Ada Solomon, despre premiul Eurimages: „Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră“
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-despre-premiul-eurimages-premiul-reprezinta-un-moment-foarte-important-in-cariera/

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

Un articol de Andrada Văsii|18 noiembrie 2013

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

„Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră, pentru că, de fapt, încununează relaţiile şi tot parcursul pe care l-am avut în ultimii 10 ani, pentru că am coprodus cu o seamă întreagă de ţări, am avut parteneri din întreaga Europă pentru majoritatea proiectelor la care am lucrat şi lucrurile acestea s-au construit în timp şi reprezintă nu numai un vot de încredere din partea oamenilor cu care am lucrat, ci şi un mod de a face să circule operele româneşti, pornind de la stadiul de idee şi până la produsul finit şi e un fel de relaţionare extrem de importantă pentru orice om care lucrează în domeniul cultural în ceea ce priveşte posibilitatea de a accede pe o piaţă cât mai largă internaţională”, a declarat Ada Solomon.

Ada Solomon a mai spus că premiul Eurimages este motivant, dar reprezintă şi o mare responsabilitate. „Faptul că un for de însemnătate cum este Eurimages îmi acordă această distincţie reprezintă foarte, foarte mult pentru mine. Este extrem de motivant, dar este şi o responsabilitate foarte mare pentru proiectele care urmează şi pentru colaborările care vin”, a explicat aceasta.

Pe de altă parte, Ada Solomon a declarat că este foarte important că România este parteneră în proiectele cineaştilor din Europa. „Din păcate, până în prezent, din partea autorităţilor din România, sprijinul pentru acest gen de colaborare – în care să fim parte, fără să fim noi iniţiatorii proiectului – s-a confruntat cu un fel de rezistenţă, cu un fel de lipsă de interes faţă de acest gen de colaborare”.

Ada Solomon a cules roadele efortului său

Ada Solomon este unul dintre cei mai importanţi producători de film din România. „De la înfiinţarea propriei companii, HiFilm, Ada Solomon a produs scurtmetraje premiate ale regizorilor Cristian Nemescu («Marilena de la P7») şi Radu Jude («Lampa cu căciulă»), debutul în lungmetraj al lui Radu Jude («Cea mai fericită fată din lume»), al Melissei de Raaf şi al lui Răzvan Rădulescu («Felicia, înainte de toate»), al lui Paul Negoescu («O lună în Thailanda») şi documentarele realizate de Alexandru Solomon («Kapitalism – reţeta noastră secretă»), printre altele”, se arată în comunicatul dat de către Academia Europeană de Film.

Citiţi şi: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Ada Solomon a produs filme finanţate de Eurimages precum „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, de Adrian Sitaru, câştigătorul a două premii la Festivalul de la Locarno în 2011 şi a două premii Gopo, dar şi „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, care a câştigat şase premii Gopo şi trofeul Inima oraşului Sarajevo, marele premiu al Festivalului de la Sarajevo, în 2012.

De asemenea, Ada Solomon a fost producătoarea lungmetrajului premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2013, „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer.

Ada Solomon Pozitia Copilului

Scenă din filmul „Poziţia copilului“, produs de Ada Solomon

Premiul Eurimages pentru coproducţie va fi înmânat pe data de 7 decembrie, la gala Academiei de Film Europene (EFA), care va avea loc la Berlin.

Eurimages, creat în 1989, este fondul Consiliului Europei pentru sprijinul producţiei, distribuţiei şi exploatării operelor cinematografice europene, iar cele 34 de state membre cooperează activ şi susţin acordarea de sprijin financiar pentru coproducţii, distribuţie şi sălile de cinema, notează Mediafax.

De la înfiinţarea sa, Eurimages a susţinut 1.542 de coproducţii europene, cu o sumă totală de aproximativ 468 de milioane de euro.

Foto credit: Cinemagia, foto cu Ada Solomon

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.

23
/10
/19

Ce e de făcut în fiecare seară de luni și marți, de la ora 20:00? Se merge la film la Centrul Ceh, desigur. Documentary Mondays și Fiction Tuesdays reîncep în ultima săptămână din octombrie, așa că serile mohorâte de toamnă pot fi petrecute la un film, alături de o bere cehă.

22
/10
/19

Anul acesta, în iulie, s-au împlinit 100 de ani de la nașterea lui Lino Ventura, unul dintre cei mai iubiti actori din ultimele decenii. Angiolino Joseph Pascal Ventura, pe numele său real, a venit pe lume la 14 iulie 1919, la Parma, în Italia și s-a stins din viață într-o zi de 22 octombrie (1987), la Saint-Cloud, în Franța.

22
/10
/19

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la București filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câștigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

21
/10
/19

Seria invitaţilor de marcă la ediţie a X-a a Les Films de Cannes à Bucarest continuă cu unul dintre cele mai promiţătoare talente ale cinematografiei braziliene: Juliano Dornelles, regizorul filmului „Bacurau”, pe care îl semnează împreună cu Kleber Mendonça Filho, peliculă câștigătoare a Premiului Juriului la Cannes 2019.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

Page 10 of 259« First...89101112...203040...Last »