A murit Damian Crâşmaru. Actorul Teatrului Național București avea 88 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-murit-damian-crasmaru-actorul-teatrului-national-bucuresti-avea-88-de-ani/

Actorul Damian Crâşmaru, care a făcut parte din echipa Teatrului Naţional Bucureşti, a încetat din viaţă la vârsta de 88 de ani, la mai puţin de un an şi jumătate de la moartea soţiei sale, actriţa Carmen Stănescu.

Un articol de Petre Ivan|11 iulie 2019

Actorul a murit joi dimineață, după o lungă suferință, au declarat reprezentanții TNB pentru MEDIAFAX.

„Cu adâncă durere, colegii din Teatrul Național din București se despart astăzi de marele actor și om de teatru Damian Crâșmaru (1931 – 2019). Un actor cu o forță deosebită, cu o prezență impunătoare și cu un talent șlefuit de mari nume ale scenei, precum George Timică și Ion Finteșteanu, Damian Crâșmaru a debutat pe prima scenă a țării în 1953 și de atunci a rămas profund legat de ea. Alături de doamna sa, marea actriță Carmen Stănescu, de care din păcate ne-am despărțit de curând, ne-a încântat serile pe scena TNB în spectacole memorabile”, se arată într-un anunț transmis, astazi, de Teatrul Național București.

Damian Crâșmaru s-a născut pe 2 iunie 1931, la Ploiești. A absolvit ca șef de promoție Institutul de Teatru din București, în 1953, la clasa profesorilor George Timică și Ion Finteșteanu. A debutat cu rolul principal din spectacolul ,,Tartuffe de Moliere, în regia profesorului său, Ion Finteșteanu, în 1952. A jucat pe scena Teatrului Național din București.

În afara numeroaselor roluri în spectacole puse în scenă la Teatrul Național București, printre care s-au numărat „Othello”, de William Shakespeare, „Cyrano de Bergerac”, de Edmond Rostand, „Maşinăria Cehov”, de Matei Vişniec, „Trei surori”, de A. P. Cehov, Damian Crâșmaru a jucat și în filme, precum „Pepe şi Fifi”, de Dan Piţa, și „Încrederea”, de Tudor Mărăscu.

A fost căsătorit din 1955 cu actrița Carmen Stănescu, care a murit pe 11 aprilie 2018.

Sursa: Mediafax

Foto: Damian Crâșmaru și  Carmen Stănescu – facebook

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.