„Acasă la tata” de Mimi Brănescu, regia Claudiu Goga, în premieră la Teatrul Național Iași
https://www.ziarulmetropolis.ro/acasa-la-tata-de-mimi-branescu-regia-claudiu-goga-in-premiera-la-teatrul-national-iasi/

La sfârşitul săptămânii, pe 16 şi 17 noiembrie, pe scena Sălii Mari, ora 19:00, va avea loc cea de-a doua premieră a stagiunii Teatrului Naţional Iaşi, Acasă la tata de Mimi Brănescu, în regia lui Claudiu Goga, un spectacol de excepţie, dedicat Zilei Dramaturgiei Româneşti. Pe 15 noiembrie este programată avanpremiera, în cadrul unui eveniment caritabil de notorietate, Zâmbet în dar, gală organizată de Salvaţi Copiii Iaşi.

Un articol de Petre Ivan|15 noiembrie 2019

Claudiu Goga, revenit la Iași pentru cea de-a opta montare la Naționalul ieșean, îi are alături în acest proiect teatral provocator pe Lia Dogaru, scenografa spectacolului, Constantin Dimitriu pe partea video, și o excepțională distribuție care reunește actorii: Teodor Corban, Cosmin Maxim, Ionuț Cornilă, Ada Lupu, Petronela Grigorescu, Doina Deleanu, Adi Carauleanu, Constantin Avădanei, Dumitru Năstrușnicu, Radu Homiceanu, Andrei Sava.

Evenimentul marchează și două aniversări importante, emoționante, sărbătorite de întreaga echipă a Teatrului Național Iași: actorul Adi Carauleanu, societar al Teatrului Național Iași,  împlinește 35 de ani de teatru pe această scenă, iar actorul Teodor Corban, 30 de ani de când joacă la Naționalul ieșean. Ambii actori fac parte din distribuția noii producții.

Claudiu Goga, regizorul spectacolului:

„Există multă dragoste în Acasă la tata. Dragoste nespusă, ascunsă, trecută, prezentă, risipită, regăsită. Așa cum există și mult orgoliu, multă frustrare, multă mândrie și multă modestie, multă agresivitate și mult bun-simț. De aceea, atunci când este spus, adevărul doare. Și tot de aceea, minciuna doare la fel. Ca să-l parafrazez pe Elton John, te iubesc și îmi pare rău sunt cuvintele cel mai greu de spus de către personajele lui Mimi Brănescu.  Prin urmare, nici nu le spune nimeni în mod direct.

Acasă la tata este o piesă despre cei care nu câștigă. Nu despre cei învinși, ci despre cei care nu câștigă, sau, cum ar spune un personaj din piesă, despre cei care atunci când ajung la linia de start constată că „toți ceilalți au plecat deja”. Sunt oameni care au calități, au potențial, oameni care nu au făcut greșeli ireparabile. Nu sunt nici mai buni, nici mai răi ca alții care totuși au noroc în viață. Ratarea lor nu are nimic excepțional. Prin lipsa de cauze spectaculoase, ratarea lor este ea însăși ratată. De fapt, nici nu e sigur că este vorba despre ratare. Este mai degrabă altceva, ceva pentru care nu s-a inventat încă un cuvânt, pentru că oamenii din piesa lui Mimi Brănescu pot găsi oricând argumente valabile pentru a demonstra că le este și bine, și rău.”

Nicoleta Munteanu, critic de teatru:

„Piesa lui Mimi Brănescu vorbește despre singurătate, eșec și acceptarea a ceea ce sunt acești oameni mici, prinși în cenușiul propriilor existențe ca într-o capcană din care, oricât s-ar zbate, nu pot ieși. Doar întrezăresc diferența dintre ceea ce ar fi putut să fie și ceea ce este viața lor, iar reacțiile – indiferent că este vorba despre asumarea neputinței, despre dispreț, furie sau despre revoltă – sunt doar pulsiuni care le dau iluzia că încă nu s-a împotmolit totul, că încă pot ține la distanță umbra ratării. ”

Următoarele reprezentații vor avea loc pe 12 și 28 decembrie. Spectacolul nu este recomandat copiilor sub 12 ani. Durata: două ore, fără pauză.

autor: Mimi Brănescu

regia și ilustrația muzicală: Claudiu Goga

scenografia: Lia Dogaru

video: Constantin Dimitriu

distribuția: Teodor Corban, Cosmin Maxim, Ionuț Cornilă, Ada Lupu, Petronela Grigorescu, Doina Deleanu, Adi Carauleanu, Constantin Avădanei, Dumitru Năstrușnicu, Radu Homiceanu, Andrei Sava. 

10
/09
/20

OAMENII MUZICII Compozitorul avangardist și teoreticianul american John Cage (1912-1992) a fost unul dintre marii inovatori și experimentatori ai secolului XX. Un pionier al folosirii neconvenționale a instrumentelor muzicale precum și al muzicii electroacustice, Cage este și astăzi o piatră de poticnire ce ridică sprâncenele melomanilor, dar rămâne indiscutabil și un deschizător de orizonturi în muzica, dansul și arta secolului XX.

10
/09
/20

Ca o încununare a stilurilor arhitecturale neogotic, romantic şi neobaroc, Palatul din centrul Iașilor, conceput în spiritul palatelor comunale din Europa de Vest, priveşte semeţ în fiecare zi peste orizonturile capitalei culturale a Moldovei. Palatul a fost construit între anii 1906-1925 de către arhitectul Ion. D. Berindey, având suprafața totală de 34.236,35 mp.

10
/09
/20

Ȋntre 12 şi 13 septembrie, publicul de teatru are ocazia de a urmări, în aer liber, reprezentaţii ale unor comedii moderne realizate după texte clasice din repertoriul Teatrului Mic, al Teatrului de Animaţie Ţăndărică şi al Teatrului Coquette, în cadrul penultimului weekend al Festivalului „Bucureştii lui Caragiale”.

10
/09
/20

Una dintre cele mai recente montări marca Teatrelli, „Să vorbesc cu tine”, cu Antoaneta Cojocaru și pe Daniel Pascariu în rolurile principale, un spectacol work in progress despre iubire după un text al uneia dintre cele mai apreciate autoare contemporane, deopotrivă dramaturg și medic, Ana-Maria Bamberger, se joacă într-un nou spațiu cultural din București – Caro Cultura.

09
/09
/20

Pentru a sărbători cea de-a 5-a ediție, organizatorii festivalului Película au pregătit o călătorie cinematografică specială: 21 de producții din 8 țări din America Latină (Argentina, Brazilia, Bolivia, Chile, Columbia, Mexic, Peru și Uruguay), cărora li se alătură 2 titluri din Spania.

09
/09
/20

M de la Murphy sau producția cu numărul 16 de la 9G la TNB, programul dedicat în exclusivitate tinerilor neangajați în instituții de spectacol, lansat de Naționalul bucureștean în 2014, are premiera în 15 Septembrie, sus pe teatru, la Amfiteatru TNB.

09
/09
/20

Când se face întuneric într-o mână, în mâna dreaptă sau în mâna stângă, nici nu mai contează, un actor urcă pe un ponton care îi e scenă și joacă în “Iona”, de Marin Sorescu.

08
/09
/20

CRONICĂ DE FILM În al treilea său documentar, „Holy Father” (2020), câştigător al Premiului Special al Juriului la Sarajevo şi prezentat în premieră în România la Astra, regizorul Andrei Dăscălescu are curajul de a explora relaţia cu tatăl său, călugăr la Athos, şi cu iubita sa, cu care urmează să aibă un copil.

Pagina 20 din 932« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »