A început eXplore dance festival #9!
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-explore-dance-festival-9/

Cea de-a noua ediţie a celui mai important eveniment dedicat dansului contemporan şi performance-ului din România, eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival a început la WASP — Working Art Spance and Production.

Un articol de Petre Ivan|4 octombrie 2014

Evenimentul marchează totodată sărbătorirea a doi ani de la deschiderea centrului de artă contemporană WASP — Working Art Space and Production, un spațiu independent ce se bucură în prezent de o activitate internațională intensă, găzduind rezidențe de creație și producție artistice, spectacole de dans și teatru contemporan, instalații new și trans-media, proiecții de film și evenimente speciale.

Cu un program concentrat și intens, ce chestionează mișcarea și prezența corpului, testând limitele tehnologiei versus arta conceptuală, dezvoltând dramaturgii în mișcare, eXplore dance festival a debutat în forță. Seara de deschidere a cuprins spectacolele Absolute Helligkeit (Naoko Tanaka, JP/DE), Treasured in the Dark (Thiago Granato, BR/DE) și Score #21 — Method of Elimination (Thomas Steyaert, BE), urmate de o recepție și de un DJ set nicecream.fm.

PROGRAM — SÂMBĂTĂ, 4 OCTOMBRIE 2014

Drifting Towards Non-Existence, Julia Danzinger (AT)
performance / preview / 30’
04.10.2014 / 19:00 / WASP

Ce este corpul într-un univers în care situațiile reale își pierd sensul? O continuare a rezidenței Juliei la Tanzquartier Viena (2013), Drifting Towards Non-Existence explorează reprezentarea personală în lumea digitală și cea reală, în diferite situații. Inspirat de identitatea Hikikomori — acele persoane care, trăind în izolare totală, trăiesc doar prin prisma lumii virtuale — acest performance cercetează noțiuni pierdute și regăsite legate de viața în propria noastră piele.

Julia Danziger s-a născut în 1981 în Viena și a studiat muzica și antropologia socială și culturală. Între 2005-2009 s-a format în dans contemporan la nivel profesional în Europa. În prezent, lucrează ca dansator/performer și coregraf freelance. A fost implicată într-o serie de proiecte în Franța, Suedia și Austria, a semnat o serie de coregrafii proprii, și, alături de coregraful Anna Knapp, a fondat asociația House of Motion din Viena.
An Un-Folding Process, Isabelle Schad (DE)
performance / 50’
04.10.2014 / 20:00 / WASP
Spectacolul conține nuditate.
Performance-ul va fi urmat de o discutie cu publicul.

În cadrul eXplore dance festival, Isabelle Schad va dezvălui și performa pasaje din Unturtled #1-4 și Der Bau, un solo dezvoltat și prezentat inițial în contextul Live Legacy Project: o corespondență între dansul contemporan german și mișcarea Judson Dance Theatre, din care a rezultat o întreagă serie, creată împreună cu Laurent Goldring. În această serie, costumul e considerat obiect de tranziție, cândva proteză a unui ultim strat-lipsă al corpului, și, simultan, primul expus spațiului extern. Costumul, ca organ, face posibilă explorarea corpului și a spațiului înconjurător, care este în același timp și scenă, și decor.

Coregraf și performer stabilit în Berlin, Isabelle Schad explorează relația dintre corp, limbajul și reprezentările sale. A fost membră a Ultima Vez / Wim Vandekeybus în Bruxelles și a lucrat cu Olga Mesa, Angela Guerreiro, Felix Ruckert, Eszter Salamon, printre mulți alții. În prezent este co-inițiator al Good Work, Praticable și al spațiului de lucru Wiesenburg-Halle.

PROGRAM — DUMINICĂ, 5 OCTOMBRIE 2014

CLIMAX, Yasmeen Godder (IL)
performance / 180’
05.10.2014 / 18:00 – 21:00 / MNAC
CLIMAX a fost inițial comisionat de către Petach Tikva Museum of Art pentru expoziția Set in Motion curată de Drorit Gur Arie și Avi Feldman.
Un performance prezentat cu sprijinul Ambasadei Israelului și al Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC).

Yasmeen Godder este unul dintre cei mai cunoscuți coregrafii din Israel ai momentului. Ea lucrează cu artistul şi dramaturgul Itzik Giuli şi este cunoscută pentru colaborările cu numeroși artişti vizuali. Când curatorii Drorit Gur-Arie şi Avi Feldman au abordat-o pentru a crea o nouă lucrare pentru Petach Tikva Museum of Art ca parte a expoziţiei Set în Motion; Dance-Art-Community, ea a decis să se întoarcă la vechile sale lucrări, să le revizuiască, întrebându-se ce poate fi identificat ca amprentă în aceste materiale fizice şi emoţionale; care este genealogia lor?

4_© Gadi Dagon

© Gadi Dagon

Cum pot evolua? Şi cum poate acest lexicon de mişcare să fie transformat într-o serie de sloganuri, gesturi şi expresii ce ar putea defini o comunitate? Folosind acest tip de gândire reflexivă — o privire care nu este retrospectivă în esenţă, şi nici nu aspiră la recontrucția unor lucrări timpurii — ea a iniţiat un proces intens de decontextualizare, din care a extras culmile fizice, emoţionale, comunale, spaţiale şi conceptuale.

Prin folosirea unor instrumente precum repetiţia, unisonul şi activităţile de grup ce nu îi sunt caracteristice, ea subliniază aceste vârfuri în moduri noi şi surprinzătoare. CLIMAX estompează graniţele dintre performer şi public, permiţând un nou contact între ei, călătorind prin intermediul intimităţii, forţei şi complicităţii.

Yasmeen, absolventă a Tisch School of the Arts din cadrul NYU, a câştigat numeroase premii, printre care un Bessie Award în New York, “Coreographers Award” din partea Ministerului Culturii din Israel, Premiul Landau pentru Excelenţă în Arte din partea Pais Foundation şi multe altele. Până în prezent, ea este autoarea a 10 lucrări: Hall (2001), Sudden Birds (2002) Two Playful Pink (2003), Strawberry Cream and Gunpowder (2004), I’m Mean, I Am (2006), Singular Sensation (2008) Love Fire (2009), Storm End Come (2011) See Her Change (2013) şi, cel mai recent, Ghost Exercise, alături de vechiul sau partener şi regizor secund, Itzik Giuli. A creat, de asemenea, şi lucrări mai scurte, precum Under2 (2005) pentru Compania Matanicola şi The Toxic Exotic Disappearance Act (2011) pentru Batsheva Dance Company.

PROGRAM — MARȚI, 7 OCTOMBRIE & MIERCURI, 8 OCTOMBRIE 2014
0002 | birdville, Simona Deaconescu (RO
PREMIERĂ
dans contemporan / 40’
7.10.2014 / 19:30 / WASP
8.10.2014 / 19:30 / WASP

Spectacolul va fi urmat de o discuție cu coregraful.

Corpul nostru este o arhivă în continuă evoluție, care încă prezintă mistere legate de eficiență și perisabilite. Este, probabil, cel mai tehnologic lucru pe care îl cunoaștem. Cu fiecare pas pe care îl facem construim o parte din univers și, de fiecare dată când ne mișcăm, schimbăm lumea. Pe măsură ce începem să înțelegem aceste procese, realizăm că suntem dansați ca parte a unei organizații de activități ai cărei autori nu suntem noi. Camera 0002 este populată de dansatori hibridizați, îmbrăcați cu corpuri augumentate, care trăiesc într-o lume virtuală creată și organizată independent de dorința lor.

Coregrafa Simona Deaconescu, recent întoarsă de la Viena, unde a beneficiat de o bursă danceWEB, își continuă seria de spectacole interdisciplinare care cercetează dezvoltarea dansului în raport cu știința. Acest spectacol s-a concretizat de-a lungul acestei veri, în urma a două rezidențe artistice, la WASP — Working Art Space & Production și în studiourile Battery Dance din New York.

O feerie tehnologică interactivă care vorbește despre dorința de îmbunătățire și fragilitate, 0002_birdville este o nouă cameră virtuală, care face parte din proiectul serial lansat de Tangaj Dance în 2013, prin spectacolul Camera 0001_Fabrica de vise și scurmetrajul de dans Silent Places (în colaborare cu Oleg Mutu).

Vezi trailer:
Programul complet al festivalului este disponibil aici.
Bilete și informații utile:

28
/01
/15

Compozitorul de muzică de film Hans Zimmer a fost dat în judecată, fiind acuzat că a copiat piesa principală din lungmetrajul "12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave" din coloana sonoră a serialului TV "Neveste disperate/ Desperate Housewives".

26
/01
/15

Cântăreţul grec Demis Roussos a murit la vârsta de 68 de ani, învins de cancerul la stomac, pancreas și ficat, în noaptea de sâmbătă spre duminică, într-un spital din Atena, a declarat pentru publicaţia Le Figaro fiica artistului, Emily.

26
/01
/15

Seria „Operă în concert” continuă la Sala Radio, după titluri rare ca Ora spaniolă de Ravel sau Ariadna la Naxos de Richard Strauss. „NORMA”, celebra creaţie a lui Bellini, devenită atât de cunoscută mai ales graţie ariei "Casta diva" şi datorită interpretării magistrale a Mariei Callas, va prinde viaţă vineri, 30 ianuarie (19.00), la Sala Radio, într-o distribuţie de excepţie, sub bagheta lui TIBERIU SOARE, la pupitrul Orchestrei Naţionale Radio.

23
/01
/15

Pasionaţii de jazz sunt aşteptaţi, sâmbătă, de la ora 18.00, la cinematograful Elvira Popescu din Bucureşti, la un eveniment dedicat muzicii, care va debuta cu filmul "Hasretim", de Marc Sinan, care a primit premiul UNESCO în 2011, şi va continua cu un concert al trupei norvegiene Helge Lein Trio.

21
/01
/15

Două capodopere ale muzicii clasice, adevărate "hit-uri" ale repertoriului, vor fi ascultate în concertul prezentat miercuri, 28 ianuarie (19.00) de Orchestra de Cameră Radio. Seara muzicală de la Sala Radio va debuta cu celebra suită Anotimpurile, compusă în 1720 de Vivaldi, devenit atât de apreciată şi de cunoscută abia în secolul XX.

19
/01
/15

Violonista poloneză Patrycja Piekutowska, invitată specială în concertul de deschidere al stagiunii curente a Orchestrei Naţionale Radio, va cânta în evenimentul programat vineri, 23 ianuarie (19.00), la Sala Radio.

19
/01
/15

Nu sunt o adeptă a clasamentelor, mai ales de tipul „cel mai bun la nivel mondial este…”. În sport merge, dar în muzică: gândiţi-vă, dacă ar fi să alegem care este cel mai mare compozitor al tuturor timpurilor, pe cine am alege – pe Bach, pe Beethoven, pe Mozart?

17
/01
/15

Fundația Calea Victoriei a împlinit în această iarnă șapte ani de existență. Alături de lectorii fundației, cursanții au descoperit lumi fabuloase, s-au delectat cu sunetele rafinate ale muzicii clasice și s-au bucurat de poveștile efervescente ale unor oameni speciali, printre care: Georgeta Filitti, Neagu Djuvara, Adina Nanu, Vintilă Mihăilescu și Tiberiu Soare.

15
/01
/15

Abonamentele pentru ediția 2015 a Festivalului Enescu (30 august – 20 septembrie, București), care au fost puse în vânzare joi dimineața, la ora 10.00, prin rețeaua Eventim s-au epuizat în 10 secunde – pentru concertele de la Ateneul Român, respectiv 10 minute – pentru concertele de la Sala Palatului.

15
/01
/15

Grupul american Fleetwood Mac ocupă primul loc în topul artiştilor cu cele mai scumpe bilete la concertele pe care le-a susţinut în 2014, potrivit unui clasament realizat de revista Forbes.

13
/01
/15

Genialul Amadeus, un artist al superlativelor despre care se spunea adesea că îşi compunea partiturile cu o naturaleţe şi o rapiditate care nu puteau fi justificate decât printr-o inspiraţie artistică divină, muzicianul care în doar 35 de ani de viaţă a compus peste 600 de lucrări este cel căruia îi este dedicat evenimentul programat vineri, 16 ianuarie (ora 19.00), la Sala Radio.