6,9 pe scara Richter, noua comedie a lui Nae Caranfil, din ianuarie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/69-pe-scara-richter-noua-comedie-a-lui-nae-caranfil-din-ianuarie-in-cinematografe/

Nae Caranfil, regizorul filmelor Filantropica, Restul e tăcere sau Asfalt Tango, revine pe marile ecrane cu 6,9 pe scara Richter, o comedie cu accente de musical şi primul film la care Nae Caranfil semnează nu doar scenariul şi regia cât şi muzica şi versurile.

Un articol de Petre Ivan|29 Noiembrie 2016

Filmul îi are în rolurile principale pe Laurențiu Bănescu, Maria Obretin, Teodor Corban și Simona Arsu. Produs de Mobra Films, 6,9 pe scara Richter va putea fi vizionat în cinematografele din țară începând cu 20 ianuarie 2017.

Ar fi putut fi o dramă cumplită despre depresii clinice, cutremure și bătrânețe. În schimb, a ieșit o comedie despre toate acestea care până la urmă se transformă într-un musical… Am pornit de la ideea unei relații tată/fiu în care tatăl este tânăr iar fiul bătrân. Asta însemnând că tatăl are comportamentul unui tânăr, adolescent chiar, în timp ce fiul se confruntă anevoie cu criza vârstei mijlocii. – Nae Caranfil

6,9 pe scara Richter, „o comedie de mare public, surprinzătoare, revigorantă, plină de fantezie şi burlesc” (Metropolis), a fost proiectat anul acesta la Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), stabilind un nou record la deschiderea festivalului: peste 3000 de spectatori în Piața Unirii din Cluj-Napoca.

Filmul a avut o avanpremieră bucureșteană și în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, proiecția fiind sold out încă înainte de începerea festivalului.

Nae Caranfil a scris și regizat șase lungmetraje: Closer to the Moon (primul său film în limba engleză, cu Vera Farmiga și Mark Strong),Restul e tăcere (2007), în competiție la Festivalul de Film de la Locarno; Filantropica (2002), cu peste 100.000 de spectatori în România; Asfalt Tango (1996), cu Charlotte Rampling; Dolce far niente (1998), în competiție la Festivalul de Film Karlovy Vary; E pericoloso sporgersi, care a avut premiera la Directors’ Fortnight la Cannes, 1993.

Foto: 6,9 pe scara Richter – www.facebook.com/69peScaraRichter

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »