A început eXplore dance festival #9!
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-explore-dance-festival-9/

Cea de-a noua ediţie a celui mai important eveniment dedicat dansului contemporan şi performance-ului din România, eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival a început la WASP — Working Art Spance and Production.

Un articol de Petre Ivan|4 octombrie 2014

Evenimentul marchează totodată sărbătorirea a doi ani de la deschiderea centrului de artă contemporană WASP — Working Art Space and Production, un spațiu independent ce se bucură în prezent de o activitate internațională intensă, găzduind rezidențe de creație și producție artistice, spectacole de dans și teatru contemporan, instalații new și trans-media, proiecții de film și evenimente speciale.

Cu un program concentrat și intens, ce chestionează mișcarea și prezența corpului, testând limitele tehnologiei versus arta conceptuală, dezvoltând dramaturgii în mișcare, eXplore dance festival a debutat în forță. Seara de deschidere a cuprins spectacolele Absolute Helligkeit (Naoko Tanaka, JP/DE), Treasured in the Dark (Thiago Granato, BR/DE) și Score #21 — Method of Elimination (Thomas Steyaert, BE), urmate de o recepție și de un DJ set nicecream.fm.

PROGRAM — SÂMBĂTĂ, 4 OCTOMBRIE 2014

Drifting Towards Non-Existence, Julia Danzinger (AT)
performance / preview / 30’
04.10.2014 / 19:00 / WASP

Ce este corpul într-un univers în care situațiile reale își pierd sensul? O continuare a rezidenței Juliei la Tanzquartier Viena (2013), Drifting Towards Non-Existence explorează reprezentarea personală în lumea digitală și cea reală, în diferite situații. Inspirat de identitatea Hikikomori — acele persoane care, trăind în izolare totală, trăiesc doar prin prisma lumii virtuale — acest performance cercetează noțiuni pierdute și regăsite legate de viața în propria noastră piele.

Julia Danziger s-a născut în 1981 în Viena și a studiat muzica și antropologia socială și culturală. Între 2005-2009 s-a format în dans contemporan la nivel profesional în Europa. În prezent, lucrează ca dansator/performer și coregraf freelance. A fost implicată într-o serie de proiecte în Franța, Suedia și Austria, a semnat o serie de coregrafii proprii, și, alături de coregraful Anna Knapp, a fondat asociația House of Motion din Viena.
An Un-Folding Process, Isabelle Schad (DE)
performance / 50’
04.10.2014 / 20:00 / WASP
Spectacolul conține nuditate.
Performance-ul va fi urmat de o discutie cu publicul.

În cadrul eXplore dance festival, Isabelle Schad va dezvălui și performa pasaje din Unturtled #1-4 și Der Bau, un solo dezvoltat și prezentat inițial în contextul Live Legacy Project: o corespondență între dansul contemporan german și mișcarea Judson Dance Theatre, din care a rezultat o întreagă serie, creată împreună cu Laurent Goldring. În această serie, costumul e considerat obiect de tranziție, cândva proteză a unui ultim strat-lipsă al corpului, și, simultan, primul expus spațiului extern. Costumul, ca organ, face posibilă explorarea corpului și a spațiului înconjurător, care este în același timp și scenă, și decor.

Coregraf și performer stabilit în Berlin, Isabelle Schad explorează relația dintre corp, limbajul și reprezentările sale. A fost membră a Ultima Vez / Wim Vandekeybus în Bruxelles și a lucrat cu Olga Mesa, Angela Guerreiro, Felix Ruckert, Eszter Salamon, printre mulți alții. În prezent este co-inițiator al Good Work, Praticable și al spațiului de lucru Wiesenburg-Halle.

PROGRAM — DUMINICĂ, 5 OCTOMBRIE 2014

CLIMAX, Yasmeen Godder (IL)
performance / 180’
05.10.2014 / 18:00 – 21:00 / MNAC
CLIMAX a fost inițial comisionat de către Petach Tikva Museum of Art pentru expoziția Set in Motion curată de Drorit Gur Arie și Avi Feldman.
Un performance prezentat cu sprijinul Ambasadei Israelului și al Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC).

Yasmeen Godder este unul dintre cei mai cunoscuți coregrafii din Israel ai momentului. Ea lucrează cu artistul şi dramaturgul Itzik Giuli şi este cunoscută pentru colaborările cu numeroși artişti vizuali. Când curatorii Drorit Gur-Arie şi Avi Feldman au abordat-o pentru a crea o nouă lucrare pentru Petach Tikva Museum of Art ca parte a expoziţiei Set în Motion; Dance-Art-Community, ea a decis să se întoarcă la vechile sale lucrări, să le revizuiască, întrebându-se ce poate fi identificat ca amprentă în aceste materiale fizice şi emoţionale; care este genealogia lor?

4_© Gadi Dagon

© Gadi Dagon

Cum pot evolua? Şi cum poate acest lexicon de mişcare să fie transformat într-o serie de sloganuri, gesturi şi expresii ce ar putea defini o comunitate? Folosind acest tip de gândire reflexivă — o privire care nu este retrospectivă în esenţă, şi nici nu aspiră la recontrucția unor lucrări timpurii — ea a iniţiat un proces intens de decontextualizare, din care a extras culmile fizice, emoţionale, comunale, spaţiale şi conceptuale.

Prin folosirea unor instrumente precum repetiţia, unisonul şi activităţile de grup ce nu îi sunt caracteristice, ea subliniază aceste vârfuri în moduri noi şi surprinzătoare. CLIMAX estompează graniţele dintre performer şi public, permiţând un nou contact între ei, călătorind prin intermediul intimităţii, forţei şi complicităţii.

Yasmeen, absolventă a Tisch School of the Arts din cadrul NYU, a câştigat numeroase premii, printre care un Bessie Award în New York, “Coreographers Award” din partea Ministerului Culturii din Israel, Premiul Landau pentru Excelenţă în Arte din partea Pais Foundation şi multe altele. Până în prezent, ea este autoarea a 10 lucrări: Hall (2001), Sudden Birds (2002) Two Playful Pink (2003), Strawberry Cream and Gunpowder (2004), I’m Mean, I Am (2006), Singular Sensation (2008) Love Fire (2009), Storm End Come (2011) See Her Change (2013) şi, cel mai recent, Ghost Exercise, alături de vechiul sau partener şi regizor secund, Itzik Giuli. A creat, de asemenea, şi lucrări mai scurte, precum Under2 (2005) pentru Compania Matanicola şi The Toxic Exotic Disappearance Act (2011) pentru Batsheva Dance Company.

PROGRAM — MARȚI, 7 OCTOMBRIE & MIERCURI, 8 OCTOMBRIE 2014
0002 | birdville, Simona Deaconescu (RO
PREMIERĂ
dans contemporan / 40’
7.10.2014 / 19:30 / WASP
8.10.2014 / 19:30 / WASP

Spectacolul va fi urmat de o discuție cu coregraful.

Corpul nostru este o arhivă în continuă evoluție, care încă prezintă mistere legate de eficiență și perisabilite. Este, probabil, cel mai tehnologic lucru pe care îl cunoaștem. Cu fiecare pas pe care îl facem construim o parte din univers și, de fiecare dată când ne mișcăm, schimbăm lumea. Pe măsură ce începem să înțelegem aceste procese, realizăm că suntem dansați ca parte a unei organizații de activități ai cărei autori nu suntem noi. Camera 0002 este populată de dansatori hibridizați, îmbrăcați cu corpuri augumentate, care trăiesc într-o lume virtuală creată și organizată independent de dorința lor.

Coregrafa Simona Deaconescu, recent întoarsă de la Viena, unde a beneficiat de o bursă danceWEB, își continuă seria de spectacole interdisciplinare care cercetează dezvoltarea dansului în raport cu știința. Acest spectacol s-a concretizat de-a lungul acestei veri, în urma a două rezidențe artistice, la WASP — Working Art Space & Production și în studiourile Battery Dance din New York.

O feerie tehnologică interactivă care vorbește despre dorința de îmbunătățire și fragilitate, 0002_birdville este o nouă cameră virtuală, care face parte din proiectul serial lansat de Tangaj Dance în 2013, prin spectacolul Camera 0001_Fabrica de vise și scurmetrajul de dans Silent Places (în colaborare cu Oleg Mutu).

Vezi trailer:
Programul complet al festivalului este disponibil aici.
Bilete și informații utile:

12
/11
/18

Numărătoarea inversă a început: mai sunt doar 6 zile până la startul Festivalului Internațional al Orchestrelor Radio – RadiRo (18 - 25 noiembrie 2018)! Duminică, 18 noiembrie (19.00), Orchestra Națională Radio, ansamblu ce împlinește în acest an 90 de ani, are onoarea de a deschide la Sala Radio a IV-a ediție a unicului festival din lume dedicat orchestrelor radio, cu Rapsodia nr. 1 semnată de Enescu și un atractiv program francez Ravel/Debussy!

12
/11
/18

INTERVIU Violonist și violist, Max Baillie este unul dintre cei mai versatili muzicieni din Marea Britanie, fiind cunoscut pentru calitățile sale de interpret de muzică clasică, dar și pentru cele de compozitor, sau pentru colaborările sale în proiecte dance sau electronice. În aceste zile, concertează în România, în cadrul Festivalului SoNoRo.

08
/11
/18

În perioada 29 octombrie - 6 noiembrie, lucrări semnate de compozitorul român Dinu Lipatti au fost interpretate în premieră de violonista Diana Jipa și pianistul Ștefan Doniga, în cadrul unui amplu turneu de prezentare și promovare a proiectului ,,Dinu Lipatti – compozitorul. Înregistrări în premieră”. 

07
/11
/18

Rulează în cinematografe și face săli pline pe tot mapamondul (eu l-am văzut în Berceni - și tot așa, sală plină) filmul „Bohemian Rhapsody”, cu domnul Rami Malek în rolul lui Freddie Mercury. Părerile sunt – așa cum se și cuvine să fie – împărțite. Se spune că formația vocal-instrumentală Queen merita un film încă și mai mare, dar se spune și că domnul Malek merită un Oscar pentru rolul dumisale. Eu sunt de părere că nimic din toate astea nu contează.

07
/11
/18

MDR Leipzig Radio Symphony Orchestra (Germania), cea mai veche orchestră radio din lume, va susține două concerte extraordinare la București în cadrul Festivalului RadiRo (18 - 25 noiembrie 2018). RadiRo, organizat și produs o dată la 2 ani de Radio România, este unicul festival de pe mapamond dedicat orchestrelor radio. 

06
/11
/18

“The Point”, “Oblio” pe stil vechi, pentru cei care urmăreau programele tv și pe vremea răposatului, este un film de animație, creat după o idee a lui Harry Nilsson, un cantautor american de succes din anii '70.

05
/11
/18

The Cure va susține pe 22 iulie 2019 primul concert în România. Alături de celebra trupă britanică va concerta și grupul irlandez de post-rock God Is An Astronaut. Evenimentul va avea loc în Piața Constituției din București, fiind prezentat de Rock The City. Biletele se vor pune în vânzare marți, 6 noiembrie, de la ora 9.00.

05
/11
/18

Opera Națională București prezintă sâmbătă, 10 noiembrie, duminică, 11 noiembrie și miercuri, 14 noiembrie, începând cu ora 18:30 premiera spectacolului de balet „Spărgătorul de nuci” de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia lui Oleg Danovski, adaptarea regizorală și coregrafică poartă semnătura lui Oleg Danovski Jr., scenografia a fost realizată de către Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

04
/11
/18

Opt formații, din șapte țări, au sosit la Sibiu și vor concerta pe scena Sălii Thalia, în cadrul ediției din acest an a Sibiu Jazz Competition, care s-a deschis pe 3 noiembrie. Reprezentațiile încep la orele 19:00, atât sâmbătă, cât și duminică, iar intrarea este liberă.

04
/11
/18

Filarmonica „George Enescu” programează pe 8 și 9 noiembrie, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, în cadrul „Stagiunii centenare”, un concert extraordinar ai cărui protagoniști sunt doi mari artiști ai lumii: Mischa Maisky, considerat un Mick Jagger al muzicii clasice și supranumit „Paganini al violoncelului“, și Christian Badea, consilier artistic și dirijor principal al Filarmonicii.

01
/11
/18

Această imagine, în care Elvis Presley discută cu un puști de 11 ani - Kurt Russell, viitorul mare actor de la Hollywood - este extrasă din filmul "It Happened at the World's Fair", al 12-lea film al lui Elvis, realizat în anul 1963. 

01
/11
/18

“Fără falsă modestie: nu cred că mă număr printre cei mari mari compozitori și interpreți de limbă franceză, dar ma simt bine în pielea mea" -  Salvatore Adamo. Aclamat şi iubit în întreaga lume, artistul belgian de origine italiană, care are la activ peste 100 de milioane de discuri vândute, împlinește, astăzi, 75 de ani.

31
/10
/18

Bohemian Rhapsody, unul dintre cele mai așteptate titluri ale toamnei, cu șanse reale de a prinde un Oscar, grație interpretării de excepție reușite de Rami Malek, a avut deja premiera europeană. Filmul despre povestea trupei Queen va avea premiera în România vineri, 2 noiembrie.