie, acest subiect fiind încă unul controversat. Avea 27 de ani. Trupa sa, Nirvana, a rămas una dintre cele mai bine vândute formaţii din toate timpurile, cu peste 75 de milioane de unităţi.

 

Foto: Kurt Cobain – facebook

21
/02
/20

Marketingul face întâlnirea/interacțiunea dintre artiști și public posibilă. Este esențial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate. Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz și opiniile unor personalități ale lumii culturale/profesioniști cu mulți ani de experiență. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărșăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuș, Tamara Susoi, Maria Sârbu și Simion Buia.

21
/02
/20

Miercuri, 4 martie 2020, de la ora 18.00, va avea loc în foaierul Media (aripa dinspre strada Tudor Arghezi) un eveniment dedicat comemorării actorului George Motoi. Evenimentul continuă seria evocărilor unor personalități ale teatrului românesc, serie începută în luna ianuarie, cu evenimentul dedicat actorului Marin Moraru, ”Suntem ce sunt amintirile noastre”.

20
/02
/20

Teatrul Național continuă frumoasa tradiție de a monta piesa câștigătoare a premiului UNITER. Anul acesta, „Matilda și groparii“ de Stela Giurgeanu, jurnalistă pentru Dilema Veche și câștigătoare a premiului UNITER de Dramaturgie din 2018, a fost pusă în scenă de Mircea Rusu sub auspiciile Centrului de Cercetare și Creație Teatrală Ion Sava.

20
/02
/20

Timp de 3 zile, în perioada 17 – 19 martie, conferința Mastering The Music Business (MMB) transformă Bucureștiul în capitala muzicii, devenind locul în care artiști din toate genurile muzicale se vor întâlni și vor avea ocazia să împărtășească idei cu profesioniști de succes din țară și din străinătate.

19
/02
/20

Miercuri, 26 februarie (ora 19:00), apreciatul dirijor român GABRIEL BEBEȘELEA, aplaudat recent la pupitrul unor importante ansambluri europene în cele mai prestigioase săli de concert ale lumii ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski - Moscova, va dirija ORCHESTRA DE CAMERĂ RADIO, în cel de-al doilea concert Radio România dedicat Anului Internațional BEETHOVEN (250 de ani de la nașterea sa).

18
/02
/20

În perioada 6 – 8 martie 2020, la Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC), se va desfășura o ultimă serie de evenimente adresate pre-adolescenților și profesioniștilor din domeniul educației culturale: ateliere de tip performance deschise publicului și o masă rotundă pentru speciaști din cultură și educație, reunite sub conceptul NESPUS – spectacol participativ de educație sentimentală pentru copii între 9 și 13 ani.

18
/02
/20

„Matilda și groparii“ de Stela Giurgeanu, declarată „Piesa anului 2018” la Gala Premiilor UNITER, a avut premiera oficială sâmbătă, 15 februarie 2020, la Sala Atelier a Teatrului Național I.L. Caragiale București. Vă prezentăm un interviu cu Stela Giurgeanu, publicat în caietul program al spectacolului.

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

Page 10 of 876« First...89101112...203040...Last »