A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence a câştigat Leul de Aur, la Veneţia
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-pigeon-sat-on-a-branch-reflecting-on-existence-a-castigat-leul-de-aur-la-venetia/

Pelicula „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence”, regizată de suedezul Roy Anderson, a câştigat Leul de Aur la cea de-a 71-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia.

Un articol de Petre Ivan|8 septembrie 2014

În discursul de acceptare a trofeului Leul de Aur, regizorul Roy Anderson a spus că filmele ar trebui să fie „umaniste” şi că va încerca în continuare să realizeze pelicule extraordinare.

Lungmetrajul său „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence”, ultima parte a unei trilogii, este o coproducţie Suedia-Germania-Norvegia-Franţa, fiind format dintr-o serie de viniete (filme scurte) suprarealiste, potrivit Reuters.

Filmul „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence” a fost apreciat de juriul ediţiei din acest an a festivalului pentru cadrele complexe şi reflecţiile tăcute despre ce înseamnă să fii o fiinţă umană.

Juriul ediţiei din acest an a evenimentului a fost prezidat de compozitorul de muzică de film Alexandre Desplat, care a fost secondat de Joan Chen, Philip Gröning, Jessica Hausner, Jhumpa Lahiri, Sandy Powell, Tim Roth, Elia Suleiman şi Carlo Verdone.

Leul de Argint pentru cel mai bun regizor a fost decernat rusului Andrei Konchalovski pentru filmul „The Postman’s White Nights”, o poveste filmată în stil documentarist, plasată într-un mic oraş de pe malul unui lac din Rusia.

Marele premiu al juriului a fost decernat lui Joshua Oppenheimer pentru „The Look of Silence”. Regizorul nu a fost prezent la gala de premiere, dar a transmis un mesaj video din Chicago, unde era blocat în aeroport din cauza unei furtuni.

Premiul special al juriului a fost primit de filmul „Sivas”, de Kaan Müjdeci, o coproducţie Turcia-Germania.

Pelicula „Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance”, regizată de Alejandro Gonzales Inarritu, care are în distribuţie o serie de actori celebri, precum Michael Keaton, Naomi Watts, Edward Norton şi Emma Stone, şi care a şi deschis ediţia din acest an a Festivalului de la Veneţia, a fost favorita publicului, dar nu a primit niciun premiu.

Lungmetraje regizate de cineaşti celebri, precum Fatih Akin, Abel Ferrara, Alejandro Gonzalez Inarritu, Lars Von Trier, Manoel de Oliveira şi James Franco, au fost proiectate în competiţia celei de-a 71-a ediţii a Festivalului de Film de la Veneţia.

De asemenea, pe afişul lungmetrajelor care au fost proiectate la Veneţia în acest an s-au regăsit actori celebri, precum Al Pacino, Bill Murray, Willem Dafoe, Ethan Hawke şi Jennifer Aniston.

Foto cu Leul de Aur şi A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence – Cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.